In entitatea rezultata vor fi incluse toate publicatiile, studiourile si departamentele digital media, licente sau de comert online ale National Geographic.
21st Century Fox va detine 73% din capitalul noii entitati, numita " National Geographic Partners" , iar "National Geographic Society" va detine 27%. Ambele societati vor fi reprezentate egal in conducere.
National Geographic Society va continua sa functioneze ca o societate non-profit, astfel ca banii proveniti de la Fox se vor duce in investiii pentru stiinta, cercetare si educatie.
Oamenii de stiinta nu stiu cum va arata in continuare politica editoriala a celor de la National Geographic, avand in vedere faptul ca seful de la Fox, Rupert Murdoch este un "sceptic al schimbarii climei", asa cum declara acesta pe contul personal de Twitter, iar intalnirile de la New York pe tema asta ar fi un "non-sens”.
Parterneriatul acesta vine la o luna dupa ce Sesame Workshop, organizatia non-profit din spatele Sesame Street, a fuzionat cu HBO, oferindu-le acestora exclusivitate asupra primelor episoade din serial, precum si difuzarea episoadelor online.
David Bank, analist al RBC Capital Markets a declarat ca "sunt foarte putine branduri ce trec granitele si reusesc sa aiba o valoare ridicata in intreaga lumea, asa cum este National Geographic".