​​Fundatia Friends For Friends, impreuna cu partenerul BRD – Groupe Société Générale, aduc o noua tema de interes public in atentia autorilor romani de non-fictiune: educatia formala sau, mai exact, sistemul de invatamant preuniversitar de stat. Prin programul Bursele Superscrieri se vor oferi 6 burse jurnalistice in valoare de cate 2.000 de euro acelor autori care vor sa realizeze materiale de non-fictiune de profunzime, amanuntit documentate si atent redactate pe aceasta tema.

Bursele superscrieriFoto: Fundatia Friends For Friends

Cei doi parteneri propun un cadru articulat, in care viitorii bursieri au sansa de a beneficia de resursele necesare, tot mai rare, pentru a realiza astfel de materiale de substanta. Pe langa sustinerea financiara, bursierii vor avea parte si de sprijin editorial - prin programul de mentorat si Seminariile Superscrieri (ateliere de bune practici), sustinute de jurnalista Mona Dirtu.

Poate castiga o bursa Superscrieri/BRD orice autor din Romania - indiferent ca este profesionist sau amator, jurnalist sau blogger, se exprima prin cuvant sau prin imagine, publica pe platforme traditionale ori exclusiv in mediul digital. Organizatorii incurajeaza proiectele complexe, de mare impact, realizate de echipe autor + fotoreporter/artist vizual.

Inscrierea se face prin completarea unui formular de aplicatie online, in care candidatii vor trece detalii despre proiectele pe care vor sa le realizeze prin intermediul bursei. Termenul limita de trimitere a formularului, disponibil pe www.ffff.ro/burselesuperscrieri, este 7 iunie 2015.

Juriul care va selecta bursierii, pe baza unor criterii de evaluare a propunerilor de proiecte, este format din: Catalin Stefanescu, Dan Duca, Irina Pacurariu, Liviu Iolu, Paul Radu, Teodor Tita, Vlad Mixich, Vlad Petreanu si Flavia Popa.

“Povestile bine scrise lipsesc nu atat pentru ca nu sunt destui autori care sa le scrie, cat mai ales pentru ca acei autori competenti si dedicati nu au resurse sa-si faca meseria, in special cand e vorba de teme complexe, cu impact social, care absorb mult timp si efort. Avem nevoie de oameni care sa puna reflectorul pe o tema data si sa scoata la vedere unghiurile sensibile si cazuistica relevanta; sunt teme complicate, cu radacini adanci si impact greu de cuantificat. Aici e punctul nevralgic in care noi si partenerii nostri chiar putem interveni. [...] Ne e foarte clar acum ca si companiile simt lipsa continutului de calitate, pe care sunt gata sa il finanteze direct (nu indirect, cumparand publicitate, ca in formula clasica), punand umarul la astfel de proiecte alternative”, declara Beatrice Weber, presedinte executiv al FFFF, intr-un interviu Hotnews.ro.