Un grup de angajati cere oprirea "abuzului din TVR" si demisia lui Stelian Tanase. Ei sustin ca Nistorescu, Dinescu si alti realizatori din afara ar fi platiti cu salarii de multe mii de euro in ciuda dezastrului financiar din televiziune

de C.I.     HotNews.ro
Joi, 22 mai 2014, 16:30 Economie | Media & Publicitate


Un grup de angajati ai TVR au transmis, joi, presei o petitie prin care cer "oprirea abuzului in TVR" si ii amintesc directorului interimar Stelian Tanase ca "exista institutia morala a demisiei". Autorii petitiei sustin, intre altele, ca realizatorii adusi din afara TVR, fara concurs, de Stelian Tanase ar fi platiti cu mii de euro pe luna, in conditiile in care TVR se confrunta cu o situatie financiara grava si conducerea vrea o reducere cu 25% a salariilor angajatilor. Unul dintre membrii grupului de initiativa pentru aceasta petitie, Cornel Mihalache, a spus pentru HotNews.ro ca petitia este semnata pana in prezent de circa 200 de angajati TVR si ca se strang in continuare semnaturi.

Autorii - care se semneaza in materialul transmis presei "Jurnalistii din Televiziunea Publica din Romania" - prezinta acuzator o serie de decizii luate de conducerea TVR in cele cinci luni de cand Stelian Tanase este director interimar, perioada "in care demnitatea noastra profesionala a fost calcata sistematic in picioare". Reclamantii vorbesc despre "baiguieli manageriale, cu abuzuri, angajari, ingerinte grosolane in politica editoriala". Lunga petitie se incheie cu un indemn adresat directorului general interimar: "Domnule Stelian Tanase, exista si institutia morala a demisiei!"

  • Petitia este transmisa cu o saptamana inaintea unei sedinte a Consiliului de Administratie al TVR in care, potrivit reclamantilor, urmeaza sa fie discutata o propunere de reducere cu 25% a timpului de lucru si a salariilor pentru angajatii TVR.

Cornel Mihalache, unul dintre membrii grupului de initiativa pentru aceasta petitie, a spus pentru HotNews.ro ca petitia este semnata deja de circa 200 angajati din corpul editorial si tehnic al TVR si ca pana luni initiatorii spera sa stranga in jur de 1000 de semnaturi. Petitia a fost lansata si public pe petitieonline.com si urmeaza sa fie transmisa membrilor CA al TVR, Comisiilor de cultura din Parlament, European Broadcasting Union (organizatie ce reuneste radiodifuzorii publici din Europa) si forurilor europene.

Cum suna petitia, asa cum a fost ea transmisa HotNews.ro:


Opriti abuzul in TVR!

Ultima gaselnita a conducerii TVR este reducerea timpului de lucru si implicit a salariilor. Fara a avea nici o justificare economica si fara a fi urmat toate etapele premergatoare unei asemenea decizii, Directorul General Interimar si Comitetul Director vor propune Consiliului de Administratie din 28 mai aceasta masura. Decizia este incununarea a 5 luni de baiguieli manageriale, cu abuzuri, angajari, ingerinte grosolane in politica editoriala. Incercam mai jos sa facem un rezumat al mandatului acestui interimat, o perioada in care demnitatea noastra profesionala a fost calcata sistematic in picioare. Imaginea jurnalistului TVR nu a fost niciodata atat de batjocorita. De ce trebuie sa platim tot noi factura incompetentei ce s-a perpetuat la conducerea TVR?
 
 
Stimati membri ai Consiliului de Administratie al SRTV,
Stimati membri ai clasei politice romanesti,
Stimati colegi jurnalisti,
 
Se implinesc zilele acestea 5 luni de la numirea domnului Stelian Tanase in functia de Director General Interimar al Societatii Romane de Televiziune. Asa cum probabil cunoasteti, domnul Tanase a fost nominalizat in aceasta functie in urma demiterii Consiliului de Administratie condus de domnul Claudiu Saftoiu, in baza unui algoritm politic hotarat in cadrul coalitiei ce guverna Romania in decembrie 2013. Ulterior, domniile voastre ati fost nominalizati de cei in drept si confirmati de Parlament in functiile de membri ai CA ai SRTV, calitate in care l-ati votat pe domnul Stelian Tanase pentru functia de PDG.

