Lukacsi: Stirile TVR au relatat toate protestele din campania electorala. Se incearca discreditarea mea

de Ionut Baias     HotNews.ro
Vineri, 21 noiembrie 2014, 1:39 Economie | Media & Publicitate


Agentia MEDIAFAX i-a transmis, marti, o serie de intrebari lui Claudiu Lukacsi (Claudiu Lucaci), prin intermediul Departamentului de Comunicare al TVR, dupa ce Andrei Muraru, Radu Carp si Romina Surugiu, membri ai Consiliului de Administratie (CA) al Societatii Romane de Televiziune (SRTv), au solicitat public, in aceeasi zi, demiterea lui Lukacsi din functia de coordonator cu atributii de director al Directiei Stiri, din cauza ca "televiziunea publica a fost singura televiziune care nu a prezentat manifestatiile publice de vineri, 14 noiembrie". Stelian Tanase a declarat ca va lua o decizie in privinta directorului Stirilor TVR, Claudiu Lukacsi, precizand ca este nemultumit de modul in care au fost reflectate protestele din 14 noiembrie, care in opinia sa ar fi trebuit difuzate live.

Pana joi - cand agentia MEDIAFAX a prezentat punctul de vedere al lui Stelian Tanase, presedintele-director general al SRTv, care s-a declarat nemultumit de modul in care au fost reflectate la TVR protestele din 14 noiembrie -, Departamentul de Comunicare al TVR nu a transmis niciun raspuns la intrebarile adresate marti de MEDIAFAX lui Claudiu Lukacsi. Reprezentanti ai TVR au precizat joi, pentru MEDIAFAX, ca nu au niciun punct de vedere de comunicat pe acest subiect.

Claudiu Lukacsi a declarat joi noaptea, pentru MEDIAFAX, ca a raspuns la intrebarile adresate inca de marti, iar raspunsurile le-a transmis Departamentului de Comunicare din TVR, in conformitate cu regulamentele din Televiziunea Romana. El a precizat ca Departamentul de Comunicare din TVR este in subordinea lui Stelian Tanase si a facut dovada e-mailului pe care l-a transmis marti catre Departamentul de Comunicare al TVR, in care a raspuns la intrebarile adresate de MEDIAFAX.

Potrivit lui Lukacsi, este "de neinteles" de ce Departamentul de Comunicare al TVR nu a transmis raspunsurile la intrebari. "E de neinteles, pentru ca domnul Tanase are de doua zile punctul meu de vedere oficial. Mi se pare de necrezut", a spus Claudiu Lukacsi.

De asemenea, Claudiu Lukacsi a precizat ca are convingerea ca in prezent se incearca discreditarea sa, pentru a fi inlocuit din functia de coordonator cu atributii de director al Directiei Stiri din TVR.

"Am convingerea ca sunt persoane care pun in scena un plan de discreditare a mea. Faptul ca se arunca asupra mea toate acuzatiile, fara ca macar sa se tina cont de realitate si mi se obstructioneaza dreptul la libera exprimare constituie un caz grav de hartuire asupra unui jurnalist si un linsaj mediatic care are ca scop inlocuirea mea din functie in scopul preluarii acesteia de catre alte persoane interesate", a spus Claudiu Lukacsi.

Intrebat daca el considera intemeiata solicitarea celor trei membri ai CA al SRTv privind demiterea sa de la conducerea Stirilor TVR, Claudiu Lukacsi a declarat ca nu cunoaste motivele obiective ale acestei solicitari.

Raspunzand unei alte intrebari, referitoare la posibilitatea demiterii unui director al institutiei, care ocupa o functie in urma unui concurs castigat, Claudiu Lukacsi a afirmat: "Din cate cunosc, nu este posibila o astfel de situatie decat pentru management defectuos sau incalcarea grava a regulamentelor interne".

In ceea ce priveste reflectarea protestelor din 14 noiembrie, la TVR, Claudiu Lukacsi a spus ca acestea au fost reflectate in emisiunile de stiri.

