Informatiile false legate de alegerile american s-au bucurat de mai multa atentie pe Facebook decat articolele adevarate, in ultimele trei luni de campanie electorala din Statele Unite, potrivit unei analize realizate de BuzzFeed News si citata de AFP.

BuzzFeed a calculat ca 20 de articole false specializate in "hoax" (farse) si bloguri extrem de partizane au generat in aceasta perioada peste 8,7 milioane de share-uri, reactii si comentarii pe reteaua sociala.

Cele 20 de articole cel mai bine clasate pe site-uri de stiri serioase precum New York Times, Washington Post sau Huffington Post au insumat doar 7,4 milioane.

In perioada care a precedat ultimele trei luni, articolele dedicate alegerilor de catre marile ziare au realizat insa performante net superioare.

Victoria lui Donald Trump in alegerile prezidentiale americane din 8 noiembrie a declansat o polemica legata de cantitatea si influenta informatiilor false care circula online. Facebook a fost acuzata ca a contribuit la victoria lui Donald Trump, permitand circulatia acestor false informatii pe reteaua sa.

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a respins in mai multe randuri aceasta idee, dar a avertizat ca utilizatorii sunt mai putin inclinati sa dea click sau sa citeasca articole distribuite pe reteaua sociala daca acestea nu sunt in conformitate cu opiniile personale.

Facebook si Google au anuntat la inceputul acestei saptamani ca vor impiedica publicarea de anunturi publicitare pe site-urile care publica informatii false si adeseori senzationaliste, o masura care ar putea sa le sufoce, privandu-le de finantari.