Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania le cere companiilor membre sa nu mai difuzeze reclame timp de trei zile, dupa cum a spus sambata pentru HotNews.ro Stefan Iordache, presedintele UAPR.

  • UPDATE IAA Romania, organizatie ce reprezinta clientii si agentiile de publicitate, dar si media, sprijina initiativa UAPR si cere membrilor sai sa opreasca trei zile comunicarea comerciala si sa faca donatii. Detalii, mai jos

El a precizat ca UAPR face aceasta cerere in semn de doliu national dupa tragedia din clubul Colectiv. Acesta spune ca apelul UAPR vizeaza nu numai publicitatea TV, ci pe toate canalele unde se deruleaza campanii pentru clienti din Romania, inclusiv online, inclusiv pe Google si Facebook.

Potrivit lui Stefan Iordache, nu este normal ca, intr-o perioada in care curg stirile dramatice, programele si fluxurile de stiri sa fie intrerupte de mesaje publicitare.

In plus, el a spus ca o alta organizatie a industriei de publicitate, IAA - ce reuneste clienti, agentii si media - va discuta o propunere a lui ca sumele care ar fi trebuit alocate pentru campanii in aceste trei zile sa fie donate.

A doua mare organizatie a industriei de publicitate, IAA Romania, se alatura demersului UAPR si le cere membrilor, intr-un mail transmis sambata:

  • oprirea comunicarii comerciale pe perioada de doliu national.
  • donarea unei parti din sumele ce ar fi fost angrenate in comunicare in aceasta perioada, sau echivalentul in spatiu publicitar catre SMURD, victimele tragediei sau catre cauze sociale cu legaura directa.
  • agentiile care au clienti clinici medicale, farmacii, spitale etc sa si roage clientii respectivi sa contribuie cu materiale, medicamente sau personal calificat pentru tratarea ranitilor
  • incurajarea colegilor din companii sa doneze sange.

Conducerea IAA va discuta luni actiunile pe care le poate organizatia.