"In emisiunile de stiri de la ora 22.00, pe TVR 2, si de la ora 14.00, primul Telejurnal al zilei pe TVR 1. Fac mentiunea ca toate protestele din Romania, in perioada campaniei electorale, inclusiv din strainatate, au fost prezentate in toate jurnalele de stiri, conform deciziei editoriale a producatorilor responsabili", a spus Claudiu Lukacsi.

El a mai spus ca a fost o singura exceptie in data de 14 noiembrie, la Telejurnalul de seara de pe TVR 1, cand din motive obiective protestele nu s-au putut include in emisiunea de la acea ora, fiind insa difuzate in emisiunea de stiri de la ora 22.00.

"Aceste motive sunt urmatoarele: in Bucuresti la ora 18.30, conform informatiei primite de la reporterul de teren, in strada erau in jur de 40 de persoane care nu aveau nicio revendicare. In alte orase, mitingurile au inceput si s-au desfasurat dupa orele 18.00 si nu s-au primit in timp util materialele filmate de la studiourile terioriale. In plus, Departamentul de stiri nu mai are dreptul sa plateasca ore suplimentare, conform deciziei domnului Stelian Tanase. In acelasi timp se desfasurau alte evenimente politice unde au fost trimise cu prioritate resursele umane: declaratia presedintelu Basescu, evenimentul de lansare al noului USL, activitatile publice de la staff-ul domnului Klaus Iohannis In aceasta situatie, din explicatiile primite de la producatorii Telejurnalului, am aflat ca a fost adus mai devreme din programul legal de lucru reporterul de noapte care a fost trimis la protestele din cursul serii. Acesta a revenit in televiziune cu filmarea si informatiile obtinute de pe teren si le-a pus la dispozitia producatorilor de la emisiunea de stiri de la ora 22.00. Acestea si cele din alte orase au fost difuzate imediat dupa finalizarea lor", a explicat Claudiu Lukacsi.

Intrebat daca a discutat cu Stelian Tanase cu privire la acest subiect si daca acesta i-a cerut demisia, Claudiu Lukacsi a negat. "N-am fost intrebat nici in ziua de 14 noiembrie, nici cu alta ocazie, desi frecvent domnul Tanase solicita ca anumite materiale sa fie introduse in jurnalele de stiri. Fie personal, fie prin intermediul Producatorului General. De aceasta data, niciunul dintre acestia nu mi-a solicitat nimic, desi am anuntat care este situatia de fapt. In cursul zilei de ieri (17 noiembrie, n.r.), dupa ce am aflat ca, anterior acesteia, domnul Tanase a publicat pe blogul personal un articol acuzator la adresa mea, mi-a fost transmisa o solicitare din partea dumnealui pentru explicatii care urmeaza sa-i fie prezentate, in scris, pana pe 20 noiembrie 2014, asa cum mi-a fost comunicat", a spus Claudiu Lukacsi.

"Consider acest gest ca pe o antepronuntare si un proces de intentie, mai ales ca in TVR, ca peste tot in media, exista independenta editoriala si un control ierarhic editorial, in care ultima veriga este managerul structurii. Prin urmare, solicitarea domnului Tanase porneste de la premisa eronata ca port raspunderea pentru deciziile editoriale ale unor jurnalisti protejati de dreptul la libera exprimare si de apelul, in situatii extreme, la clauza de constiinta. As vrea sa mai adaug ca Stirile TVR au relatat toate activitatile de interes public si evenimentele desfasurate in timpul campaniei electorale, conform dispozitiilor CNA care prevad sanctiuni in cazul incalcarii instructiunilor sale. Cu toate acestea, este cel putin ciudat ca in alte situatii, despre care inclusiv membrii Comitetului Director au solicitat verificarea unor incalcari ale dispozitiilor CNA, domnul Tanase nu le-a acordat nicio atentie. Intr-unul din cazuri, o emisiune inregistrata a fost transmisa live, cu acordul explicit al domnului Tanase, in timpul campaniei electorale, o decizie care a condus la incalcarea grava a regulilor CNA. Acestea prevad ca opiniile candidatilor nu pot fi difuzate in alte spatii decat cele comunicate la CNA ca fiind de dezbatere sau promovare electorala", a mai spus Claudiu Lukacsi.