"Misiunea cu care am fost investit la 20 decembrie 2013 de catre Parlament este salvarea TVR. Daca sunt aici, vreau sa fac intai curatenie. Ati vazut si dvs., cum am calcat pe musuroi, am fost supus unei canonade. Asta e bine, inseamna sunt pe drumul cel bun, am deranjat profitori de ieri si de azi, am afectat multe interese legate de TVR, clanuri, afaceri, cumetrii."

Inca de la bun inceput, domnul Tanase s-a declarat, paradoxal, un adversar al institutiei pe care a acceptat sa o conduca. Continuand atitudinea pe care o avea ca persoana publica, colaborator ori salariat al unor institutii private de presa (concurente directe pe anumite segmente cu TVR), domnul Stelian Tanase a sustinut permanent faptul ca salariatii TVR sunt o piatra de moara a economiei nationale, facandu-i raspunzatori de uriasa datorie adunata in timp de SRTV.

Dealtfel, una dintre primele declaratii paradoxale a fost cea prin care recunoaste ca nu a stiut de imensele datorii ale SRTV, ca si cand nu ar fi deschis vreun ziar, un post de radio sau internet-ul de un an si jumatate si nu ar fi stiut nici de restructurarea facuta de Claudiu Saftoiu si grupul sau de lucru, nici de Memorandum-ul de achitare a datoriilor incheiat pe sapte ani cu Guvernul Romaniei prin Ministerul de Finante.

Declaratiile din 6 martie 2014 anuntau trei solutii pentru redresarea TVR: reducerea cheltuielilor de productie, obtinerea aprobarii pentru indexarea taxei TV si obtinerea unei amnistii fiscale. Acestea s-au transformat dupa doua luni in solutii manageriale ca insolventa TVR si taierea a 25 % din salarii prin reducerea programului de lucru cu o zi pe saptamana sau doua ore pe zi.

De la preluarea mandatului pana azi, Stelian Tanase a acreditat insolventa TVR, falimentul sau inchiderea TVR ca variante pentru soarta institutiei pe care altfel o numeste strategica. I s-a spus, de la pupitrul comisiilor de cultura ale Parlamentului "s-o lase mai moale cu insolventa si cu comparatia cu BBC", ca foarte paguboase pentru institutia pe care o conduce. In aceeasi zi (1 aprilie) European Broadcasting Union(EBU) a trimis o scrisoare catre primul ministru Victor Ponta in care se declara categoric impotriva insolventei TVR. In consecinta, momentan, solutia insolventei a fost abandonata.

In numeroase luari de pozitie si interviuri, domnul Director General Interimar acuza salariatii SRTV pentru situatia in care se gaseste institutia. Domnule Director General Interimar, va informam ca NU este conform cu regulamentul intern al SRTV, sa vorbiti permanent despre esecul TVR si nu despre esecul managerilor din TVR, o nuantare cel putin morala pe care o cerem public intelectualului, ziaristului si mai ales directorului Stelian Tanase. Va solicitam public, domnule Director General, sa criticati in discursurile si interviurile dvs. "managerii TVR" si nu "TVR"."

In acelasi timp, facand din nou confuzie intre un post privat si o institutie publica de presa,directorul general interimar a intervenit permanent din pozitia pe care o ocupa in politica editoriala. Domnul Tanase organizeaza sedinte de sumar, traseaza grile, introduce si scoate de pe post emisiuni. Toate acestea au culminat cu actul brutal de cenzura prin care a ordonat oprirea transmisiei unei emisiuni in timp ce aceasta era pe post, pentru ca domnia sa are o parere diferita asupra evenimentelor relatate in respectiva emisiune. Este vorba de serialul "Mostenirea clandestina", realizat de Monica Ghiurco, a carui retransmisie pentru TVR Moldova a fost suprimata de domnul Tanase. Chemat in fata Comisiei de Etica, domnul Tanase a ignorat rezolutiile acesteia, neluand nici o masura, dovedind inca o data dispretul pe care il are fata de institutie, deopotriva pentru oamenii si regulamentele ei.

