Stiri false pe Facebook: Angajati ai companiei se alatura vocilor care acuza ca dezinformarea prin retelele sociale a influentat alegerile din SUA

de C.I.     HotNews.ro
Marţi, 15 noiembrie 2016, 14:24 Economie | Media & Publicitate


Facebook
Foto: pixabay.com
​Proliferarea stirilor false care circula in retelele sociale i-au determinat pe mai multi angajati Facebook sa se implice direct, impotriva pozitiei oficiale a conducerii companiei americane, in controversele iscate de rolul acestui tip de "continut" in alegerile prezidentiale din SUA. La doar cateva zile dupa ce Mark Zuckerberg a respins vehement ideea ca Facebook are fi influentat rezultatele scrutinului permitand propagarea stirilor false, mai multi angajati au format, sub protectia anonimatului, un "grup de lucru" care sa conteste pozitia oficiala a companiei. Intre timp, si Facebook, si Google au anuntat o prima serie de masuri impotriva site-urilor cu astfel de "stiri".

BuzzFeed News citeaza, fara sa ii nominalizeze, pe mai multi angajati Facebook potrivit carora "cel putin zeci" de colegi din toata compania se implica in asa-numitul grup de lucru si au avut deja doua reuniuni in ultima saptamana. Discutiile lor, deocamdata secrete, urmeaza sa se materializeze intr-un set de recomandari pentru conducerea Facebook, referitoare la problemele pe care le pune faptul ca reteaua sociala permite propagarea unor informatii false sau manipulatoare de pe site-uri obscure.

La sfarsitul saptamanii trecute, Mark Zuckerberg a calificat drept "nebuneasca" ideea ca reteaua sociala ar fi influentat alegerile permitand propagarea de stiri false, care ar fi contribuit la victoria lui Donald Trump in alegeri.

Pozitia sa vine in pofida mai multor investigatii de presa si studii ce au sugerat contrariul. Intre altele:
  • in ajunul alegerilor, tot BuzzFeed News a identificat peste 100 de site-uri operate dintr-un orasel macedonean, care distribuiau prin retelele sociale stiri false favorabile lui Donald Trump
  • Aceeasi sursa publica, luna trecuta, o analiza ce arata cum o serie de pagini de Facebook majore, favorabile fie lui Donald Trump, fie lui Hillary Clinton, distribuiau foarte multe informatii false materiale inselatoare printre multe alte materiale legitime. Si aceasta, in conditiile in care, potrivit unui studiu recent al Pew Research Center, 62% dintre adultii americani consuma stiri in retelele sociale

Pe de alta parte, Gizmodo descrie o situatie ce ar dovedi ca Facebook este preocupata de problema stirilor false, in pofida declaratiilor lui Zuckerberg, dar prefera sa evite actiuni ce ar starni reactii dure din partea politicienilor conservatori. Mai precis, potrivit sursei citate, Facebook ar fi discutat situatia intern, la nivel inalt, inca din mai a.c., iar la un moment dat era planificata lansarea unei versiuni actualizate a a news feed-ului, ce ar fi permis identificarea stirilor false. Dar acest update, daca ar fi fost introdus, ar fi avut un efect negativ mult mai puternic asupra site-urilor de dreapta, sustinatoare ale lui Trump, ceea ce ar fi produs un dezechilibru major in reflectarea campaniei electorale. Potrivit sursei citate, nu e clar daca acesta este singurul motiv, dar update-ul nu a mai fost lansat niciodata.

Facebook a optat, insa, saptamana aceasta pentru o astfel de actiune de limitare a impactului site-urilor de stiri false. Dupa ce Google a anuntat o schimbare a politicilor sale asa incat sa restrictioneze plasarea de reclame pe site-urilor de stiri false, Facebook a luat o masura similara. Potrivit QZ.com, compania nu mai permite site-urilor de stiri false sa intre in reteaua sa de publicitate, Facebook Audience Network, unde erau blocate, pana acum, site-uri pornografice, site-urile de jocuri de noroc sau cele care promoveaza violenta sau vanzarile de arme.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4707 vizualizari

  • +8 (20 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 14:29)

    [anonim]

    • +6 (10 voturi)    
      Problema e la utilizatori, nu la Facebook (Marţi, 15 noiembrie 2016, 15:58)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui

      Evident, mass-media care a sustinut-o pe Hillary Clinton aproape in totalitate (de exemplu, intre ziarele nationale si regionale, doar 6 au ales Trump, in timp ce Clinton a avut de partea ei 200) incearca sa gaseasca "un vinovat".

