O purtatoare de cuvant Google a declarat Reuters ca o schimbare a politicii in privinta retelei de publicitate AdSense este iminenta. Declaratia vine in contextul in care marti compania a anuntat ca lucreaza la o masura care va restrictiona plasarea de reclama pe site-urile cu stiri false, scrie qz.com.

googleFoto: pixabay.com

“Vom restrictiona plasarea de reclame pe pagini care denatureaza, prezinta incorect sau ascund informatii despre publisher, despre continut sau despre scopul principal al paginii web”, a spus Andrea Faville, purtatoare de cuvant Google.

Site-urile false de stiri care ofera informatii incendiare si inventate au devenit o metoda tot mai folosita de a face bani usor.

Deoarece punerea in practica a unui astfel de site este ieftina si usoara, ele sunt create si promovat pe platformele de socializare, de unde click-urile sunt transformate in venituri.

O investigatie BuzzFeed a aratat ca 140 de pagini web dedicate politicii din Statele Unite isi au originea intr-un mic oras macedonean unde cativa tineri produc in masa stiri “agregate sau complet plagiate” de pe site-uri marginale din SUA.