Potrivit studiului IAB, daca in 2012 programmatic-ul revendica 11.9% din piata totala de display online, in 2013 el a reprezentat 21,3% din aceasta piata. In Europa Centrala si de Est, insa, piata de programmatic a reprezentat, anul trecut, doar 9,5% din totalul pietei de display.
- Studiul defineste "programmatic" drept veniturile de publicitate generate prin mecanisme automatizate asimilate intr-o infrastructura ce se bazeaza pe un set de reguli aplicate de software si algoritmi.
Cresterea publicitatii online va fi alimentata in anii urmatori de segmentele video, mobil si de tehnologie, potrivit studiului prezentat de IAB Europe. Acesta estimeaza ca, pe piata europeana, rata anuala de crestere a achizitiilor de tip video programmatic, in intervalul 2012-2018, va fi de 82% - mult peste cea estimata pentru segmentele all video (38,3%), mobile display (37,9%), display programmatic (32,8%), all display (6,9%).
- Detalii aici
Un alt raport IAB Europe, prezentat in mai a.c., estima piata europeana de publicitate online la 27,3 miliarde de euro in 2013, cu 11,9% mai mare decat in 2012.