Carrefour Romania a chemat pe 27 mai la o licitatie (pitch) de strategie și creativitate publicitară 85 de agentii de publicitate, iar gestul companiei franceze a fost intampinat cu un hohot de ras in industria de profil din Romania. Au existat insa si reactii institutionale virulente, precum cea a Art Directors Club Romania, asociația profesională a oamenilor de creație din industria de advertising, care califica gestul Carrefour drept "lipsă crasă de profesionalism".

Centru CarrefourFoto: Hotnews

Ema Prișcă, președinte ADC România, i-a adresat in numele membrilor clubului un mesaj public lui Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania, in care arata ca firma franceza "a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agențiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h. Vă ofer posibilitatea să arătați că regretați consecințele maligne ale inițiativei Carrefour România și vă invit să donați cei 40.000 de euro, Școlii ADC*RO, care de șapte ani pregătește oameni de creație și unde membrii ADC România lucrează pro bono, și Școlii IAA, care educă viitorii oameni de strategie și de client service".

Site-ul IQAds a trecut in revista toate reactiile oamenilor din industria publicitara la adresa Carrefour. Iata cateva dintre cele mai savuroase:

  • Radu Restivan (Daescu Bortun Olteanu): Finala UEFA Champions League, amanata! Toti jucatorii echipelor Barcelona si Juventus si-au luat liber in aceasta dimineata pentru a participa la pitch-ul Carrefour.
  • Julien Britnic, parodie dupa romanul lui Emily Bronte: La Carrefour de vanturi

Citeste aici toate reactiile din lumea publicitatii