Cinci mari companii media din SUA si Marea Britanie - CNN, Reuters, The Guardian, Economist si Financial Times - s-au asociat in cadrul unei platforme comune, numita Pangaea Alliance, prin care incearca sa lupte impotriva dominatiei gigantilor Google si Facebook pe piata de publicitate online, anunta The Guardian. In acest sens, ele apeleaza la un sistem de tranzactii automatizate de reclama online (programmatic trading), sistem care, spun ele, ofera clientilor de publicitate acces la peste 110 milioane de consumatori de stiri online.

  • Pangaea Alliance nu este prima astfel de initiativa a unor publisheri online pentru a rezista in fata gigantilor Facebook si Google: Franta, de exemplu, a stabilit doua precedente cu rezultate notabile pana acum, prin platformele La Place Media si Audience Square, in timp ce Romania mai multi publisheri s-au reunit, in ultimele luni, in cadrul unei platforme comune de programmatic, Proiectul Agora. Dar Pangaea se remarca prin faptul ca reuneste unele dintre cele mai mari operatiuni media internationale, pe segmentul premium.

The Guardian il citeaza pe Tim Gentry, director in cadrul companiei ce detine ziarul, Guardian News&Media, potrivit caruia "unicitatea Pangaea tine de calitatea partenerilor (...) Ne-am reunit pentru a da greutate publicitatii in cadrul unor media de incredere".

Ziarul arata ca piata globala de publicitate online de tip display, evaluata la 60 de miliarde de dolari, este dominata tot mai mult de proprietari media care pot oferi audiente colosale clientilor de publicitate. Doar in Marea Britanie, jumate din acest segment de piata, adica peste 1 miliard de lire sterline, va reveni anul acesta companiilor Google si Facebook, scrie The Guardian, citand eMarketer.

Dar, in timp ce publisheri "mai traditionali" cu radacini in presa tiparita, precum Mail Online, cel mai citit site de ziar in limba engleza, continua sa se concentreze pe cresterea audientei, partenerii din cadrul Pangaea arata ca ei pun in valoare calitatea audientei lor globale, o audienta influenta si de incredere.

Ziarul citat precizeaza ca Pangaea se va lansa in varianta beta luna viitoare si se preconizeaza ca va fi pe deplin operationala inainte de sfarsitul anului.

The Guardian, citand evaluari ComScore privind numarul de vizitatori unici lunari, realizeaza si un clasament al numarului de utilizatori pe diverse platforme de socializare si de media (cifrele se refera strict la utilizarea Internetului de pe desktop):

  • Facebook: 823 milioane
  • Twitter: 178 milioane
  • LinkedIn: 173 milioane
  • Pangaea: 110 milioane
  • Hearst: 93 milioane
  • CNN: 89 milioane
  • BBC: 80 milioane
  • Mail Online: 60 milioane
  • New York Times: 44 milioane
  • The Guardian: 43 milioane