Licitatia de milioane de euro pentru revista Primariei Sectorului 1 a fost castigata de asocierea a doua companii care, pe hartie, au in total patru angajati, potrivit informatiilor HotNews.ro. Aceste firme au fost alese in defavoarea altor asocieri ce includeau entitati media puternice si cu experienta, precum Monitorul Oficial si grupurile Ringier Romania si Burda Romania. Participantii au 10 zile pentru a formula contestatii. Cel putin una dintre cele doua firme din asocierea castigatoare este operata de persoane care au lucrat cu Adrian Thiess, om de afaceri asociat de-a lungul timpului cu mai multe forte politice, fost consilier al lui Sorin Oprescu la Primaria Capitalei si fondator al ziarului "Puterea".

Dan Tudorache, primar Sector 1Foto: Facebook

UPDATE 24.11 ​Omul de afaceri Adrian Thiess a spus, vineri, pentru HotNews.ro ca nu are nicio legatura cu firmele care au castigat licitatia pentru a realiza revista Primariei Sectorului 1. Detaliii aici

Potrivit unei notificari transmise participantilor de catre primaria condusa de Daniel Tudorache (PSD) si consultate de HotNews.ro, pana la solutionarea eventualelor contestatii ofertantul care a fost declarat castigator este asocierea dintre companiile SC Romprint Fusion SRL si SC Cross Media Premium SRL, cu valoarea totala (fara TVA) de circa 9,4 milioane lei.

  • Pana in momentul publicarii acestui articol, Primaria Sectorului 1 nu a raspuns intrebarilor HotNews.ro pe aceasta tema.

Contactat de HotNews.ro, Mihnea Vasiliu, directorul general al Ringier Romania, una dintre companiile participante la licitatie, a confirmat ca a fost informat oficial in legatura decizia de selectare a asocierii Romprint Fusion - Cross Media Premium.

Mihnea Vasiliu, Ringier:

  • "Mi se pare stupefiant ca un consortiu cu patru angajati si fara o experienta dovedita in media sa castige in fata unei companii care face ziare si reviste de peste 20 de ani in Romania si care are peste 400 de angajati specializati in media, o companie care, in plus, avea o alianta cu Monitorul Oficial, companie de incredere a statului, cu un istoric dovedit ca poate sa livreze o asemenea revista la o calitate corespunzatoare. Daca numai pretul este criteriul si restul cerintelor tehnice nu sunt verificate si probate, orice bunicuta care vine la licitatie si spune ca face aceasta lucrare cu 100 de lei poate sa castige licitatia. Noi vom contesta rezultatul licitatiei."

Alegerea castigatorului a venit inainte sa expire termenul pentru evaluarea ofertei. Data limita initiala fusese stabilita pentru 20 octombrie, dar termenul a fost prelungit, intai, pana la 9 noiembrie, iar apoi pana la 15 decembrie. Participantii au fost informati, insa, zilele acestea in legatura cu ofertantul castigator.

Primaria Sectorului 1 a declansat in septembrie o licitiatie cu un buget de circa 2,7 milioane de euro (12,7 milioane RON) pentru desemnarea furnizorului unic care sa se ocupe de redactarea, editarea, tiparirea si distributia Buletinului Informativ al Primariei Sectorului 1 in urmatorii patru ani. Criteriul stabilit pentru desemnarea castigatorului: pretul cel mai scazut.

Castigatorul licitatiei trebuie sa se ocupe de absolut tot ce inseamna Buletinul informativ al primariei, ce ar urma sa apara trimestrial sau, in caz de necesitate, lunar. Echipa care se va ocupa de aceasta publicatie trebuie sa se ocupe de redactarea si editarea tuturor materialelor pentru cele 36 de pagini ale revistei, avand de umplut 14 rubrici permanente si definite in caietul de sarcini. Trebuie sa se ocupe de toate activitatile redactiei, de tiparire, dar si de distributia buletinului, tirajul dorit fiind de 133.000 de exemplare.

Printre criteriile impuse participantilor de catre autoritatea contractanta se numara:

  • sa dovedeasca faptul ca a indeplinit, in ultimii 3 ani, activitati de redactie si editura pentru publicatii cu aparitie periodica
  • sa dovedesca faptul ca dispune de echipamente care au capacitatea de a tipari publicatii similare din punct de vedere al caracteristicilor tipografice cu un tiraj de cel putin 133.000 de exemplare in cinci zile

Pana in octombrie, institutia a primit cinci oferte, printre care apar numele unor companii puternice din piata presei scrise, precum Ringier Romania si Burda Romania, dar si Monitorul Oficial:

  • Stefadina Comserv SRL
  • Euro Standard SRL (cu Inkorporate Print SRL si Burda Romania ca terti sustinatori)
  • Chelgate LTD UK Sucursala Bucuresti cu asociat Artprint SRL si subcontractant Wingman SRL
  • Ringier Romania, cu subcontractanti RA Monitorul Oficial si Inbox Marketing
  • Romprint Fusion SRL, in asociere cu SC Cross Media Premium SRL

Dintre acestea, ultima a fost declarata castigatoare. Participantii pot depune contestatii in termen de 10 zile dupa ce au luat la cunostinta decizia autoritatii contractante.

Cine sunt castigatorii

Romprint Fusion SRL este o societate care, potrivit bilantului aferent anului 2016 depus la Ministerul de Finante, are un numar mediu de 3 salariati, iar anul trecut a inregistrat o cifra de afaceri neta de 3,9 milioane lei si un profit net de 37.000 de lei. Domeniul de activitate principal este "Comert cu ridicata al altor bunuri de uz gospodaresc". Romprint Fusion are ca asociat unic pe Marin Monica Rodica Dana, iar adresa sediului social este "Piata Presei Libere nr. 1, depozit subteran".

Cross Media Premium SRL este o societate cu 1 angajat, potrivit raportului aferent anului 2016 depus la Ministerul Finantelor. Anul trecut, a avut o cifra de afaceri de 1,5 milioane lei si profit net de 19 lei. Are ca principal obiect de activitate "Activitati de consultanta pentru afaceri si management", iar sediul social adresa intr-un apartament de bloc din Colentina.

Cross Media Premium are doi asociati persoane fizice, cu o cota de participare de cate 50% fiecare - Anghel Florentina si Sabie Consuela-Gabriela. Administrator este Puiu Georgian Adrian. Din datele si fotografiile publicate pe conturile lor de Facebook de Consuela Sabie si Georgian Puiu, reiese ca cei doi sunt casatoriti.

Ziarul Puterea a fost lansat de Adrian Thiess, fost consilier al lui Sorin Oprescu la primaria Bucuresti, despre care presa a scris ca a fost consilierul lui Ion Iliescu pe cand acesta era presedinte si ca a lucrat pe plan politic, intre altii, cu Vasile Blaga si Crin Antonescu. In momentul lansarii cotidianului "Puterea", el este cel care si-a revendicat venirea lui Mihail Gorbaciov in Romania, in 2010.