      Ca doar nu pot fi cupabile elitele progresiste, ideologia lor e o dogma quasi-religioasa, nu poate fi pusa sub semnul intrebarii, mai ales de "popor", adica de niste fermieri sau muncitori care nici nu ar trebui sa gandeasca singuri, ca doar li se explica oficial ce e "corect politic" si ce nu e.

      Facebook e doar un instrument, atat, foarte util daca il folosesti inteligent si pastrezi spiritul critic, daca nu iei de buna orice informatie si nu dai share inainte de verifica totusi ca nu e ceva fals (hoax/fake).

      Problema e ca traim intr-o societate a deresponsabilizarii individuale, a infantilizarii prin divertisment, a simplificarii pana la absurd.

      Nu mai analizezi, dai like si gata. Daca nu-ti place ceva, nu comentezi, ca esti taxat imediat de "hater" si esti invitat sa-ti vezi de drum.

      In clar, oamenii se aduna treptat in mica lor bula informationala, au un orizont evenimential propriu si daca 80% din prietenii lor dau like la ceva, sunt convinsi ca "toata lumea" are aceeasi opinie despre un eveniment sau persoana.

      Iar trezirea la realitate e brutala si dureroasa, pentru ca ii face sa creada in complot, conspiratii, nu suporta luciditatea, vor ca "cineva" sa raspunda, ca doar nu e vina lor ca nu au gandit.

      Lumea occidentala nu e un bloc ideologic monolitic, e doar guvernata (poate de prea mult timp?!) de elite cu aceeasi ideologie, oferita in cateva variante sub forma ei politica.

      Aceste elite conducatoare sustin ca "toata lumea" are aceleasi valori in Occident, ceea ce este o minciuna grosiera, care pana acum era bine ambalata si protejata.

      Cum dezbaterea critica a fost refuzata sistematic (ca e rasista, xenofoba, etc), sentinta votului e perceputa ca dura si nedreapta de cei care nu vor sa puna in discutie ideologia oficiala.
  • -10 (22 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 14:29)

    [anonim]

  • +3 (11 voturi)    
    romani (Marţi, 15 noiembrie 2016, 14:34)

    DimijoareiObt [anonim]

    Caghebizdele si-au facut un sport din coruperea si dezinformarea populatiei ! Ascultati numai de propria judecata ! Mass media este intoxicata !
  • -2 (8 voturi)    
    Surse foarte serioase pentru articolul asta. (Marţi, 15 noiembrie 2016, 15:32)

    taro [utilizator]

    Deschizi site-ul si te intebi daca Cancan sau Click au versiune si in limba engleza.

    Daca povestea asta era publicata de o agentie de stiri sau un site/postTV mai serios care sa-si fi pus reputatia in joc atunci era mai credibila...
  • +8 (8 voturi)    
    Pai... (Marţi, 15 noiembrie 2016, 15:45)

    ac [utilizator]

    ... daca-ti iei informatiile electorale de pe FB sau tuiter, atunci ne-am scos. Cetateni care n-au rabdare nici sa citeasca un editorial mai serios chiar n-au ce cauta la vot. Oricum 40% n-au idee nici pe cine voteaza.
  • +4 (12 voturi)    
    Stiri si statistici false a publicat si CNN ... (Marţi, 15 noiembrie 2016, 16:05)

    jackalphonse [utilizator]

    ...dand sanse foarte mari Clintonesei. Stirile au fost preluate in mod DISCRIMINATORIU de toate ziarele europene, inclusiv de Hotnews.
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 16:19)

    [anonim]

  • +3 (3 voturi)    
    generatia facebook (Marţi, 15 noiembrie 2016, 18:40)

    demaGOCU [utilizator]

    distribuie daca esti tanar frumos si prost


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by