Blocarea publicitatii pe un browser este legala, a decis un tribunal din Hamburg, dupa plangerea depusa impotriva Eyeo, producatorul AdBlock. Argumentatia tribunalului, scrie zdnet.fr, este ca utilizatorul are dreptul sa controleze ce ii apare pe ecran.

"Este o victorie pentru toti utilizatorii de internet deoarece le confirma dreptul de a bloca reclamele agasante, de a-si proteja viata privata si, prin extensie, de a determina propria experienta pe internet", a reactionat, intr-un comunicat, Eyeo.

Dar aceasta decizie confera producatorului AdBlock Plus capacitatea de a negocia cu actorii web acorduri comerciale. Acestia au posibilitatea de a scapa de filtrele de blocare, cu conditia sa se inscrie pe lista alba a reclamelor permise, in schimbul unei sume de bani.

Google, Microsoft si Amazon au incheiat deja contracte cu AdBlock Plus. Sumele in discutie sunt confidentiale. In acest an, o societate media interogata de Financial Times a declarat ca suma ceruta de Eyeo a reprezentat in cazul sau 30% din veniturile publicitare suplimentare obtinute in absenta blocajului.

Producatorul softului sustine insa ca scopul este de a obtine o "publicitate online mai buna", chiar si prin constrangerea actorilor sectorului, incapabili e acest lucru.

Obiectivul ar fi "dezvoltarea de noi forme de publicitate neintruzive care sunt primite bine de utilizatori".

Decizia nu este definitiva si va fi atacata in apel.