Google va modifica, incepand din ultima saptamana a lunii ianuarie, structura de comisioane de referral oferite publisherilor pentru recomandarea Google AdSense, a anuntat Talia Brodecki, manager de produs pentru Google AdSense, pe blogul oficial al serviciului. Google renunta, practic, la aceste comisioane pentru Europa si alte regiuni si schimba politica de preturi pentru publisherii ce fac referinta catre AdSense pe propriile pagini, daca acesti publisheri se afla in America de Nord, America Latina si Japonia.

Potrivit blogului specialistului in marketing online Alex Visa, Webservator, Google a luat aceasta decizie deoarece programul de comisioane pentru referral a avut performante slabe. Talia Brodecki precizeaza, in anuntul oficial, ca ultima structura de pret pentru comisioanele de referinta catre AdSense, structura introdusa acum un an, a fost un experiment.

Comisioanele de referral erau acordate utilizatorilor care, pe propria pagina, faceau referinte catre serviciul AdSense. In momentul in care, pe baza unitatilor de referinta incluse pe respectiva pagina, un alt utilizator se inscria la AdSense si castiga bani din publicitatea intermediata de acesta, cel care facea recomandarea primea un comision variabil.

Webservator comenteaza ca, desi performanta acestui program este slaba, AdSense este un program ajuns la maturitate, ceea ce nu exclude alte posibile modificari in programele AdSense si adWords.