UPDATE TVR promoveaza Rusia prin trei documentare "sustinute" de Ambasada Rusiei, Ministerul rus al Culturii si Lukoil / TVR evita sa spuna cine a platit documentarul / Autoarea a mai facut un documentar, platit si de rusi

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Marţi, 12 decembrie 2017, 14:44 Economie | Media & Publicitate


Romani in Rusia, la TVR - secventa
Foto: Captura YouTube
¬TVR difuzeaza in decembrie, pe canalul international TVRi, o serie de trei documentare realizate la Moscova. Intr-o perioada cand Rusia este angajata intr-un razboi informational fara precedent cu tarile din spatiul nord-atlantic, inclusiv Romania, Televiziunea publica opteaza sa prezinte pe un ton exclusiv pozitiv valorile culturale si istorice ale Rusiei. Nu oricum, ci printr-o "calatorie jurnalistica" sprijinita de autoritati si companii rusesti.

Mai precis, dupa cum anunta la final primul documentar din aceasta serie, sprijinul pentru aceasta deplasare a fost oferit de "Ministerul Culturii din Federatia Rusa, Centrul Rus de Stiinta si Cultura, Ambasada Federatiei Ruse, Lukoil Petrotel Romania, Radisson Cruise Moscova, Flori de Ie".

¬  Documentarul nu precizeaza in ce consta, mai exact sprijinul oferit de institutiile mentionate. Pana in momentul publicarii acestui articol, TVR nu a raspuns intrebarilor transmise de HotNews.ro pe aceasta tema. Le vom publica in momentul in care Televiziunea publica le va transmite.

Documentarele sunt realizate de jurnalista Ana Preda si de cameramanul Claudiu Petringenaru. Primul a fost difuzat deja in data de 6 decembrie, si este promovat pe Facebook de Centrul Rus de Stiinta si Cultura si de Ambasada Rusiei. Urmatoarele doua episoade sunt programate pe 13 si 20 decembrie.

Seria isi propune sa "surprinda o frantura din Rusia contemporana". Dar cel putin in primul episod au fost evitate complet subiectele ce tin de multi ani Rusia in prim planul dezbaterilor globale, de la conflictele armate si informationale la cele ce tin in mod direct de subiectele declarate ale materialelor TVR, cultura si istoria, anume promovarea valorilor antioccidentale si a culturii "eurasianismului". Autoarea opteaza pentru un ton exclusiv pozitiv, legat de cultura clasica si istoria tarii si de mesajul transmis de intervievati - un mesaj de pace, liniste sufleteasca, indemn la dialog.

Din primul documentar, telespectatorii mai pot afla, printre picaturi, elemente ce sugereaza grandoarea Rusiei, de la cate camere are sediul MAE rus la cate bazine de inot poti sa umpli cu resursele rusesti de gaze. O pot vedea pe jurnalista pozand, impreuna cu o intervievata, in monumentul "Muncitorul si colhoznica", simbolul studiourilor Mosfilm. Si sunt informati de intervievata respectiva, regizoare de film, ca la Moscova s-a simtit "mai roman decat in Romania" si cum poti acolo ca "in sufletul tau sa depasesti ura fata de dusman si sa devii prieten".

UPDATE Televiziunea nationala a precizat, intr-un raspuns remis la solicitarea HotNews.ro, ca "dincolo de contextul dezbaterilor despre soft power-ul/propaganda rusa, TVR a realizat un film cu caracter cultural", dar nu a precizat cine a acoperit cheltuielile deplasarii in Rusia.

Ziarista Ana Preda afirma insa, intr-o postare pe blogul ei, ca documentarul "Filipovenii si cazacii lui Nekrasov" dedicat lipovenilor a fost finantat partial de Centrul Rus de Stiinta si Cultura.

"Un prim spijin financiar l-am gasit chiar la Natalia (Natalia Muzhennikova, Director al Centrului Rus de Stiinta si Cultura), fata de care am crescut o relatie de prietenie de cativa ani deja, ea fiind un sustinator permanent al proiectelor culturale ce au in atentie cultura rusa, dar si relatiile dintre Rusia si Romania", a scris aceasta.

Ana Preda este verisoasa Nadiei Tataru, sotia publicitarului Felix Tataru, si care a fost unul dintre "primii semnatari ai demersului Coalitiei pentru Familie", dupa cum arata vice.com.

Iata mai jos raspunsul Serviciului Comunicare, Relatii Publice si Protocol al TVR:

"Initiativa de a realiza seria de documentare ii apartine producatorului. Proiectul este difuzat de TVR International, a carui misiune este de a reflecta imaginea diasporei, de a realiza emisiuni despre evenimente in care sunt implicati romanii din strainatate si despre interferentele acestora cu spatiul cultural in care traiesc.

Pentru realizarea proiectului, echipa TVR a primit sprijin logistic, inclusiv pentru organizarea si aprobarea filmarilor in diferite locuri, din partea Centrului Rus de Stiinta si Cultura.

Dincolo de contextul dezbaterilor despre soft power-ul/propaganda rusa, TVR a realizat un film cu caracter cultural.

Continutul editorial apartine exclusiv jurnalistilor TVR, iar documentarele vor fi difuzate conform strategiei de programe a TVR".




Citeste mai multe despre   
















5787 vizualizari

  • -66 (88 voturi)    
    Rusia nu poate fi ignorata (Marţi, 12 decembrie 2017, 14:53)

    galeo [utilizator]

    Cultura rusa nu poate fi ignorata.
    Cultura rusa e fascinanta pentru oricine, mai ales cand e prezentata ca un "fruct interzis" pentru romani.
    Ne leaga o gramada de lucruri fata de rusi pe plan cultural, genetic, religios. Nu putem sa ii tratam ca si cand nu ar exista.
    • +57 (85 voturi)    
      Ba da (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:01)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Si nu era vorba despre asta. E vorba despre un stat INAMIC. Nu stiu ce cultura au - si sincer, dupa ce 75% din familie a disparut din cauza lor, nici nu ma intereseaza. Ce vreau sa stiu e de ce TVR actioneaza exact ca un ONG agent strain.
      • -47 (69 voturi)    
        nu am de ce sa ii urasc pe rusi (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:27)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui ac

        Nu am cunoscut niciun rus pan acum, deci nu am cum sa urasc niste oameni cu care nici macar nu m-am intalnit.
        Ca s-au intamplat nasoale in trecut? Asta e, e de doemniul trecutului, ma intereseaza prezentul si viitorul, si nu trecutul. