Mediaedge:cia (GroupM/WPP), MediaCoM (GroupM/WPP) si ZenithOptimedia (Publicis PGM) s-au clasat pe primele trei locuri in topul celor mai competitive retele de media in licitatii, potrivit unui studiu realizat de RECMA - Compania de cercetare internationala de media, relateaza AdPlayers.ro.

Aflat la cea de-a noua editie, raportul intitulat COMPITCHES REPORT analizeaza peste 2000 de licitatii si miscari de conturi in portofoliul retelelor de media, efectuate in 2007, precum si retentiile si extensiile de conturi de la 205 agentii de media din 15 tari.

Studiul RECMA s-a bazat pe o analiza calitativa si cantitativa a plecarilor si castigurilor de conturi, clasificate dupa 12 ratiuni posibile.

Astfel, in capul listei se afla Mediaedge:cia (GroupM/WPP) cu 365 de puncte, urmata de MediaCom (GroupM/WPP) cu 356 puncte si ZenithOptimedia (Publicis PGM) cu 341 puncte. La mica distanta, in top 5 s-au incadrat si agentiile media OMD (Omnicom OMG) - cu 302 de puncte si MPG - cu 287 puncte (Havas Media).

Avand in componenta 3 retele de agentii, divizia de media a grupului de marketing si comunicare WPP (GroupM / WPP) totalizeaza 31% din numarul total de puncte, la mare distanta fata de grupurile Publicis (18%), Interpublic (15%), Omnicom (14%), Aegis (13%), Havas (9%), arata AdPlayers.ro.

Pe ultimele locuri s-au clasat, in ordine: Starcom MediaVest Publicis PGM – 282 puncte, Carat (Aegis Media) - 277 puncte, Universal McCann ( Interpublic) – 275, Initiative (Interpublic) – 252 si MindShare (GroupM / WPP) – 245 puncte, Vizaeum (10 agentii, Aegis Media) – 196 puncte, PHD (7 agentii, Omnicom OMG) - 180, Maxus (6 agentii, GroupM/WPP) - 146, Arena (2 agentii, Havas Media) - 35.

Potrivit AdPlayers.ro, cei mai buni performeri din ultimii 4 ani (2004-2007) sunt: Mediaedge:cia (cu o medie de 370 puncte, MediaCom - 315 puncte; ZenithOptimedia -310 puncte, urmate de MindShare - 309, Carat - 308, Starcom MediaVest - 307, OMD – 288.