- In iunie 2015, senatorii au modificat legea privind aprobarea Ordonantei 25/2013, asa incat agentiile au putut prelua din nou atributiile de reprezentare a clientilor de publicitate, in anumite conditii, in relatia cu televiziunile. Ordonanta dusese la o prabusire a afacerilor agentiilor de media, avand in vedere ca TV-ul atrage, pe piata din Romania, doi din fiecare trei euro cheltuiti de companii pentru publicitate.
- In toamna lui 2014, Consiliul Concurentei a amendat 11 agentii de media cu 3,2 milioane de euro pentru un "boicot atipic" indreptat impotriva unui concurent local. Detalii despre acest caz - aici
UPDATE Stefan Iordache, presedinte UAPR, a transmis joi HotNews.ro, dupa publicarea a acestui articol, o declaratie in care vorbeste despre cresterea profitului in cazul multor agentii:
- "Din punctul de vedere al profitului, 2015 e mai bun decat 2014 pentru ca in 2014 am avut de platit amenzi catre Consiliul Concurentei (amenzi determinate probabil de incapacitatea CC de a verifica fondul problemei sau poate chiar de dezinteres) nu pentru ca s-au eliminat restrictiile OUG 25."
Agentie - Cifra de afaceri 2015 (euro) - Profit net/(pierdere neta) 2015 (euro)
- BPN Romania - 2.283.109 - (112.689)
- House of Media - 3.899.713 - 17.381
- Initiative Media - 21.168.213 - 344.827
- McCann Erickson* - 28.133.854 - 550.694
- MEC Romania - 7.600.384 - 249.522
- MediaCom Romania - 16.787.606 - 621.606
- Media Investment - 29.174.335 - 272.458
- Havas Media - 4.726.171 - 125.587
- MindShare Media - 8.636.867 - 511.941
- OMD Romania - 855.862 - 324.455
- Opti Media - cifrele nu sunt disponibile
- Starcom MediaVest - cifrele nu sunt disponibile
- United Media Services - 5.723.220 - 308.043
- Zenith Media Communications - 25.004.770 - 892.359
Valorile au fost calculate la cursul mediu anual pentru 2015 (4,44 lei/euro).