Sapte din zece romani din mediul urban sunt de parere ca exista prea multe reclame in mediul online, iar o treime dintre ei - mult mai multi comparativ cu anul trecut - sustin ca au instalate programe ce blocheaza afisarea de reclame (ad block), potrivit unui nou studiu iSense Solutions.

Compania de cercetare iSense declara ca studiul, realizat pe un esantion de 1.051 de respondenti, este reprezentativ pentru persoanele cu varste intre 16-65 de ani, din mediul urban. Studiul a fost realizat in februarie 2017, iar gradul de eroare declarat este de +/-3%.

Potrivit studiului citat, daca anul trecut 19% dintre respondenti spuneau ca au instalat programe de tip adblock, acum numarul acestora a crescut vertiginos, atingand 32%.

  • In urma cu un an, un studiu IAB Romania-Project Agora arata ca aproape 14% dintre vizitatorii site-urilor romanesti folosesc programe de blocare a reclamelor online. In respectivul studiu, prin "vizitator" nu se intelege persoana fizica, ci browserul de tip desktop folosit pentru accesarea unui site. O noua editie a studiului IAB-Agora este asteptata in aceasta perioada.

Ce spun respondentii iSense despre reclamele online:

  • 70% cred ca sunt prea multe
  • 75% le considera repetitive
  • 59% le considera plictisitoare
  • Cand promovarea marcilor in online devine prea agresiva, 67% dintre respondenti spun ca evita marcile respective, 24% spun ca inceteaza sa le mai cumpere, 20% spun ca marca ofera un exemplu prost.
  • 75% spun ca ar fi mai atenti la continutul publicat online de o marca daca acesta ar fi util, 48% - daca i-ar surprinde, 34% - daca ar fi amuzant.
  • 55% spun ca dau unfollow unei marci pe Facebook daca nu considera util continutul promovat, 31% - daca marca este plictisitoare, 29% - daca marca e promovata in exces.
  • 28% se declara enervati atunci cand o marca nu le raspunde la comentarii sau intrebari in mediul online; tot 28% ar dori ca marca sa le raspunda in timp real, 20% - in cateva minute, 16% - in cateva ore, 31% - in aceeasi zi.

Studiul mai arata ca 79% dintre respondenti considera ca o marca sincera ar trebui sa aiba principii morale si sa nu fie interesata doar de profit. 74% spun ca marca nu ar trebui sa-si exploateze angajatii, 73% - marca ar trebui sa-si recunoasca greselile si sa incerce sa le indrepte.