Realitatea Media paraseste CRP din cauza lui CTP

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Vineri, 21 decembrie 2007, 17:18 Economie | Media & Publicitate


Realitatea Media SA a anuntat ca renunta, incepand de vineri, la calitatea de membru al Clubului Roman de Presa. Intr-un comunicat remis presei, compania invoca "lipsa de consistenta a actiunilor CRP din ultimii doi ani" si "considera ca atitudinea presedintelui CRP, Cristian Tudor Popescu, fata de un coleg de breasla, Robert Turcescu... este in flagranta contradictie cu functia sa de lider al jurnalistilor din Romania".

Decizia a fost luata in urma unei confruntari verbale intre Mihai Tatulici si Robert Turcescu, pe de o parte, si Cristian Tudor Popescu, pe de alta parte, in cadrul unei emisiuni difuzate joi seara de Realitatea TV.

In acea emisiune, Robert Turcescu a facut publica o convorbire cu ministrul Ludovic Orban, discutie telefonica pe care jurnalistul initial refuzase sa o difuzeze pe post. Conform inregistrarii difuzate joi seara, ministrul s-a adresat ziaristului cu "nesimtitule" si ii cerea socoteala pentru felul cum acesta a abordat intregul scandal al accidentului in care Orban a fost implicat duminica.

In cadrul emisiunii, Cristian Tudor Popescu a afirmat, prin telefon, ca inregistrarea este o convorbire intre doi amici si ca nu i se pare a ridica probleme de ordin deontologic. Popescu a mai declarat ca, personal, nu ar fi facut publica aceasta conversatie.

Doi ani de inconsistenta

Reprezentantii Realitatea contactati de HotNews.ro nu au putut preciza la ce se face referire in comunicatul de presa, acolo unde se mentioneaza "lipsa de consistenta a actiunilor CRP din ultimii doi ani", de cand Realitatea face parte din Club.

Referindu-se la acest pasaj din comunicat, Cristian Tudor Popescu a declarat vineri pentru HotNews.ro ca "n-am auzit nicio referire, la nicio sedinta, si am fost la toate sedintele, alaturi de domnul Tatulici, timp de doi ani", referitoare la vreo inconsistenta a CRP. Presedintele Clubului a spus ca, daca reprezentantii Realitatea Media ar fi avut obiectii timp de doi ani, ar fi trebuit sa le semnaleze.

Popescu a spus, de asemenea, pentru HotNews.ro ca secretariatul CRP a primit o informare oficiala cu privire la retragerea Realitatea Media, dar ca nu stie exact daca reprezentantii societatii se vor retrage si din ambele componente ale Clubului - asociatia patronatului si cea a jurnalistilor.

Stradanii de reprezentare a breslei

Retragerea Realitatea Media din cadrul CRP are loc la cateva zile dupa lansarea oficiala a Asociatiei Jurnalistilor Romani (AJR). AJR a aparut, conform ajr.ro, "din nevoia reprezentarii, la nivelul jurnalistilor, a intereselor profesionale ale celor ce activeaza in mass-media", de la credibilitatea acestei bresle la relatia dintre jurnalisti si patroni.

IIn cadrul AJR Cristian Tudor Popescu, directorul Gandul, este coleg cu un membru al managementului Realitatea TV, Catalin Popa. Ambii sunt simpli membri ai Asociatiei, fara atribute de reprezentare ale societatilor unde lucreaza.

In cadrul CRP, Mihai Tatulici, unul dintre fondatorii Clubului, figureaza atat ca reprezentant al managementului Realitatea, cat si ca director fondator al publicatiei Privirea. La nivel de ziaristi, redactia Realitatea era reprezentata de Catalin Popa.

In ceea ce il priveste, Robert Turcescu a initiat si el, la finele lui 2006, o organizatie a ziaristilor - Societatea Jurnalistilor Profesionisti, care a avut foarte mica vizibilitate pe parcursul acestui an.