In schimb, la fiecare sedinta a Comitetului Director, sefii de canale sunt "certati" de Directorul General Interimar pentru ca difuzeaza emisiuni ai caror protagonisti nu sunt agreati de domnul Tanase. Asa s-a intamplat in cazul interviului cu Lucian Boia iar alte initiative au fost stopate din fasa. Emisiunea despre conditia intelectualului in Romania, cu invitatii Gabriel Liiceanu si Andrei Plesu, nu s-a realizat niciodata, dar a starnit o alta polemica, aducand din nou prejudicii de imagine Televiziunii Romane.

Zilele trecute un nou incident a adus TVR in atentia publica: un interviu realizat cu Presedintele tarii de catre jurnalistul TVR Timisoara Brandusa Armanca a fost scos din grila cu jumatate de ora inainte de a intra in emisie pe TVR 3. Din pacate, toate aceste situatii controversate sunt interpretate de publicul larg ca "cenzura din TVR" nu ca imixtiuni grave ale Directorului General Interimar in programele institutiei, fapt care atrage un si mai mare oprobiu si deasemenea neincrederea partenerilor. In aceste conditii, jurnalistilor din TVR le este din ce in ce mai greu sa-si exercite profesia. Seful institutiei nu numai ca nu intreprinde nimic pentru a recastiga increderea telespectatorilor in TVR, dar contribuie direct la indepartarea acestora, sabotand pur si simplu activitatea si imaginea publica a TVR si aducand grave prejudicii institutiei.Toate scandalurile in care am fost implicati au beneficiat de tacerea domnului Tanase. Nici un comunicat, nici o atitudine. Si nici o masura. Doar un nou deficit de imagine care indeparteaza institutia de public, de misiunea ei si implicit de salvarea economica.

Mandatul de pana acum al domnului Tanase se remarca prin aducerea la TVR a unui grup de "vedete", cunoscuti ai domniei sale, un adevarat desant de colaboratori.

"Este o noua viziune ¬ pe care o incercam de data asta. TVR face o incercare de a oferi un exemplu de televiziune in serviciul public, in speranta ca este inceputul schimbarii statutului si rolului TVR in lumea romaneasca... O institutie strategica."(conferinta de presa, 24 februarie 2014).

Fara a avea aprobarea CNA, cu complicitatea Comitetului Director, noile grile au fost lansate cu mare tam-tam si cheltuiala la Brasov, sub masca finalei nationale a Eurovisionului. Chiar si in aceste conditii, am sperat ca noua viziune va produce revirimentul promis. Din pacate, noii veniti au dus si mai jos audientele.

Tuturor li s-au semnat contracte, li s-au dat emisiuni pana la sfarsitul anului 2014,   in lipsa unui buget anual aprobat de CA -bugetele emisiunilor se reinnoiesc lunar, departamentele functionand conform legii, cu un procent din bugetul pe anul precedent. Enumeram cateva exemple de venituri ale unor colaboratori dintre cei veniti in mandatul domnului Tanase. Mentionam ca este vorba de sume nete, la care se adauga impozite si cheltuielile ce revin SRTV.

Cornel Nistorescu -  2500 euro/luna
Ion M. Ionita (plecat intre timp)- 3000 euro/luna
Daniel Apostol -2000 euro/luna
Timeea Bereczki- 4000 lei/luna
Miruna Munteanu 6000 lei/luna de la TVRi
Mircea Dinescu 6220 euro net/luna de la TVR 1 si 2560 euro net/luna de la TVR 2, la care se adauga reclama pe fata la propriul restaurant
Florin Iaru 6400 lei pe luna pe TVR2
Liviu Mihaiu are un contract foarte bine intocmit, in interesul sau, bineinteles. Daca nu are mai mult de doua editii pe luna este platit cu 1300 de euro pe editie, daca are peste trei, se multumeste cu 1000.Total,13.100 de euro/sezon.
In afara acestor vedete aduse peste noapte au fost pastrati pensionari sub diverse forme de contract si au continuat angajarile din afara.Magda Gradinaru a fost angajata pentru ca producator al emisiunii lui Ion M Ionita, in conditiile in care emisiunea avea deja un producator intern. A incasat 6000 de lei in martie si 4000 de lei in aprilie.In acelasi timp exista multi moderatori si producatori interni, care nu sunt implicati in nici un proiect.

