Editia europeana a saptamanalului Newsweek, unul dintre cele mai prestigioase branduri din presa scrisa la nivel mondial, ar putea fi inchisa la doar 18 luni dupa lansarea sa, informeaza Mediafax citand politico.eu.

NewsweekFoto: europe.newsweek.com

IBT Media, care detine publicatia Newsweek, a abandonat planurile privind dezvoltarea editiei europene a publicatiei, aceasta masura avand la baza eficientizarea costurilor, a relatat politico.eu, citand trei surse apropiate companiei.

Editia europeana a Newsweek a functionat ca o entitate independenta, fiind editata de o echipa de jurnalisti cu sediul in Londra, coordonata de redactorul-sef Richard Addis, care insa si-a dat demisia din aceasta functie.

Cei opt jurnalisti care lucrau la versiunea tiparita a editiei europene a Newsweek ar putea sa isi piarda locurile de munca. In schimb, un numar similar de angajati care lucreaza pentru site-ul european al Newsweek ar urma sa isi continue activitatea, conform surselor citate.

Dupa demisia lui Richard Addis, editia europeana a Newsweek va fi editata direct de la sediul central al publicatiei, aflat in New York, si coordonata de redactorul-sef al editiei americane, Jim Impoco.

Decizia de a restructura editia europeana a Newsweek vine la doar trei luni dupa ce IBT Media a anuntat ca are planuri pentru dezvoltarea acestei publicatii, care ar fi urmat sa aiba un nou design si noi colaboratori.

De cealalta parte, citati de theguardian.com, reprezentantii companiei IBT Media au sustinut ca editia Newsweek dedicata regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) va fi supusa doar unor schimbari si nu se va inchide.

Acestia au confirmat insa ca, dupa demisia lui Richard Addis, publicatia europeana a Newsweek este editata, in SUA, de Jim Impoco.

"Am simtit ca acesta a fost un moment important pentru a crea o platforma editoriala unificata, astfel incat sa avem tot continutul Newsweek sub coordonarea lui Jim", a declarat Johnathan Davis, directorul de continut al IBT Media.

Un nou sef editorial al echipei din Londra a Newsweek va fi numit in urmatoarea perioada, iar site-ul european al publicatiei va continua sa functioneze, au mai spus reprezentantii IBT Media.

IBT Media, care detine site-ul International Business Times (ibtimes.com), a cumparat publicatia Newsweek de la IAC/InterActiveCorp, in 2013. Editia europeana a revistei a fost lansata in martie 2014, insa aceasta versiune nu a reusit sa atraga suficiente venituri din publicitate. Veniturile din abonamente, in ciuda tirajului care ar fi de 70.000 de copii in Europa, au fost de asemenea dezamagitoare, potrivit unei surse citat de theguardian.com.

Fondat in 1933, de un fost jurnalist al publicatiei Time, Thomas J.C. Martyn, si preluat de Washington Post in 1961, saptamanalul Newsweek este un nume de marca al presei americane.

Newsweek si-a incetat aparitia pe print pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicatie exclusiv digitala. In martie 2014, Newsweek si-a reluat aparitia pe hartie.

Oficialii IBT Media au anuntat in august 2013 ca vor prelua marca Newsweek si operatiunile in online ale acestei publicatii de la compania IAC, care detinea la momentul respectiv revista. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica.

In 2010, The Washington Post, proprietarul de la momentul respectiv al Newsweek, a vandut publicatia magnatului media Sidney Harman, care controleaza grupul de internet american IAC, pentru 1 dolar.