CRP este format, in prezent, din peste 30 de societati membre si aproape 100 de jurnalisti.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5799 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    bravo! (Vineri, 21 decembrie 2007, 18:08)

    George [anonim]

    Nu a fost deloc inconsecvent CTP. Stia bine ce face. Nu mor vechile practici asa usor. Mai ales cand prind atat de bine la naivi ca Turcescu. Ba chiar a fost manipulator. L-a adus pe Turcescu unde a vrut si apoi a inceput sa dea in el.
  • -1 (3 voturi)    
    Nu e asta! (Vineri, 21 decembrie 2007, 18:37)

    Ioanas I [anonim]

    Tatulici a uitat manipularea ordinara in cazul Stoica - Caritas si a recidivat. Pentru bani si-ar vinde si sufletul!
    "Realitatea" isi pierde audienta din cauza mincinosilor!
  • 0 (2 voturi)    
    clar (Vineri, 21 decembrie 2007, 18:54)

    eu [anonim]

    asta a fost si impresia mea, ca CTP a facut intentionat tot circul, "da acum inregistrarea, esti obligat , deontologie etc" si dupa sa faca faza contrara. se simtea in vocea lui :).
    turcescule n-ai nas de ziarist daca te face pana si CTP-ul. ma intreb cate "surse" l-or fi pacalit.
  • -1 (3 voturi)    
    grupul realitatea (Vineri, 21 decembrie 2007, 19:13)

    mircea [anonim]

    Incet dar sigur Realitatea nu mai pacaleste decat putini oameni. Cat despre Tatulici si Turcescu, halal jurnalisti !
    • -1 (3 voturi)    
      re: grupul realitatea (Vineri, 21 decembrie 2007, 19:18)

      george [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Te inseli. Exact asa cum se inseala si PSD-ul...
  • -1 (3 voturi)    
    Turcescu esti slab... (Vineri, 21 decembrie 2007, 19:30)

    Marcel [anonim]

    Turcescu spunea in prima seara ca Orban l-a injurat si trebuie sa puna bipuri. Care erau injuraturile ? Nu am inteles. Iar la primul telefon pe care Turcescu l-a primit a avut intr-adevar o atitudine slugarnica, incepuse sa se disculpe unui necunoscut. Mi se pare penibil....
    • +1 (1 vot)    
      poate nu o fi fost chiar asa necunoscut... (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 10:10)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui Marcel

      o fi aranjat si el cu un prieten sa il sune ca nu mai avea nici un motiv ptr emisiunile mascarada impotriva lui orban. halal jurnalism la turcescu asta numai pe declaratii de la necunoscuti si fara probe.
      de data asta a depasit un prag al bunului simt cu mult peste ce pot accepta chiar si romanii. si ptr manipulare tre sa fi mai subtil ca altfel iti fuge pamantul de sub picioare turcescule!
      • 0 (0 voturi)    
        Simple marionete (Duminică, 23 decembrie 2007, 1:26)

        Simplu cetatean...consternat [anonim] i-a raspuns lui johnny

        baieti...ne este lehamite,,,credeti ca scapam cu muraturi sau varza murata? Sunteti ca si hepatita...greturi si varsaturi. Pana cand?
  • 0 (2 voturi)    
    CRP (Vineri, 21 decembrie 2007, 19:43)

    goghe [anonim]

    Nu va suparati, se pare ca aproape toti suntem manipulati. Dl. Turcescu e cam tanar, are succes si noi cei mai batrani il invidiem. Aproape toata lumea stie sa dea sfaturi...Eu chiar nu vad rolul CRP-ului.
    E ceva in sensul "societatea civila" , ceva format doar din elite. Nu putem scapa de atoate stiutori.
    Se pare ca dl. Orban a fost lucrat de baietii cu ochii albastri si chiar daca nu e vinovat tot nu poate face nimic. In timpul alegerilor si eu , un amarat care a facut un pariu ca PD va fi bataut in orasul meu, mi-a fost ascultat telefonu, am fost santajat etc.
    Am facut o plangere la Vodafone si am fost indrumat tot spre cei care m-au ascultat. Si nu e prima data cand mi se asculta telefonul. Nici nu ma mai deranjeaza. Amenintarile erau de genul pe care le-a primit Dl. Turcescu de la nasu sau finu lu Orban. Asa ca stimati ziaristi, la multi ani.. si va mai trece multa apa pe Dambovita pana veti vedea realitatea din tata nostra.
    • -1 (1 vot)    
      'lucrat'? (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 8:17)

      ioba [anonim] i-a raspuns lui goghe

      Dl. Orban s-a "lucrat" de unul singur incercind sa musamalizeze 'incidentul' ca sa nu zic infractiunea. Si care este "realitatea din tata nostra"? Realitatea este ca odata ce primesc o sinecura de la stapinii lor.... slugile se cred egale cu stapinii. :-)))
  • -1 (3 voturi)    
    Atirudine (Vineri, 21 decembrie 2007, 20:35)

