Carrefour si si-a exprimat speranta ca industria de comunicare ii va acorda "increderea ca pe viitor vom sti sa ne comunicam mai bine intentiile".
- Amintim ca, pe 27 mai, Carrefour Romania a invitat la o informare premergatoare unei licitatii (pitch) de strategie si creativitate publicitara aproape toate agentiile de profil din piata - 85 de agentii de publicitate, iar gestul companiei franceze a fost intampinat cu un hohot de ras in industria de profil din Romania. Au existat insa si reactii institutionale virulente, precum cea a Art Directors Club Romania, asociatia profesionala a oamenilor de creatie din industria de advertising, care califica gestul Carrefour drept "lipsa crasa de profesionalism".
"Ultimele zile ne-au facut, insa, sa intelegem ca, indiferent de intentiile cu care am plecat la drum, maniera abordata a fost nepotrivita si a creat confuzie. Ca urmare a semnalelor primite din piata, vom folosi perioada urmatoare pentru a reflecta serios asupra demersului nostru si pentru a ne consulta cu principalele organizatii care reprezinta industria de comunicare", arata compania.
"Nu in ultimul rand, cerem scuze agentiei noastre curente, Publicis, cu care colaboram de 6 ani, pentru ca am pus intr-o lumina nefavorabila ceea ce am realizat pana acum impreuna cu ea si asta din cauza lipsei de claritate in timpul prezentarii. Le suntem recunoscatori pentru rezultatele foarte bune obtinute impreuna si respectam parteneriatul pe care il avem", mai precizeaza compania in comunicat.
"Le multumim tuturor reprezentantilor industriei si ai organizatiilor profesionale care si-au exprimat opinia in legatura cu acest subiect. Cu siguranta avem de invatat din aceasta experienta si speram ca industria de comunicare - agentii, asociatii, experti - sa ne acorde increderea ca pe viitor vom sti sa ne comunicam mai bine intentiile", conchide Carrefour Romania.
Citeste si: Povestea licitatiei Carrefour care a adus dramele publicitatii romanesti in atentia publicului larg
Fair si normal gestul fata de Publicis. Acolo nu ati fost ok.
Cu Publicis inteleg ca a pornit scandalul ca le-au zis ca nu au fost creativi in ultimii ani si toata lumea a sarit in sus ca nu e normal. Tipa de mai jos (a scris o scrisoare pe iqads si reprezinta Art Directorii din Romania) zice acelasi lucru despre Carrefour - ca in ultimii ani nu a avut creativitate. Ea cred ca e indreptatita pentru ca stie ce vorbeste. Trebuie sa-si ceara si ea scuze?
"Ema Prisca - carrefour nu are criterii cu care sa judece si sa cumpere creativitatea. asta a dovedit de 15 ani sau de cat sunt in piata."
Cam cat de indreptatita este o persoana care nu face diferenta intre un brief initial, denumit ca atare, si pitch? Cum ai defini chestia asta la cineva cu gura mare pe prostia lui?