Pe de alta parte, Stelian Tanase, presedintele-director general al SRTv, a declarat joi dupa-amiaza, pentru MEDIAFAX, ca va lua o decizie in privinta directorului Stirilor TVR, Claudiu Lukacsi, precizand ca este nemultumit de modul in care au fost reflectate protestele din 14 noiembrie, care in opinia sa ar fi trebuit difuzate live.

Tanase a spus ca i-a cerut lui Lukacsi "o nota explicativa" inca de luni. "El s-a dus in concediu medical. Pe durata concediului medical nu poti sa aplici nicio sanctiune, nicio mutare, nimic. Il asteptam sa se intoarca din concediu si mi-a trimis nota explicativa. Am citit-o, am vazut despre ce e vorba. Il asteptam sa se intoarca si sa vedem ce se va intampla. Nu vreau sa ma antepronunt sau sa spun de acum ce am de gand sa fac (...)", a spus Tanase.

El a precizat ca va lua o decizie in cazul lui Lukacsi, dupa ce subiectul va fi discutat in Comitetul Director si in Consiliul de Administratie al TVR. El a precizat insa ca trebuie sa respecte niste regulamente din TVR, "care sunt foarte in dezavantajul conducerii", respectiv a sa. "Dar totusi sunt niste posibilitati. O sa le exploram. O sa vedem. In orice caz, am fost foarte nemultumit de situatia care s-a produs in seara aia (pe 14 noiembrie, n.r.)", a spus Tanase.

El a precizat ca TVR a difuzat informatii despre protestele din 14 noiembrie doar in jurnalul din acea zi, de la ora 22.00. "A difuzat la 22.00. A dat mai tarziu, dar putea sa se dea si la 20.00. Existau toate conditiile intrunite ca acele informatii de la Cluj, de la Timisoara sa fie date in jurnalul de la ora 20.00. Nu exista si nu am gasit pana acum un motiv real - pentru ca am stat de vorba cu oamenii din redactie - un motiv real pentru care sa nu se fi dat. Si am fost foarte frustrat ca nu mi se pare in regula sa pierd competitia cu alte televiziuni. Eu vreau sa fiu primul la stire, sa dau primul, sa dau mai amplu, mai bine, nu sa lipsesc de pe piata", a spus Stelian Tanase.

Mai multe proteste au avut loc vineri, 14 noiembrie, in Bucuresti si in mai multe orase din tara, in care manifestantii au solicitat, printre altele, fluidizarea procesului de vot in diaspora.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2008 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    pace... pace... intre doua do....... (Vineri, 21 noiembrie 2014, 2:18)

    Nevermind [utilizator]

    Ca sa nu se supi vreunul dintre voi: amandoi eject.
  • +3 (3 voturi)    
    Mai poti fi discreditat,la cat esti de discret inf (Vineri, 21 noiembrie 2014, 4:54)

    Plagarus [utilizator]

