Din fiecare 5 euro care vor fi cheltuiti anul viitor pe publicitate in medii digitale, in Romania, 1 euro va fi cheltuit prin platforme automatizate de achizitii media (publicitate de tip programmatic), potrivit celor mai noi estimari ale agentiei de media Zenith. Aceasta arata, intr-o informare de presa, ca potrivit ultimului raport international Zenith Programmatic Marketing Forecast, programmatic-ul va inregistra anul viitor o crestere de 31%, devansand toate celelalte canale digitale.

Raportul, ce analizeaza 41 de piete de publicitate, estimeaza ca programmatic-ul va creste mai rapid decat cheltuielile in social media (crestere de 25%) si video online (+20%). Raportul estimeaza ca "Programmatic-ul devine astfel principala metoda de cumparare a display-ului digital, cumuland 51% din cheltuieli in acest an, urcand pana la 58% din consumul anului 2017."

Aceeasi agentie mai arata:

  • consumul de publicitate programmatic a crescut de la 5 miliarde US $ in 2012 la 39 miliarde US $ in 2016, cu o rata medie de 71 % pe an.
  • Cresterea sa este incetinita pe masura ce isi consolideaza pozitia dominanta in piata de display, dar acest tip de publicitate e de asteptat sa creasca in medie cu 28% pe an pana in 2018, cand va ajunge la 64 miliarde US $.
  • Dezvoltarea tehnologica si intrarea pe piata a platformelor globale, coroborate cu surse de date, au deschis si crescut apetitul pentru programmatic si in Romania.
  • Cifrele din raport acopera doar digitalul, dar programmatic-ul incepe sa se raspandeasca si in zona "tradiționala". Unele televiziuni, platforme radio si digitale out-of-home ofera deja modalitati de tranzactionare de spatiu bazate pe automatizare si analiza datelor. Zenith se asteapta ca in cativa ani programmatic-ul va deveni metoda standard pentru media traditionala.