    Socrate [anonim]

    Cred ca CTP a avut perfecta dreptate caci nu se poate da ca fiind strict profesionala o convorbire de tip amical in care jurnalistul Turcescu nu se regaseste. Tot stima si respectul pentru Robert Turcescu dar aici trebuie sa fie receptiv la observatiile pertinente ale lui CTP daca vrea sa castige in continuare stima si respectul celor multi.
  • -1 (3 voturi)    
    De acord cu CTP (Vineri, 21 decembrie 2007, 20:54)

    Timisorean [anonim]

    Sunt de partea lui CTP. Turcescu e un ziarist care crede ca a ajuns atat de sus incat sa scoata din orice convorbire cu amicii o emisiune. Nu mai stie din ce sa scoata audienta ca sa faca bani .

    Referitor la prestatia lui Orban pot sa fac o comparatie cu d-l Sarkoy presedintele Frantei care se pare ca ar fi baut la o conferinta cu Putin desi nu se stie de ce si-a imbarligat limba in timpul conferintei de presa. Deci nu ai voie ca jurnalist in Romania sa faci afirmatii de genul ca era baut pt ca nu avea de unde sa stie ce alcoolemie avea d-l ministru. CTP a pus punctul pe i, Turcescu s-a suparat ca CTP nu l-a sustinut si i-a spus pe fata ce gandea. Si acuma ca doi copii infantili care fac si dreg la realitatea d-nii tatulici si turcescu zic ca ies din CRP. Sa le fie de bine. Eu nu il mai urmaresc pe Turcescu de acu in aninte. E doar un avar.

    Pa.
  • 0 (2 voturi)    
    turcescu (Vineri, 21 decembrie 2007, 21:21)

    Ghita [anonim]

    Din pacate dl Turcescu nu mai realizeaza emisiuni cum facea mai demult, si crede ca senzationalul e mai cautat. Sau poate , nu reuseste sa-si pastreze scaunul daca nu da prioritate senzationalului? Cum se explica altfel ca la o emisiune la care avea invitati care urmau sa vorbeasca despre invatamint, dansul, acorda o importanta asa deosebita banalului inident auto, care nu priveste pe nimeni in tara asta, care nu ajuta la nimic sa-l comentezi mai ales ca nu avea nici o informatie concreta. Mai nou lipsa de informatii veridice se accentueaza si in schimb fiecare isi da cu parerea si interpreteaza. Pacat. Mai demult dl Turcescu reusea sa arunce in corzi cate un invitat, avea un stil. In prezent se pierde. Si cu difuzarea discutiei telefonice... ce dorea, sa debarce un ministru? stim toti ca sunt slabi, si cu nimic diferiti de noi. Se pot alege subiecte mai de substanta sa fie comentate ... sau mai mult... acestea ar trebui sa-l intereseze pe dl Turcescu, "barfosagul" sa ramina la televiziunile si ziarele de mana a doua. Inchei cu o intrebare de bila alba sau neagra pt dansul: ce spune legea romana despre inregistrarea convorbirilor telefonice?
    • 0 (0 voturi)    
      Adevar graita-i Ghita (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 11:36)

      hans [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Observa ghita ca exista cineva care pune minus la tot ce este adresat domnului Turcescu si Tatulici.
      Nu convine cuiva adevarul ca Tatulici il viruseaza pe Robert. Nu place ca trebuie sa recunoasca ca au facut o gafa incercind sa faca dintr-un aciident banal o senzatie nationala.
      Eu nu comutam postul de pe ralitatea , acum plec pe antena trei. Realitatea era foarte buna si corecta , iata ca sa indepartat de la impartialitate. Daca urmaresti aceiasi stire pe canale diferite , vezi ca fiecare da o alta interpretare sa nu-si supere platitorul.
      CPT - are fler , este contoversat , dar cei al lui este al lui. A simtit ca Robert nu stapineste situatia, a dorit sa cunoasca in ce relatie este cu Orban, a tinut sa stie cit este de corect in reletiile personale.
      Este clar ca Robert a dato de-a dura, ca povestea cu multe injurii nu exista si ca lipseau bipurile cre trebuiau puse si ca telefonul cu nasul lui Orban este o facatura marca Tatulici - sa iasa basma curata. Personal nu cred ca a existat acest telefon , el a fost fabricat .
      Cine pune minusuri nu-i decit un minus. Un adevar trebuie luat in seama si reparat ce-i de reparat. Dihonia trebuie sa stea la i-a acasa si nu sa intre intre colegi de profesie.
  • +2 (2 voturi)    
    CTP loveste in cei care spun adevarul.. (Vineri, 21 decembrie 2007, 21:35)

    dan [anonim]

    Pe CTP l-am apreciat odata demult pe vremea lui Iliescu. Dar a luat-o razna rau de cand a inceput sa se lege de Basescu cu motive idioate. Nu stiucu ce-l au aia din PNl, PRM sau PSD la mana dar domnul trebuie sa se pensioneze.
    Ma mir ca nu vede faptul ca Antenele nu dau decat stiri scrise in redactia PC de Voiculescu insusi, ca ProTv serveste ca stiri numai gunoaie de doi bani. In schimb se ia de aia care chiar ofera ceva romanilor nu doar informatii de doi bani, mincinoase si dezinformante.

    Rusine CTP, si asa zisul Club roman de presa. Cand un asemenea club o sa ia pozitie fata de lipsa unei prese autentice nesubjugata politic atunci vreau sa aud ce vor sa spuna. Pana atunci sa-si vanda comunicatele PNL-ului
    • 0 (0 voturi)    
      Completare (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 12:15)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui dan

      CTP a realizat "multe la ziar" in perioda 2000-2004 cu reclamele subventionate de guvernul Nastase, guvern care a conlucrat bine cu PNL Patriciu. PNL Patriciu era pregatit sa vina la guvernare alaturi de PSD si PC daca alianta DA pierdea alegerile. Alianta DA a pierdut alegerile in favoarea PSD si atunci PNL Patriciu a asteptat turul 2 de la prezidentiale. Daca castiga Nastase aveam guvern PSD-PC-PNL Patriciu. A castigat Basescu la mustata si a intervenit planul 2: PNL Patriciu sparge alianta DA dar din pacate nu poate guverna pe fata cu PSD-ul.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti varza. (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 13:51)

      ali si fila [anonim] i-a raspuns lui dan

      Daca Realitatea TV a ajuns in halul asta, impreuna cu Turcescu, Tutulici si Dumitrescu, e pt ca ei nu fac altceva in ultimul timp decit sa-l pupe in cur pe Basescu, chiar si dupa ce se caca.

      Desi este foarte talentat ca editorialist, CTP-u are mult probleme cu perceptia realitatii -- nu ma refer la postul tv. Nu prea stie pe ce lume traieste. Si cu Orban s-a inselat, dar mai ales cu Chiriac.
  • 0 (2 voturi)    
    De-a sopirla afumata (Vineri, 21 decembrie 2007, 22:11)

    Clabuc [anonim]

    Turcescu -un tinar cu ceva talent , care facea niste emisiuni placute. A inceput sa copieze atitudinea SS-tilor (vazuta in filme) la anchete. A inceput sa fie repezit, cu voce stidenta , plin de sine, interogativ excesiv, unde nu-i convine repede, inchide legatura. Pe scurt i s-a urcat la cap. Si Robert a inceput sa piarda , putin cate putin, si din ce in ce mai mult.
    Necazul este ca la Realitatea lucreaza si Tatulici. La inceput si Tatulici era cu coada intre picioare, vorbind atit cit trebuie , stia ca oamenil stiau de povestea cu CARITAS. Apoi lumea si-a adus aminte de talentele lui UTC-ste si ceva afaceri ,
    Si de la modestie , amindoi s-au trezit ca sunt mari in top, cu mult tupeu, zgomotosi si a-tot stiutori
    Este clar ca Turcescu a gresit, oricit de vinovat ar fi Orban. Incercarea de-al lua pe Tatulici ca sprijinitor a fost o greseala si mai mare.
    Robert a inceput sa piarda din audienta, caderea Realitatii in reting este si din vina lui Tatulici, care stimuleaza indirect si caderea lui Turcescu.
    CTP are dreptate, Robert s-a grabit, relatia lui Robert cu Ludovic era una de amic, cineva a tradat aceasta relatie. cineva a plusat si a mintit - unde sunt bipurile din discutia telefonica . Este clar ca Robert a mai pierdut in credibilitate in fata multor invitati de-ai lui.
    Nu poti acuza ca este baut fara o alcolemie dovedita de cineva autorizat. , la ora cind au vorbit la telefon Orban putea sa beie dupa accident...
    Reactia cu retragerea din CRP - fonfleuri de orgoliosi, vai Doamne cine nu zice ca noi si nu ne sustine , ii dam flit cu pompa de sictair. Inca un exemplu de lipsa de intelepciune si infatuare prosteasca. Pierde CTP , cu siguranta nu, pacat ca din aceasta confruntare se mai da o lovitura postului Realitatea.
    Daca miine , patronul Relitatii, il pune timp de trei luni pe liber pe Turcescu si Tatulici, lundu-le microfonu , acestia sunt repede uitati si se vor intoarce la propria Realitate. Poate ca un exercitiu de modestie nu le strica
  • 0 (2 voturi)    
    pentru un timisorean (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 0:13)

