Site-ul Russiatoday.ro este inactiv si anunta ca va reveni online in cinci zile, alaturi de un mesaj in care promite cititorilor "informatii, analize si evenimente exclusive" anul viitor.

Logo-ul RTFoto: Wikipedia / wikimedia commons

Ultimul mesaj pe contul de Facebook al site-ului a fost postat in 19 decembrie.

Site-ul RussiaToday.ro a devenit activ in urma cu o luna, fiind lansat "in versiune beta". Site-ul are alte elemente de identitate vizuala decat site-urile RT - principala portavoce a Kremlinului pe plan international - ce folosesc principalele limbi de circulatie internationala. Site-ul se descria astfel: "un proiect editorial independent al carui scop este schimbarea perceptiei publice fata de Rusia din Rusia este o amenintare pentru Romania in Rusia este o oportunitate pentru Romania". Pe site se precizeaza ca "pasii urmatori vor fi print si TV". Detalii aici.

In septembrie, DailyBusiness.ro scria ca Dan Musetoiu, fost director in cadrul The Money Channel si unul dintre cei care semneaza pe RussiaToday.ro, a cerut la OSIM inregistrarea brandului "Russia Today". Intrebat atunci de site-ul citat daca proiectul va fi in colaborare cu televiziunea rusa, el a spus ca nu poate da mai multe detalii.

Reteaua rusa de televiziune RT (fosta Russia Today) a precizat insa, in data de 4 decembrie, la solicitarea HotNews.ro, ca nu are in prezent operatiuni sau afilieri in Romania si nici planuri de a deschide unele in viitorul foarte apropiat. Reteaua rusa declara ca site-ul RussiaToday.ro nu este afiliat RT.

Precizarile transmise HotNews.ro prin Anna Belkina, Head of Communications RT:

  • RussiaToday.ro nu este un canal afiliat la RT
  • RT International se difuzeaza in Romania si in intreaga Europa, dar, altfel, RT nu are nicio operatiune sau afiliere in Romania si nici planuri imediate de a initia astfel de activitati.
  • RT ia foarte serios in considerare folosirea marcilor sale de catre terte parti neautorizate si incercam sa evitam astfel de utilizari prin toate mijloacele adecvate.