Domnul George Orbean a fost pana zilele trecute consilier al Directorului General Interimar. A fost angajat pe functie de editor imagine, cu 5500 lei pe luna, salariu la care nici un editor din institutie nu poate visa. Toate aceste angajari/colaborari au fost parafate la cererea directa a domnului Tanase, fara un concurs de proiecte care sa ofere sanse egale atat jurnalistilor din interiorul Televiziunii cat si celor din afara. In aceste conditii, jurnalistii TVR au fost discriminati flagrant. Mai mult, cei "alesi"  nu au prezentat nici un proiect, au venit doar cu numele, in baza afinitatilor domnului Tanase.

Stimati membri ai CA al SRTV, din randurile dumneavoastra lipsesc tocmai reprezentantii nostri. Imediat dupa numirea in functie, domnul Tanase a schimbat in 8 ianuarie 2014, din nou cu sustinerea Comitetului Director, regulamentul alegerilor membrilor CA desemnati de salariati. Prevederea a urmarit practic un singur nume(Valentin Nicolau), dar a restrictionat dreptul salariatilor de a-si alege orice reprezentant doresc in CA, in conditiile in care dumneavoastra proveniti cu totii din afara TVR,inclusiv domnul Tanase! Noi salariatii, insa, suntem obligati sa-i desemnam pe cei doi colegi din CA pe care legea ne indreptateste sa-i alegem, doar din interiorul SRTV! Fiindca asa au hotarat domnul Tanase si Comitetul Director! Ulterior, in cadrul alegerilor interne, s-au detasat doi castigatori. Un viciu minor de procedura a facut ca cei doi sa fie descalificati. Cunoasteti mai mult ca sigur evenimentele, ele au fost din nou publice si din nou imaginea institutiei noastre a fost afectata. Pentru a se apara in procesul intentat de cei doi (Cornel Mihalache si Mihai Radulescu), domnul Tanase a apelat la una dintre cele mai mari case de avocatura, cu tarife pe masura. SRTV nu are de castigat nimic din acest proces. Cu treizeci de mii de euro plateste SRTV ambitia Directorului General Interimar de a elimina din CA reprezentantii votati in mod covarsitor de salariati.

In acelasi timp au inceput sa soseasca hotarari judecatoresti in favoarea celor care au fost disponibilizati anul trecut. In loc sa caute solutii de mediere, de rezolvare cat mai grabnica a acestor probleme, domnul Tanase tergiverseaza inutil si pagubos solutionarea cazurilor.

"Audienta TVR este 0,92!"  anunta in martie domnul Stelian Tanase. Astazi, in mai 2014, audienta medie este 0,6%.Pe fondul  evenimentelor interne, scaderea si mai mult a audientelor a venit ca o consecinta fireasca. Greseala manageriala cu valoare de sabotaj a lui Claudiu Saftoiu si a grupului de lucru de a opri productia interna  timp de 8 luni de zile, a dus la scaderea audientei medii de la 3% la 0,92%. Colaboratorii externi ai domnului Tanase nu au adus revirimentul pe care acesta il anunta.Mai mult, incapacitatea de a atrage publicitate va culmina cu transmisiile de la Campionatul Mondial de Fotbal. Va sugeram sa cereti sumele pe care le va incasa TVR de pe urma acestor transmisii. Nivelul lor este doar de ordinul miilor de euro, in timp ce  drepturile de transmisie se ridica la 9 milioane de euro!

Pe 1 iunie se va organiza Ziua Portilor Deschise la TVR. Copii si parinti vor veni sa se zgaiasca la salariatii TVR care vor fi pusi sa mimeze munca. Domnul Tanase dovedeste ca nu cunoaste menirea omului de televiziune: munca sa trebuie sa se vada pe sticla televizorului, nu pe cea a vitrinelor amenajate in Dorobanti. Costurile orelor suplimentare care se vor plati sunt estimate la 8000 de euro.