    adrian [anonim]

    cica exista un timisorean care este de acord cu un baiat ”usor bolnav cu creierul”, cunoscut mai ales ca CTP. Rusine mai baiatule!!!
    Vino la Bucuresti si daca nasul tau este suficient de sensibil ca sa simta un miros pestilential, eu nascut aici te asigur ca nu este de la masini sau de la gunoi ci de la declaratiile suparatului CTP.
  • 0 (0 voturi)    
    Neincerdere (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 8:17)

    Doru T [anonim]

    De mult am incetat sa cred in ceea ce spun sau fac ziaristii. Este atat de evident faptul ca asa numita mass media romaneasca nu reprezinta decat interesele patronilor si nicidecum interesul public. Ceea ce fac ziaristii nu este altceva decat mercenariat. Asta sunt !,niste mercenari, lipsiti de scrupule care se vand cui da mai mult, nu conteaza deontologie, interes public sau alte principii morale. NU, DOAR BANII !!!! Domnilor ziaristi nu sunteti cu nimic mai buni decat cei pe care ii criticati cu atata zel, politicienii, evident dupa propriile interese. Ba dimpotriva, printre voi nu se gasesc decat putregaiuri, in politica mai gasesti si oameni, putini ,foarte putini, dar se gasesc. In mass media NIMIC, doar MERCENARI.
  • +1 (1 vot)    
    Bravo, CTP! Mihai, adu-ti aminte de Craciun! (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 8:37)

    Inchizitor la oi m-as face [anonim]

    Vinovatul este Mihai Tatulici. Mihai, poti sa fii competent, dar asta nute face si reper de moralitate. Poti sa fii competent, dar nu il initia in stilul tau pe dl. Turcescu. Sau pe altii. Lasa-i sa creasca, lasa-i sa isi faca singuri personajul, caracterul. Nu ii dirija catre partea intunecata a profesiei, exercitarea explicita a Puterii. Nu mai merge ca la Reflector, in anii '80. Nu mai merge si gata! Epoca e alta. Jack Cristoiu poate fi altul, tu vrei sa ramai acelasi. E alegerea ta, dar nu iti lua povara de a le da si altora deprinderi care-i vor face indezirabili in viitor. In viitorul in care ne vom indrepta spre democratie.
    Si Da, cred ca marea discutie telefonica pe care dl.Turcescu a purtat-o cu un oarecare Orban nu e nici "oripilanta", nici de dat pe post. Difuzarea ei, da, asta a fost si jenant si compromitator pentru tanarul dl.Turcescu. Nu mai ramanea decat sa ii bage un cutit in burta lui Orban. Ca sa ajunga si el victima, erou, ca Nicu.
    • +1 (1 vot)    
      re... (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 10:15)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui Inchizitor la oi m-as face

      pai asa e cand faci mascarada la tv fara nici o proba, fabrici ceva in disperare... un telefon de la orban care sincer mi se pare indreptatit, cred ca fiecare dintre noi am fi reactionat la fel, poate chiar mai dur impotriva lui turcescu si un telefon fabricat cu un prieten(ca o avea destui realitatea tv) asa zisul "nas al lui orban" adica un necunoscut. halal jurnalism... turcescule si tatulici
  • -1 (1 vot)    
    CTP-ul presein romane ... crucisatorul cuvintelor (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 9:37)

    Cristian Butaru [anonim]

