Explozia video, povestile spuse de branduri, personalizarea in social media si marketingul de proximitate sunt patru tendinte globale care se fac simtite si pe piata romaneasca, in interactiunea dintre marci si consumatori, potrivit agentiei Zenith Romania, care invoca un studiu realizat de reateaua globala ZenithOptimedia.

Studiul ZenithOptimedia, citat intr-un comunicat de presa al agentiei romanesti, incearca sa identifice posibile noi tipuri de interactiuni intre branduri si consumatori si care sa imbogateasca relatia dintre acestia.

Cum sunt descrise tendintele care, potrivit Zenith Romania, sunt "actuale si relevante pentru piata romaneasca":

  • Explozia video - continut la cerere / brand incorporat in continut: "Dat fiind faptul ca o parte dintre consumatori a renuntat definitiv sau partial la TV, online video este pe cale sa devina o alternativa mainstream a acestuia. Tot mai multe branduri sunt pe cale sa devina creatori de continut. Potential pentru personalitati online sau jurnalisti in a asista brandurile si companiile in dezvoltarea de continut pentru divese tipuri de audienta si interese."
  • Brand storytelling - tehnologia schimba subiectul actiunii: "Povestile spuse de branduri pot deveni tot mai captivante o data cu integrarea diferitelor tipuri de media, puse la dispozitie de noile tehnologii interactive. Consumatorii vor beneficia de o integrare perfecta a continutului pe diferitele tipuri de dispozitive."
  • Personalizarea in social media - mai mult decat recomandarile prietenilor: "De le selectia brandurilor pe baza recomandarilor prietenilor catre "personalizarea in social media". Ajutati de branduri, oamenii vor avea un control mai mare asupra modului in care isi pot crea listele de aprecieri, dar si in identificarea celor care le recomanda. Onestitatea si autenticitatea in comunicarea din social media sunt deja atribute esentiale in comunicare de brand si dezvoltarea unei relatii de incredere cu consumatorii. "
  • Marketingul de proximitate - emitatoare la fiecare pas: "Nu e o noutate, dar va fi ridicat la un nou nivel prin introducerea tehnologiei de tip emitator, un radio transmitator de putere redusa, care trimite semnale Bluetooth cu informatii in timp real catre smartphone-urile consumatorilor. Desi conumatorul e de ceva vreme pe mobil, brandurile sunt usor codase la capitolul acesta. Au deci o oportunitate imediata pentru a furniza utilizatorilor oferte si servicii relevante si pentru a le crea experiente localizate."