Doi mari editori de presa online din Germania, Zeit Online si Handelsblatt, detinuti de companiile de presa Die Zeit si Handelsblatt, au pierdut un proces declansat impotriva companiei Eyeo, pe care au acuzat-o ca se comporta anticoncurential prin intermediul programului AdBlock Plus, ce permite utilizatorilor sa nu mai vada reclame online pe site-urile accesate, potrivit The Guardian.

  • Batalia marilor grupuri de media si tehnologie contra programelor de blocare a reclamelor online s-a intetit in ultima vreme, avand in vedere rata tot mai mare de adoptie a acestui tip de software, ce loveste in principala sursa de venituri pentru companii de la Google la Axel Springer si pana la micii editori care "traiesc din AdSense".

Cei doi editori au contestat, intr-un proces desfasurat la Hamburg, posibilitatea ca Eyeo, prin AdBlock Plus sa permita utilizatorilor sa nu mai vada reclame pe site-urile respectivelor publicatii online.

Potrivit sursei citate, Eyeo se confrunta in continuare cu alte trei procese lansate de editori de presa germani, inclusiv cel mai mare grup de presa din aceasta tara, Axel Springer.

Controversele din jurul software-ului AdBlock Plus tin in special de faptul ca acesta permite editorilor online care urmeaza anumite reguli de publicitate sa plateasca o taxa asa incat reclamele lor sa treaca de filtrele programului si sa ajunga la utilizatorii care il folosesc. Compania sustine ca doreste sa colaboreze cu editorii pentru a dezvolta formate de reclama mai bune si mai putin intruzive.

The Guardian noteaza ca AdBlock Plus a fost descarcat de peste 400 de milioane de ori si, conform ultimelor date disponibile, in iunie anul trecut era folosit pe cel putin 150 de milioane de browsere.

  • Recent, Financial Times scria ca 5% din populatia online din lume, in special tineri, foloseste programe de tip AdBlock Plus si cita un studiu Adobe/PageFair potrivit caruia numarul utilizatorilor de astfel de software a crescut cu 70% anul trecut. FT il cita pe Mike Zaneis, reprezentant al IAB, organism ce reprezinta interesele industriei online, potrivit caruia "blocarea reclamelor incepe sa aiba un impact palpabil asupra veniturilor editorilor. (...) Internetul liber pe care il cer consumatorii nu poate coexista cu proliferarea continua a programelor de blocare a reclamelor", fapt pentru care editorii online cauta "solutii agresive" pentru aceasta problema.