    Daca nu isi aduce aminte CTP ii spunem noi simpli muritori ... "tu vorbesti" vorba uni "klasik in viata cu ochelari si porecla de sarpe" ?????
    Cristian Tudor Popescu o personalitate complexa ...si controversata ... caruia ii plac banii lui Patriciu Dinu ( ala de la Cavafii Vechi ?!?! asa Dinu ??? e kariekta adriessa ???) Ca Robert Turcescu o trage ca nu e in "tabara dastapta' e ok, dar tipul de amenintare ... al gastii din jurul lui Orbane de tip mafiot si DNA sa il aresteze pe seful grupului si complicii, iar daca CTP e "brat de acoperire" sa mearga si el ca si SR Stanescu ... din ziaristi mari mafioti ... ha ..m-am distrat ...
    Amenintarea suna asa .. nu ai 3 offshor, da ti le fac si pun si bani si demionstrez ca sant ale tale coruptule ... ca in Franta anilor 50 - 60 iti pun droguri in haine, nu tie, copilului tau .................. ei iesti cu noi sau impotriva noastra ???
    Acesti ciocoi cu iz de minoritari ... vor dispare prin tineti minte ... vointa popoluara votul arma democratica ii va trimite acasa definitiv.
    Robert Turcescu, fii calm, rece si tine minte de la un coleg de breasla care dupa 15 ani de anchete ... scrie ... langa soba ... caci nici tu nu ai putut sa il ajuti ... nu te lasa si orice provocare da-o pe post, la tv, radio, presa scrisa, mergi PE FATA SI IN LUMINA.
    CTP ... vorbim de blaturile tale cu patronii din presa cand nu convenea un nume ??? De exemplu al meu si decideti voi "moartea" ziaristului in presa scrisa ??????????????????? Ia zi ... ca imi deraiaza si mie masina ..
    • 0 (0 voturi)    
      cand il aresteaza pe basinescu? (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 15:56)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Cristian Butaru

      doar a comis cele mai obraznice infractiuni din toata gasca de mafioti postdecembristi! cand il salta pe betivul asta care se vrea dictator?
      • 0 (0 voturi)    
        pentru "anonimul" clujean ... (Luni, 24 decembrie 2007, 1:09)

        Cristian Butaru [anonim] i-a raspuns lui clujean

        Ma da iesti un sekurist de 2 lei si 15 bani ...adica2,15, ok ???<br>Ce are ala d ecar evorbesti tu ...cu CTP ???<br>Nu inteleg ce mi-ai raspuns si de ce ???<br>Nu vedeti ca va bateti ca fraierii cuie in talpa, cu cat il atacati pe Presedintele Romaniei mai tare, cu atat mergeti mai in jos ... nu va ganditi cu groaza ca e posibil ca "facatorii de campanii" or sa fie incapabili or sa va tradeze ???<br>Deranjeaza adevarul ??? Sau e "secesionist" ???<br>Un sfat, nu indrazniti sa o incercati ... caci curand e ianuarie si vine februarie, martie .. santem cu ochii p evoi zi de zi ...
  • +1 (1 vot)    
    Atentie ! (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 10:37)

    Alex [anonim]

    Asociatia Consumatorilor de Media protesteaza fata de degradarea continua a presei din ultima perioada, concretizata prin:

    - folosirea moderatorilor de talk-show pe post de procurori,
    - incalcarea regulilor deontologice ale presei pentru a exercita santaj sau presiuni asupra protagonistilor unor evenimente,
    - orientarea politicii editoriale a unor institutii de presa spre maximizarea unor stiri de fapt divers, in detrimentul stirilor de interes public
    - atacul in haita si ''haituirea'' la propriu a persoanelor, ca modalitate de actiune jurnalistica, dispretuindu- se in totalitate drepturile la viata privata si la imagine ale subiectilor
    - construirea unor stiri si evenimente din nimic, prin acuzatii formulate fara probe, prin transformarea jurnalistilor in procurori si a unor emisiuni de televiziune in instante de judecata care, de cele mai multe ori, dau sentinte inaintea tribunalelor,
    - maximizarea elementelor de fapt divers si construirea unor stiri pe baza zvonurilor si a supozitiilor
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriem la punctul tau Alex (Luni, 24 decembrie 2007, 10:52)

      Zoro [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Ai perfecta dreptate. Este cel mai pertinent punct de vedere referitoare la surogatul de presa cu care ne confruntam.
      Cred, ca acest punct de vedere trebuie transmis tuturor televiziunilor.
      Niste pusti inflacarati, infatuati, obraznici,dornici de senzational au facut din meseria de reporter, jurnalist un hindel cu mot.
      Acesta meserie este una grea , care necesita multa experienta, impartialitate, corectitudine. In realitate se influienteaza unii pe altii si se vede in actiunile lor amatorismul si prostia.
      Pacat ca nu doare , in Romania s-ar auzi un gemat asurzitor.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare comunicat (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 10:38)

    Alex [anonim]

    Consideram ca un caz clar care atesta folosirea unor astfel de practici este gestul Realitatea Media de a se retrage din Clubul Roman de Presa, ca urmare a unei pozitii critice exprimate de presedintele acestuia, domnul Cristian Tudor Popescu, fata de un act de presa controversat al televiziunii Realitatea TV.

