Marea Britanie va deveni, anul acesta, prima tara din lume unde jumatate din totalul cheltuielilor de publicitate se indrepta spre medii digitale, potrivit unor evaluari eMarketer, citate vineri de The Guardian.

eMarketer estimeaza ca intreaga piata britanica de publicitate - TV, presa scrisa, panotaj, radio, online si mobil - se va ridica in 2015 la 16,2 miliarde de lire sterline. Aceeasi sursa estimeaza ca publicitatea in medii digitale va creste cu 12%, urmand sa atinga 8,1 miliarde de lire sterline.

Explozia cheltuielilor pentru reclama in aceste medii se datoreaza cresterii rapide in popularitate in cazul smartphone-urilor si tabletelor. Cheltuielile pentru publicitate pe platforme mobile se estimeaza ca vor creste anul acesta cu 45%, urmand sa atinga 3,3 miliarde de lire sterline.

The Guardian il citeaza pe Bill Fisher, analist eMarketer, potrivit caruia "faptul ca digitalul atinge pragul de 50% in Marea Britanie este un moment important pentru industria de publicitate. Piata de profil britanica se remarca prin adoptarea agresiva a publicitatii online si a publicitatii pe platforme mobile". O explicatie oferita de Fisher tine de pozitia BBC pe segmentele TV si radio: "pentru ca atat de multe programe TV si radio ruleaza fara publicitate in Marea Britanie, cheltuielile de publicitate prin canale digitale au fost mereu ridicate".

Sursa mentionata evalueaza ca la nivel global digitalul se apropie de 30% din totalul cheltuelilor de publicitate.

Aceeasi sursa estimeaza ca in 2018 56,5% din totalul cheltuielor de publicitate in Marea Britanie vor merge in digital. In China, se estimeaza ca procentul va fi si mai mare peste trei ani: 57,2% (in prezent, se estimeaza ca 43,6% din banii de publicitate in China merg pe platforme digitale).

La nivel european, estimarile eMarketer cu privire la ponderea digitalului in totalul pietei de publicitate plaseaza Norvegia pe locul 2 (45%), Danemarca pe 3 (locul 5 mondial, cu 43,1%), urmata de Olanda (35,4%, locul 6 mondial) si Suedia (30,5%, locul 9 mondial).