Agentia de media Zenith Romania, care se numara printre cele 11 companii amendate de Consiliul Concurentei cu suma totala de 3,2 milioane de lei, pentru "intelegere anticoncurentiala", se alatura criticilor la adresa verdictului anuntat de CC joi. Hotararea este "cel putin eronata", "nu reflecta realitatile pietei, nu amendeaza faptele care ar trebui amendate, ci profaneaza exact principiile pe care ar trebui sa le apere", afirma agentia intr-un punct de vedere transmis HotNews.ro.

  • Consiliul Concurentei si-a anuntat, joi, decizia in cazul investigatiei asupra mai multor agentii de media, acuzate de intelegere anticoncurentiala. Acestea au fost sanctionate cu amenzi in valoare totala de 14,567.555 lei (circa 3,2 milioane de euro). Printre cele 11 agentii amendate se numara si Zenith Romania, sanctionata cu o amenda de 2,14 milioane de lei (circa 478.500 de euro). Consiliul arata, in comunicatul de joi: "Autoritatea de concurenta a constatat ca cele 11 companii au participat la o intelegere anticoncurentiala avand ca obiect eliminarea de pe piata comercializarii serviciilor de comunicare prin media, a agentiilor media concurente." Vezi detalii despre verdictul Consiliului Concurentei.

Pozitia Zenith Romania, transmisa vineri HotNews.ro:

Zenith Romania considera cel putin eronata decizia Consiliului Concurentei privind investigatia declansata in toamna anului 2012 asupra agentiilor de media.

Investigatia s-a concentrat pe demersul nostru (11 jucatori importanti) de a promova etica si transparenta, prin diverse actiuni ce includeau ghiduri de autoreglementare a industriei media, dezvoltate pe baza experientei si practicii internationale in domeniu.

Investigatia Consiliului Concurentei a urmarit, de asemenea, refuzul nostru de a lua parte la licitatia pentru servicii media organizata de un mare advertiser, la mijlocul anului 2012.

Decizia de neparticipare nu era o premiera pentru Zenith, licitatiile anterioare ale clientului respectiv fiind cunoscute ca lipsite de transparenta, cu castigator prestabilit, avand loc doar pentru a bifa o procedura interna. Un consum semnificativ de resurse, timp si energie, potentiale sperante, fara sanse de succes, pentru a afla ulterior castigatorul licitatiei din presa. E ceea ce s-a intamplat de altfel si cu licitatia din acest an a clientului respectiv, cand la presiunea retelei din care facem parte, am participat. Rezultatul a demonstrat corectitudinea deciziei luate in urma cu 2 ani de noi si de alte agentii, in dorinta de a trage un semnal de alarma comunitatii de comunicare din Romania.

In mod deliberat, pe parcursul investigatiei nu am emis nici o declaratie publica, colaborand in totalitate cu echipa de investigatie, avand incredere deplina in discernamantul si corectitudinea membrilor Consiliului Concurentei. Am asteptat o decizie corecta din partea unei institutii a statului, pe care o respectam. Ne-am inselat.

Decizia Consiliului este total nefireasca: nu reflecta realitatile pietei, nu amendeaza faptele care ar trebui amendate, ci profaneaza exact principiile pe care ar trebui sa le apere. Prin aceasta decizie se sanctioneaza eforturile industriei de a creste transparenta si profesionalismul pietei media din Romania si se limiteaza sansele pentru crearea unui climat concurential corect.

Zenith Romania este o companie de elita, cu principii solide de etica in business, un partener de incredere, un competitor onest si serios, membru respectat al unui grup international, cu reguli si proceduri stricte de functionare.

Respingem categoric concluziile si vom contesta decizia la instantele competente din Romania si de la nivel European, pentru obtinerea unui verdict corect, just.