The Telegraph: Este victoria lui Iohannis o dovada ca social media poate ajuta la castigarea unor alegeri?

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 24 noiembrie 2014, 19:40 Economie | Media & Publicitate


Klaus Iohannis si sustinatorii sai au valorificat puterea social media pentru a obtine victoria in alegerile prezidentiale din Romania si pentru a-l transforma pe acesta in cel mai popular politician european in randul utilizatorilor de Facebook, scrie luni publicatia britanica The Telegraph, citata de Agerpres.

Alegerile au tendinta de a fi imprevizibile pana la capat, insa foarte putini au anticipat victoria lui Klaus Iohannis in cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidentiale din 16 noiembrie din Romania, dupa ce rezultatele primului tur de scrutin si sondajele il dadeau castigator pe premierul de centru-stanga Victor Ponta.

Doua elemente au avut un rol esential in aceste alegeri: vocea puternica a romanilor din strainatate si social media, al doilea element amplificandu-l pe primul, mentioneaza ziarul britanic.

Pentru o tara cu o populatie de 20 de milioane de locuitori, o caracteristica aparte a electoratului romanesc este numarul mare al cetatenilor din diaspora - 4 milioane, un grup care s-a dovedit a fi crucial in cadrul acestor alegeri, noteaza sursa citata.

In primul tur de scrutin din 2 noiembrie, Victor Ponta a obtinut 40,4% din voturi, in timp ce Klaus Iohannis a iesit pe locul al doilea cu 30,4% din voturi.

Cu toate acestea, primul tur de scrutin a fost insotit de tensiuni in capitale europene unde multi romani care au dorit sa voteze au fost lasati sa astepte in fata sectiilor de votare timp de mai multe ore. Multi dintre ei nu au reusit sa-si exprime votul dupa ce urnele au fost inchise, iar autoritatile romane au refuzat sa prelungeasca programul de votare.

Au urmat o serie de proteste de solidaritate in semn de sprijin pentru diaspora care au condus la demisia ministrului de externe Titus Corlatean, continua The Telegraph.

O puternica campanie on-line condusa de tinerii alegatori din mediul urban si in curand hashtaguri, precum #yeslavot , #alegeri2014 si #diasporavoteaza, au aparut pe mai multe platforme sociale sporind gradul de constientizare a importantei prezentei la vot.

Campania sociala s-a dovedit a fi un succes in conditiile in care prezenta la vot a crescut de la 53% in primul tur la 64% in al doilea tur, si, mai important, prezenta la urne a romanilor din diaspora s-a dublat ajungand la 379.000 de persoane.

In dimineata zilei de 17 noiembrie a fost confirmat faptul ca Klaus Iohannis a fost ales presedinte al Romaniei, castigand cu 54,5% din voturi.

In mod remarcabil, Klaus Iohannis a ajuns de asemenea la un milion de fani pe Facebook, devenind astfel cel mai popular politician european. Prin comparatie, premierul britanic David Cameron are doar putin peste 400.000 de fani pe Facebook, in timp ce cancelarul german Angela Merkel are 908.000 fani.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4558 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    Evident că nu este meritul "social media" (Luni, 24 noiembrie 2014, 19:42)

    mitg [utilizator]

    Este doar dovada faptului că în orice țară - inclusiv cele cu o populație care a suferit de pe urma îndobitocirii Sovietice - NU POȚI SERVI GOGOȘI LA NESFÂRȘIT.
    Atât.
    Nu a fost meritul "Partidului Facebook" sau "Partidului Diaspora", ci meritul românilor care nu gândesc cu sticla de ulei și punga de zahăr.
    • -4 (6 voturi)    
      ba este (Marţi, 25 noiembrie 2014, 1:05)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Pentru ca social media contine publicul care nu se uita la televizor ci se informeaza din link-uri share-uite de prieteni. O campanie bine condusa ar putea chiar sa-i convinga ca 1 + 1 = 5.
      • +1 (1 vot)    
        Oare ? (Marţi, 25 noiembrie 2014, 8:53)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

        Antena 3 incearca sa convinga de ani de zile ca 1+1 = 5 , in mediul virtual e extrem de greu sa minti. Oricand vine cineva si arata adevarul. Spre deosebire de televiziunile de propaganda unde cine nu canta in cor este dat afara din platou. Vindecarea incepe prin recunoasterea problemei (la voi la psd hotie, aroganta, coruptie, nepotism)
        • 0 (0 voturi)    
          In mediul virtual (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 2:12)

          numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          E cel mai usor sa minti, pentru ca cei mai multi habar nu au ce se intampla in tara. Nu stiu ce incearca Antena 3 sa faca, dar e clar ca nu reuseste, pentru ca oamenii aia pe langa emisiunile de propaganda mai vad si stiri.
        • 0 (0 voturi)    
          la voi in PSD (Miercuri, 26 noiembrie 2014, 2:13)

          numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

          ca "la mine in PSD" nu exista. Tragi concluzii de facebucist adevarat.
  • +2 (6 voturi)    
    Ce bine era sa fi avut in 89 social media de azi (Luni, 24 noiembrie 2014, 21:27)

    Brusselsmann [utilizator]

    Pacat ca nu am avut libera circulatie a informatiei ca pe social media si internet in 89. TVR-ul ne-a indesat pe gat FSN-ul si pe nenea Ilici. Daca TVRul divuza cateva filmulete cu tovarasii Ceausu si Ilici impreuna cu siguranta ca ultimul nu se mai bucura de succes. Pacat de televiziunile care vand inca gogosi bolsevice otravite si glazurate la suprafata. Successul de pe social media dovedeste insuccesul televiziunilor si al presei la nivel national, in general.
  • +3 (7 voturi)    
    Si totusi (Luni, 24 noiembrie 2014, 21:32)

    Alor [utilizator]

    Si totusi fara plusul de informatie si comunicare adus de tehnologia moderna rezultatul ar fi fost altul.
    • -5 (5 voturi)    
      corectie (Marţi, 25 noiembrie 2014, 2:20)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      fara efectul manipulator adresat, maiestru, tintei specifice - marii consumatori de net - rezultatul era altul; tot manipulare, dar adaptata la noile tendinte
      • +2 (2 voturi)    
        corectia corectiei (Marţi, 25 noiembrie 2014, 8:54)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Numai cei ce vor sa minta sau sa manipuleze se tem si incearca discreditarea unor medii de informare ce nu pot fi controlate
  • +2 (2 voturi)    
    Combinatia fatala pentru PSD (Marţi, 25 noiembrie 2014, 8:54)

    John M. [utilizator]

    "social media" plus furia unei natiuni intregi impotirva celor care credeau ca o pot prosti la infinit.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by