    Consideram ca, prin gestul sau, Realitatea Media, pe langa faptul ca arata un dispret total fata de Libertatea de Exprimare, instituie o practica foarte periculoasa, la nivelul breslei jurnalistilor: santajul, ca forma de control al declaratiilor si al actiunilor colegilor din presa.

    Atata timp cat unul dintre membrii Clubului Roman de Presa paraseste organizatia ca urmare a unor declaratii cu care nu este de acord, se instituie o forma de presiune si santaj menita sa franeze orice tentativa de aplicare a Codului Deontologic al Jurnalistului si se pune un calus tuturor celor care indraznesc sa formuleze pareri critice in presa

    Asociatia Consumatorilor de Media considera ca asemenea practici sunt de natura sa afecteze grav Drepturile Consumatorilor de Media la Informare Corecta si la Transparenta si cere Clubului Roman de Presa si Asociatiei Jurnalistilor din Romania, precum si celorlalte organizatii si asociatii ale jurnalistilor, continuarea demersurilor pentru democratizarea si profesionalizarea actului de presa si aplicarea Codului Deontologic al Jurnalistului, fara discriminari, atunci cand situatia o impune.


    21.12.2007
    Horea Mihai Badau
    Presedinte
    Asociatia Consumatorilor de Media
  • +1 (1 vot)    
    JOC COPILARESC (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 10:40)

    amvirdan [anonim]

    M-am suparat, mi-am luat jucariile si am plecat arata un infantilism institutional. Una era o disputa intre oameni, alta reactia unei institutii, persoana juridica. Turcescu a dat dovada de tradare: si-a tradat un amic! Asadar inregistrarea nu trebuia data. Seamana cu Becali care a dat pe post povestile din tinerete cu Hagi: asa ceva nu se spun pana la sfarsitul vietii.
    Tatulici a facut pe avocatul, asta i se reproseaza. Si apoi in toata tarasenia asta sa nu uitam un lucru: solidaritatea cu Orban este solidaritatea intre cei care conduc un autovehicul: multora l-i s-a intamplat ceva asemanator. Diferenta dintre mine si Orban este ca eu sunt un anonim iar el este ministru: aici a gresit grav. Ar fi trebuit ca in maximum 2 ore sa se dea un comunicat oficial. Chiar daca ar fi omorat un om! Il inteleg ca om, ca sofer, nu il inteleg ca ministru. Presa a pistonat pe aceasta pista si datorita unei neincrederi in justitie: ce am inteles eu din toata tarasenia asta: cetateni, nu va incredeti in justitite. Aici a gresit grav presa care trebuie sa se intoarca la ABC-ul meseriei.
    De ce vorbea Orban ca un om baut? - pentru ca era ametit de lantul de minciuni in care a intrat. In pozitiile astea inalte nu trebuie sa faci greseli (vezi ce se spune despre Putin, ca nu a facut nici o greseala), iar daca se intampla asa ceva, ti le asumi. De ce a intrat in vria asta idioata Orban?- pai lantul e simplu. Accident cu victima (chiar usoara) egal dosar de urmarire penala. Dar dosar de urmarire penala la noi in Romanica inseamna ca Basescu te suspenda. Aici e idiotenia: daca eu accidentez pe cineva pe strada patronul meu nu ma suspenda de la job. Asadar trebuie renuntat la aceasta prerogativa a presedintelui.
    • 0 (0 voturi)    
      corect! fara suspendari prezidentiale! (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 15:59)