    Lucaci, a renunțat în cele din urmă în a mai pleca la sinecura pregătită de PSDerbedei la Consulatul de la New York
    Lucaci a mai deţinut funcţia de consul general al României la Los Angeles
    Lucaci a fost " jurnalist " la TVR din anii 1990, el ocupând şi funcţia de purtător de cuvânt al Guvernului Adrian Năstase în perioada 2001 - 2003.
    In 2009 a lucrat la ministerul Tineretului şi Sportului condus de Monica Iacob Ridzi și a fost șeful e de cabinet pe vremea izbucnirii scandalului care a trimis-o pe Ridzi în justiție.
    Lucaci și-ar fi acordat în primele șase luni din 2014 plata a sute de ore suplimentare în cuantum de 20.000 de lei (200 de milioane de lei vechi), potrivit site-ului exclusivnews.ro
    In perioada ianuarie – iunie 2014, Claudiu Lucaci a încasat de la TVR suma de 81.378 lei, care include, salariu de bază, sporuri, prime și ore suplimentare, a mai menționat sursa citată, care a prezentat și o serie de documente.
    In mai 2012, Lucaci confirma că s-a înscris la concursul pentru știrile televiziunii publice, de unde, declara el pentru Mediafax, își dorește să dispară “politizarea, talibanismul şi incompetenţa” ??!
  • +3 (3 voturi)    
    razbunarea e arma prostului... (Vineri, 21 noiembrie 2014, 8:50)

    cosminbut [utilizator]

    dar sa nu uitam de Monica Ghiurco. fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele sale.
  • +1 (3 voturi)    
    Cenzura (Vineri, 21 noiembrie 2014, 9:35)

    Dodel540 [utilizator]

    Comunismul si dinozaurii inca traiesc in TvR si nu vor disparea atat de usor.
    Romani , nu va mai platiti taxa radio tv!
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Luni, 24 noiembrie 2014, 19:55)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      ce are taxa TV cu taxa radio?
  • +1 (1 vot)    
    Cloaca de pupincuristi de la TVR !!! (Vineri, 21 noiembrie 2014, 10:05)

    andreesanu [utilizator]

    TVR a devenit o cloaca ,o adunatura de pripas fara talent ,fara coloana vertebrala,pupincuristi la comanda politica.
    Cumetri ,neamuri ,fii ,nepoti de-a valma ingramaditi prin
    fel de fel de cotloane botezate departamente,pe salarii nesimtite loazele fura statul de bani si inseala pe Dumnezeu de zile.
    TVR locul de unde s-au manipulat romanii din primele ore vezi Brates, Ion Iliescu,vezi Caramitru cu -fa-te ca muncesti Mircea,cu Roman,cu Dumitru Mazilu si tot asa gasti dupa gasti ati prostit romanul cu televizorul.
    Azi sunteti doar o umbra mediocra prin prestatiile de proasta calitate ,prin lipsa de profesionalism a loazelor .
    Vinovati mai noi de starea TVR este Tanase ,iar din pomanagii si manipulatorii de opinie mai vechi
    madam Longin care pina si din suferintele oamenilor a facut afacere .
    Caractere indoielnice,demnitate zero,cinste ce-o fi aia astai conducerea TVR de azi.
    Terminati cu minciunile ,nu mai prostiti romanii la ochi,nu-i mai luati pe romani de prosti,azi prostia ,minciuna lipsa de profesionalism este stapina in TVR.
  • +1 (1 vot)    
    Tanase (cocotat cu ajutorul PSD pt a-i servi!) (Vineri, 21 noiembrie 2014, 13:06)

    rados [utilizator]

    Primul care va trebui s-o ia din loc e Stelian Tanase insusi. E inconpetent si a dovedit-o cu prisosinta de cand sta in fruntea TVR. E alunecos, mimeaza o echidistanta pe care n-a practicat-o niciodata.
    Dle Tanase, mai lasa-ne! Te-ai cocotat in postul asta pentruca ai adus servicii guvernului pontist de trista amintire (in curand nici macar o amintire nu va mai fi)!
    Ai venit pus de ei, du-te cu ei ca n-ai ce cauta la televiziunea nationala. Daca au fost si emisiuni bune, nu e meritul d-voastra, ci al unora dintre realizatori. Asa ca...drum bun si cale batuta!
  • 0 (0 voturi)    
    corectie (Luni, 24 noiembrie 2014, 19:54)

    srpc [utilizator]

    numele unguresc este Lukacs, nu Lukacsi


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by