Compania-mama a Pro TV, Central European Media Enterprises (CME), a inregistrat in trimestrul al treilea venituri nete de 140 de milioane de dolari, in crestere cu 9 milioane fata de T3 2013. Rezultatul OIBDA (profit operational inainte de depreciere si amortizare) a fost de 2,9 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 31 de milioane de dolari in acelasi interval al anului trecut. In Romania, veniturile nete au crescut la 46,8 milioane in iulie-septembrie a.c., iar OIBDA s-a ridicat la 4,8 milioane de dolari.

  • Michael Del Nin, co-CEO al CME: "Acesta este cel mai impresionant trimestru din acest an".

Operatiunile din Romania (statiile TV si radio din reteaua Pro, alte operatiuni) au mers cel mai bine in randul celor sase piete unde este prezent CME:

  • Veniturile nete in trimestrul al treilea, pe piata romaneasca, s-au ridicat la 46,8 milioane de dolari, comparativ cu 43,9 milioane de dolari in T3 2013
  • Veniturile nete in primele noua luni, pe piata romaneasca, s-au ridicat la 157 milioane de dolari, fata de 136 milioane in T1-T3 2013 (a doua piata a CME, Republica Ceha, a raportat venituri nete de 136,4 milioane de dolari in primele noua luni din 2014)
  • Rezultatul OIBDA pentru Romania in T3 2014 a fost de 4,8 milioane de dolari, comparativ cu un rezultat negativ de 3,3 milioane in T3 2013.
  • Rezultatul OIBDA pentru Romania, in primele noua luni, a fost de 22,8 milioane de dolari (5,9 milioane in T1-T3 2013
  • In cazul OIBDA, Republica Ceha a devansat Romania: daca in primele 9 luni din 2013 Cehia avea un OIBDA negativ de 9,2 milioane de dolari, in ianuarie-septembrie 2014 OIBDA s-a ridicat la _33,1 milioane, cu peste 10 milioane mai mult decat Romania, desi veniturile au fost mai mici. (Nota: CME a anuntat, in vara, vanzarea operatiunii de distributie video din Cehia, Bontonfilm)

Principalele rezultate CME in T3 si ianuarie-septembrie 2014:

  • veniturile nete in trimestrul al treilea au crescut la 140,1 milioane de dolari, comparativ cu 131 milioane in T3 2013.
  • veniturile nete pentru primele noua luni ale anului s-au ridicat la 496 milioane de dolari, cu circa 60 de milioane peste nivelul ianuarie-septembrie 2013 (437 milioane ).
  • OIBDA in T3 2014 a fost de 2,9 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere operationala inainte de depreciere si amortizare de 31,6 milioane de dolari.
  • OIBDA in T1-T3 2014 a fost de 42,2 milioane de dolari (rezultat negativ de 44,3 milioane in T1-T3 2013).
  • Pierderea operationala la capatul primelor noua luni din 2014 a fost de 0,4 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 83,4 milioane in acelasi interval din 2013.

Ce spun sefii CME despre aceste rezultate:

  • Michael Del Nin, co-CEO CME: "Rezultatele financiare ale acestui trimestru continua sa reflecte revirimentul puternic al operatiunilor noastre. De fapt, acesta este cel mai impresionant trimestru din acest an".
  • Christoph Mainusch, co-CEO CME: "Performanta programelor noastre din toamna demonstreaza puterea continutului si a brandurilor noastre si ne pozitioneaza foarte bine pentru al patrulea trimestru, pe masura ce intram in negocieri pentru angajamentele de publicitate pentru 2015".