​Conglomeratul american de comunicatii AT&T a anuntat sambata ca a ajuns la un acord sa cumpere gigantul media Time Warner Inc, pentru 85 miliarde dolari, iar tranzactia a atras si critici, dar si multe laude in piata. Fiind an electoral, fuziunea este privita cu scepticism de ambele tabere politice, insa cele doua companii spun ca este nevoie de aceasta consolidare.

Logo AT&TFoto: Flickr

AT&T are 281.000 de angajati si veniturile au fost de 146 miliarde dolari anul trecut, in timp ce Time Warner are 25.000 de angajati si venituri de 28 miliarde dolari.

Time Warner, care detine studiourile Warner Bros si canalul HBO, va furniza prin portofoliul sau o sursa excelenta de venituri pentru AT&T pe o piata media in schimbare. AT&T va deveni una dintre cele mai mari companii media din lume.

Time Warner creeaza continut, in timp ce AT&T este un urias operator telecom ce detine platforme prin intermediul carora acel continut poate fi diseminat.

Este cea mai mare fuziune anuntata in acest an, iar AT&T are 130 de milioane de abonati pe telefonie mobila si 25 de milioane pentru serviciile de Pay TV. Ingrijorarea diversilor critici tine insa de pericolul ca preturile pentru consumatori sa creasca, iar alegerile clientilor sa fie limitate.

AT&T va trebui sa se lupte sa convinga autoritatile ca fuziunea nu va distorsiona piata media si telecom si ca nu va ajunge sa detina mult prea multa putere.

Alegerile prezidentiale sunt atat de aproape, incat fuziunea devine o tema "fierbinte" Tabara lui Trump spune ca daca va castiga alegerile va bloca o astfel de fuziune si o acuza pe Hillary Clinton ca face jocurile celor doua companii.

Este de asteptat ca autoritatile sa analizeze cel putin un an uriasa fuziune, insa cei de la AT&T sunt convinsi ca va fi aprobata. "Nu este un deal orizontal, ci o fuziune verticala. V-ar fi greu sa gasiti exemple in care fuziunile verticale au fost blocate", spune Randall Stephenson, seful AT&T.

Surse: Bloomberg, Financial Times