Consiliul de Administratie (CA) al Societatii Romane de Televiziune (SRTv) a decis, luni, infiintarea a doua noi departamente in TVR, unul de marketing si unul de business, au declarat pentru Mediafax surse din institutie.

Planul de infiintare a acestor departamente a mai fost analizat de membrii CA al TVR si in alte sedinte din trecut, insa a fost respins pana in acest moment.

Decizia de infiintare a acestor doua departamente noi a fost luata insa, luni, cu majoritate de voturi, in sedinta CA, au precizat sursele citate.

Unul dintre membrii CA al TVR care a votat in sedinta de luni impotriva acestui proiect a fost Claudiu Brinzan.

Acesta a precizat, pentru Mediafax, ca a votat impotriva intrucat pentru infiintarea celor doua noi departamente este necesara modificarea organigramei TVR.

"Eu si mai multi colegi nu am fost de acord cu aceasta masura intrucat, atunci cand era presedinte director general Claudiu Saftoiu, am semnat un memorandum cu Guvernul Romaniei (in 2012, n.r.), prin care eram pasuiti de niste datorii cu conditia sa respectam niste reguli, printre care si aceea de a nu modifica organigrama. Or noi am considerat ca aparitia a doua noi departamente in structura SRTv automat inseamna modificare de organigrama si, din pacate, nu am avut castig de cauza", a spus Claudiu Brinzan. El a precizat ca spera ca incalcarea acestui memorandum de catre TVR sa nu aiba consecinte negative pentru Televiziunea Romana.

Pana la ora difuzarii acestei stiri, presedintele-director general al TVR, Stelian Tanase, nu a putut fi contactat de agentia Mediafax.

Pe de alta parte, agentia Mediafax a relatat inca din 25 septembrie ca TVR vrea sa infiinteze un departament de business, care sa dezvolte Televiziunea Romana in mediul online, sa creasca numarul de persoane care se ocupa de vanzarea de publicitate si sa exploateze financiar Arhiva televiziunii publice.

"Noi incercam sa dezvoltam zona de new business. Vom repropune Consiliului de Administratie infiintarea unui departament de business, in care zona de online, Video-on-Demand si de monetizare a Arhivei reprezinta o directie strategica (...) Suntem convinsi ca avem o mina de aur si vrem sa o ducem catre public si sa si castigam bani din asta", a declarat, pe 25 septembrie, pentru Mediafax, Lucian Romascanu, consilier in chestiuni de management al presedintelui-director general al TVR, Stelian Tanase.

Totodata, Lucian Romascanu a precizat ca, in acest moment, exista o structura de marketing comunicare si de vanzari de publicitate in TVR, insa aceasta nu acopera aspecte importante si necesare intr-o televiziune.

"Parti importante dintr-un departament de marketing, normale, ale unei televiziuni nu fac parte din departamentul de marketing al Televiziunii Romane, precum activitatea de promo, de grafica. Sunt in afara departamentului. Pe partea de vanzari de publicitate este o subdimensionare flagranta a schemei. In acest moment exista doar trei persoane in televiziunea publica care se ocupa direct de vanzarea de publicitate si nu exista o abordare coordonata in ceea ce priveste dezvoltarea de business online. In intentia noastra vor exista departamente diferentiate pe misiunile lor", a spus Lucian Romascanu.

El a mai spus la momentul respectiv ca exista intentia crearii unui departament de marketing si comunicare, "care sa se ocupe exclusiv de partea aceasta si care sa integreze toate serviciile necesare". "Si ne propunem sa avem un departament comercial care va avea si sectorul de vanzare de publicitate bine completat cu personal. Si, de asemenea, intentionam sa avem si o zona de business care sa se ocupe de monetizarea unor servicii in care TVR exceleaza, de productie, de studiouri s.a.m.d., de monetizare a Arhivei TVR", a mai spus atunci Lucian Romascanu.