​Peste 2.500 de clienti de publicitate din Romania au investit, anul trecut, in promovarea online a produselor si serviciilor lor - de doua ori mai multi fata de 2014, potrivit unei monitorizari BRAT. Numarul campaniilor publicitare a crescut si el cu 40%. Dar, arata BRAT, 60% din totalul bannerelor au fost livrate prin intermediul Google Display Network (GDN), iar volumele investite direct pe site-urile romanesti a scazut cu aproximativ 6% fata de anul precedent si cu 19% fata de 2013.

Potrivit monitorizarii BRAT:

  • In 2015 au fost 2.559 de clienti de publicitate, fata de 1210 in 2014
  • GDN a atras 60% din totalul bannerelor, cu 7% mai mult fata de anul precedent, restul bannerelor fiind livrate prin celelalte adservere disponibile in piata.
  • 27% dintre clienti folosesc exclusiv reteaua GDN pentru campaniile lor publicitare
  • Volumele investite in publicitatea de tip display monitorizate de BRAT (ce nu includ reclamele livrate programatic prin GDN, Yahoo, Facebook etc.), au scazut cu aproximativ 7% fata de 2014 si cu 19% fata de 2013. Valoarea lor rate-card (la preturile afisate de furnizori, mult mai mari decat cele aplicate in mod real pe piata) este de 98,5 milioane de euro.
  • Explicatia BRAT pentru scaderea investitiilor directe in publicitate pe site-urile romanesti: diminuarea investitiilor fiecarui client, insotita de trecerea unei parti a volumelor in GDN si alte retele nemonitorizate
  • Din investitiile in display, clientii din domeniul auto au realizat cea mai mare parte (16% din total), ei fiind urmati de clientii din comunicatii si finante
  • Fata de 2014, au crescut investitiile clientilor din sectoarele: produse pentru igienta personala (83%), farmaceutice (63%), finante (44%)
  • Cel mai mare client in 2015 a ramas Orange, urmat de Procter&Gamble si Ford Romania.