      Torquemada [anonim] i-a raspuns lui amvirdan

      regulile scrise pt uzul lui Iliescu au devenit pestilentiale in labele lui basescu! luati-i astuia puterea, la inceput era haios dar se ia in serios si deja e enervant!
  • 0 (0 voturi)    
    realitatea tv m-a dezamagit (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 12:00)

    anonim [anonim]

    turcescu s-a lansat pe un teren alunecos pe care nu l-a stapanit deloc...cu cat se zbatea mai tare, cu atat se adancea mai bine in mocirla,,,cred ca aceasta lansare in anchete jurnalistice IN DIREKT nu sunt deloc stilul sau, prin urmare, in loc sa castige simpatia unui public nou, el a pierdut din publicul sau obisnuit. Cred ca Orban a fost din intamplare victima acestei anchete jurnalistice...dar el ar putea castiga din ~esecul~ ca jurnalist al lui turcescu....iar disputa dintre turcescu si CTP e cam jalnica ...tot pt turcescu....deoarece a fost manipulat de catre un personaj la fel de insetat de acapararea si de mentinerea puterii precum base, un om care urmareste instinctiv direktia cea mai avantajoasa de urmat.....
  • 0 (0 voturi)    
    UN ADIO... MERITAT (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 15:25)

    ANNA & CAIAFA [anonim]

    Pe C.T.P l-am apreciat foarte mult din motive diverse. I-am scris de cateva ori pentru prestatia sa admirabila siferma. Dar cu Turcescu m-a dezamagit foarte mult. Nu numai ca a facut un spectacol al rusinii, prin a debita pareri dezaxate, marginale , in afara fondului discutiei, dar s-a comportat ca unul turmentat si infierbantat, comparabil cu stilul lui Orban, atunci cand a vorbit la telefon cu Robert Turcescu, in vadita stare de ebrietate. De aceea, C.T.P nu a putut sezisa,sau nu a vrut sa accepte ca Orban vorbea cotit de tot.Inteleg ca d-l- C.T.P. nu numai ca nu si-a sustinut colegul de breasla, dar l-a atacat intr-o imprejurare, fara demnitate si obiectivitate.Am retinut pornirea clara pentru a plati ceva.Or ca ziarist fruntas si coleg de breasla este nepermis. Masura de retragere este fireasca.
  • 0 (0 voturi)    
    ctp si basescu (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 18:18)

    tirti [anonim]

    sa nu uitam ca ctp-ul a considerat normala difuzarea "decriptarii" conversatiei dintre basescu si nevasta-sa din masina personala a presedintelui suspendat dupa ce acesta a luat telefonul ziaristei.
    atunci nu i s-a parutca era vorba de o conversatie particulara?
  • 0 (0 voturi)    
    CTP are dreptate (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 19:46)

    George Voicu [anonim]

    Turcescu a sarit calu' cu accidentul lui Orban si nu e numai nesimtit dar e si nenorocit, un executant umil al ordinelor lui Vantu...
  • 0 (0 voturi)    
    Melodramaticul Turcesco (Sâmbătă, 22 decembrie 2007, 19:54)

    SUPUSUL FIRII INTELEPTE [anonim]

    Turcescu a fost melodramatic in emisiunile cu Orban Turban. Am crezut ca a fost amenintat intr-un mod coltos, grosolan, periculos. Cand colo niste amarati nervosi si needucati l-au sunat la telefon, fie el si mobil . Fas !!!!
    Un melodramatic, A avut dreptate Incruntatu' Popescu.
    Ca ne place cineva sau nu, trebuie sa-i dam dreptate atunci cand o are. Scrasnesti din dinti si recunosti.
  • 0 (0 voturi)    
    CTP UN DARZ SUSTINATOR AL FSN-PSD. (Duminică, 30 decembrie 2007, 5:47)

    TIMISOREAN [anonim]

    Va rog sa va amintiti de Adevarul anului 1990 si urmare, unde CTP era redactor sef adjnct.Sa va amintiti de articolul scris de el:"Nu vreau sa fiu golan".De acuzatiile aduse taranistilor, ca dau dolari la protestatari;de informatiile mincinoase ca demonstrantii sunt legionari ,care actioneaza cu steagul verde legionar in fata;de dezinformarile si manipularile fesenist-iliesciene transmise si sustinute de Adevarul ,CTP si alti banditi de presa.
  • 0 (0 voturi)    
    ai dreptate Alex. (Duminică, 30 decembrie 2007, 19:01)

    duca [anonim]

    Alex zice bine toti moderatorii se vor procurori.Mihai tatulici foloseste de multe ori un limbaj neadegvat jicnitor de ex. cand vorbea la tel. cu ministrul de externe ,indiferent daca a gresit trebuie sa te adresezi politicos dar moderatorii nostrii nu stiu de BUNA CUVINTA cred ca ei detin adevarul absolut.Din pacate tot mai multe sant emisiunile de analiza politica zgomotoase (gen STAN cu leptopul ) si fara vreun rezultat concret.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by