- Consiliul Concurentei a anuntat, joi, ca in urma unei investigatii declansate acum doi ani a decis amenzi in cuantum total de circa 3,2 milioane de euro pentru 11 agentii de media, acuzate de intelegere anticoncurentiala. Agentia McCann Erickson - care reuneste atat operatiunile de media buying, cat si pe cele de creatie publicitara ale McCann - a primit cea mai mare amenda - aproape 720.000 de euro, avand in vedere ca sanctiunile au fost decise raportat la cifrele de afaceri pe 2013 ale agentiilor. Vezi detalii
Bogdan Enoiu a declarat pentru HotNews.ro ca “Ne vom bate forever, fiind o decizie nedreapta. Nu mai vorbim ca noi, McCann, am fost amendati inclusiv pe veniturile din creatie. E o decizie nedreapta pe care o vom ataca. Nu am fost vinovati cu nimic, oricum McCann nu putea participa la licitatia Romtelecom, pentru ca aveam in portofoliu Vodafone”.
- Enoiu se refera la faptul ca, in momentul declansarii investigatiei, in urma unei plangeri venite din piata la Consiliul Concurentei, pe piata aparusera dispute legate de o licitatie Romtelecom pentru selectarea unei agentii care sa se ocupe de contul de media buying al acestei companii. Vezi detalii
"E o ironie faptul ca publicitatea este cel mai competitiv domeniu din tara aceasta, cu zeci de agentii care se bat, si-ar scoate ochii pentru cel mai mic client. Sa ajungi la Consiliul Concurentei, mai ales pe un caz unde aveam cele mai bune intentii, e o mare ironie pentru o industrie care s-a dezvoltat de 20 de ani, care e avangarda capitalismului", a afirmat Bogdan Enoiu.
daca era in SUA, plateau amenda cel putin dubla, si la a doua abatere le inchidea firma.
Prima mare problema pe care o avem noi romanii e lipsa intelegerii a modului in care functioneaza piata.
Daca e sa fie ca la AlCapone, sa primeasca o pedeapsa pentru ceva minor, atunci da, pot sa inteleg de ce amenzile astea au fost bune, dar pe obiectul sanctiunii este absolut aberant.
Este foarte important de inteles ca agentiile nu pot avea client pe aceeasi linie de business (in cazul dat telekom). In cazul agentiilor care au competitia - Vodafone sau Orange, atunci acestea nu au ce cauta la o licitatie la competitie. In cazul lui Enoiu, McCann avea Vodafone, iar la alte agentii apare Orange.
Apoi ceea ce nu se stie pe piata, alte agentii sunt in grup si multe activitati sunt comune, deci daca o agentie din grup are client Orange, cealalta agentie nu se va duce la o licitatie Cosmote, pentru ca nu va avea clientul incredere in el (cazul Initiative si BPN)
http://www.businessmagazin.ro/lideri/cele-mai-puternice-femei-din-romania-irina-socol-siveco-romania-10709326