Se prefigureaza o noua incercare de a ne acoperi de ridicol: Premiile TVR. Nu stim la ce vor folosi, nu stim de ce le acordam. Prestigiul nu se (re)dobandeste acordand premii, ci castigandu-le! Or, premii nu se pot lua pe suete intre prieteni in studio, pe formate resapate de la concurenta televiziunilor de apartament.

In cele cinci luni de mandat domnul Tanase nu a fost capabil sa schiteze o viziune, un plan, nici in ceea ce priveste domeniul editorial, nici in cel economic. Singura idee vehiculata semioficial pe culoarele TVR este aceea a reducerii timpului de lucru de la 5 la 4 zile pe saptamana si prin consecinta cu 25% a salariilor. Veti discuta aceasta propunere in CA din 28 mai. Domnul Tanase nu cunoaste faptul ca noi nu avem timp de lucru, noi avem emisiuni de difuzat pe post. Cei mai multi dintre noi nu calculeaza cate ore stau in TVR pe zi: se lucreaza pana se termina emisiunea, nu programul de lucru. Un exemplu simplu: o tura de montaj are 7 ore; reducerea timpului de lucru va insemna o reprogramare totala a turelor, cu redistribuirea lor pe fiecare emisiune, in contextul in care acest domeniu al postproductiei este si asa afectat de o grava lipsa de resursa umana. E datoria conducerii sa-i identifice si sa rezolve problema celor care nu muncesc, indiferent de durata programului de lucru (multi inca, e adevarat). Fara o minima strategie de viitor, nu se poate ca prima solutie sa fie cea de reducere a salariilor si a "timpului de lucru". Aceasta este ultima dintre masurile care trebuie luate, nu prima!

Unii dintre dumneavoastra cunoasteti faptul ca in urma restructurarii realizate de precedentul CA, toti managerii din SRTV au fost desemnati coordonatori pe actualele posturi in urma unor concursuri organizate in perioada iulie ¬ septembrie 2013. In cadrul aceluiasi plan de reorganizare, acestia ar fi  trebuit sa depuna rapoarte de activitate la 6 luni de la preluarea posturilor, in urma carora sa se decida mentinerea sau schimbarea lor din functii. Au fost depuse aceste rapoarte? Daca toti coordonatorii de departamente sunt inca in functii, presupunem ca SRTV functioneaza foarte bine si nu vedem de ce trebuie luate masuri extreme, precum reducerea salariilor.

La sosirea in TVR, domnul Tanase a gasit o institutie cu grave probleme financiare dar stabilizata, cu o restructurare facuta si cu un termen de gratie de sapte ani. Asa cum am aratat, domnul Tanase a efectuat si antamat cheltuieli hazardate, fara nici o perspectiva de a recupera investitiile. Ce s-a intamplat in cele cinci luni de mandat de am ajuns la audienta 0.6% cu datoriile mai mari decat cu un an inainte, cu salarii reduse cu 25% si cu spectrul unui nou val de concedieri? Nimic, asa a condus Stelian Tanase institutia! In cele cinci luni domnul Tanase a repetat insa obsesiv: insolventa, incapacitate de plata, concedieri, reduceri salariale etc. Domnul Tanase este mai degraba un lichidator, nu un director general, manager sau presedinte. Domnul Tanase nu a vorbit niciodata in mod real despre salvarea TVR, domnul Tanase clameaza doar desfiintarea ei!In aceste cinci luni, domnul Stelian Tanase si-a dat masura totalei sale incompetente, nefiind in stare sa ofere nici un orizont institutiei noastre. Chiar si in cazul acestor reduceri salariale nu se precizeaza ce inseamna acest nou sacrificiu cerut salariatilor. Cat va economisi TVR si unde vor merge banii taiati din salarii? Exista un plan managerial coerent sau este o noua bajbaiala ce se va termina cu alte concedieri inutile? De ce trebuie sa platim tot noi factura incompetentei ce s-a perpetuat la conducerea TVR?

