Meciul Petrolul - Steaua (2-3), transmis in prime time de Look TV duminica, 21 septembrie, nu a fost vizionat de niciun telespectator bucurestean, sau cel putin asta arata masuratorile de audienta, scrie Catalin Tolontan pe blogul sau.

Look TV a cerut luni dimineata explicatii de la Kantar Media, cei care masoara audienta pentru o piata de publicitate pe televiziuni de 200 de milioane de euro pe an, acest lucru fiind observat in cazul meciului de luni seara, U Cluj ¬ Craiova, care a adunat un total de 13.000 de spectatori in Bucuresti.

Jurnalistul ofera cateva explicatii pentru aceasta eroare inregistrata in cazul transmisiunii meciului Petrolul - Steaua:

  • Sistemul are erori acceptabile si are tolerante statistice de inteles.
  • Look TV este un post de nisa iar televiziunile de nisa sint defavorizate nu neaparat in procesul de masurare de zi cu zi, ci din felul in care a fost realizata esantionarea.
  • O mare parte din romani, 75% potrivit unor estimari, a trecut in ultimii ani din analogic (vechiul cablu, fara internet si telefonie) in digital, or in ciuda diverselor recalibrari operate, sistemul nu ar reflecta suficient schimbarea, astfel incat consumul vechiului sistem de cablu este suprareprezentat.

Reprezentantii firmelor care masoara audienta apara insa acuratetea sistemului de masurare, mai scrie Catalin Tolontan pe tolo.ro. Acestia arata ca "ultima calibrare a sistemului de masurare a fost facuta chiar in aceasta primavara. Observatia cu diferenta dintre analogic si digital nu e reala!".

Acestia mai arata ca sistemul de masurare TV este auditata de Ernst & Young SUA si ca cercetarile de calibrare arata si cati abonati digitali sunt.