V-am adresat aceasta scrisoare, avand convingerea ca aveti puterea si datoria sa opriti acest mod de a conduce institutia. Respingeti propunerile aberante ale Directorului General Interimar! Opriti contractele paguboase cu pseudo-vedete si nesfarsitele prelungiri ale contractelor pensionarilor institutiei! Cereti verificari ale tuturor contractelor de achizitii! Cereti rapoartele de activitate ale coordonatorilor de departamente! Retrageti sprijinul domnului Tanase si desemnati un nou PDG, cu un adevarat plan managerial!

Nu cerem decat conditii decente pentru a ne practica meseria de jurnalisti. Vrem sa ne fie aparata demnitatea de angajati ai unei institutii publice, a carei menire este sa serveasca interesul cetateanului. Jurnalistii TVR si-au dovedit an de an valoarea castigand premii nationale si internationale. Ne-am simtit umiliti cand a trebuit sa dezvaluim bugetele productiilor noastre. Colegilor din alte televiziuni publice nu le vine sa creada cand aud cu ce sume minimale se produc emisiunile noastre. Suntem permanent insultati fiind asociati cu dezastrul produs de conducerile succesive ale TVR. Actualul Director General interimar a dovedit ca nu poate remedia situatia in Televiziunea Publica. Va solicitam sa opriti jaful si incompetenta actualei conduceri (Directorul General Interimar si Comitetul Director).

Domnule Stelian Tanase, exista si institutia morala a demisiei!



Citeste mai multe despre   
















2571 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Cand conteaza gloata (Joi, 22 mai 2014, 16:42)

    CatalinBanu [anonim]

    Pana acum 4-5 luni nu urmaream decat Profesionistii la TVR, unde sunt emisiuni in reluare, ce le poti gasii si pe youtube si pe Moise Guran.

    De vreo cateva luni am inceput sa urmaresc pe Ionita, Dinescu, Mihaiu. L-am vazut odata pe Nistoresc, dar nu imi place persoana, asa ca prefer sa nu dau note.


    Sunt sigur ca si altii se gasesc in aceeasi situatie. Rog TVR sa gaseasca loc de economisit pentru a plati repsectivele salarii.
  • +1 (1 vot)    
    hehe... (Joi, 22 mai 2014, 16:46)

    mihaiff [utilizator]

    cred ca salariul lui mihaiu e kk pe langa ce lua el de la vantu LOL
  • +1 (1 vot)    
    Dinescu, Nistorescu, matroanele de serviciu (Joi, 22 mai 2014, 20:00)

    Maniu [utilizator]

    ale puterii. Ce decadere sau asta sa le fi fost nivelul...De neuitat ce imagine a pus pe coperta Plai cu boi "marele" poet, cu ocazia unor alegeri, o incalcare de rinocer a oricarei decente, fata de care nimeni nu s-a sesizat. Cred ca sint echivalentul uman al anumitor gandaci care traiesc din anumite materii.
  • +2 (2 voturi)    
    De aici inteleg ca TVR traieste ! (Joi, 22 mai 2014, 20:56)

    fosta zoezoe [utilizator]

    Doamne fereste ! In trecut cand din intamplare (fara sa vad sigla) nimeream pe post , ma speriam in max un minut si fugeam.
  • +3 (3 voturi)    
    Fate ca lucrezi Mircea !! ca de aia te plateste ! (Vineri, 23 mai 2014, 5:32)

    andreesanu [utilizator]

    Doi gargagagii Tanase si Dinescu stau de palavre pe bani grei si nu orcum ci pe banii vostri aia care-i platiti obligatoriu odata cu lumina .Ai n-ai antena de televizor platesti ca asa vrea buricul lor.
    Esti conectat la cablu ,platesti cablu de ce sa-i mai platesti si pe ei la dublu ???.Greu esti de cap romane !!
    pai cum sa-si tina Tanase gargaragii cu bani ?,pai cum sa plateasca Tanase pe madam Longin si loaza de fecior cu bani grei ???.Ba Tanase tot un neispravit si o hahalera esti si tu degeaba te dadeai alta scula.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version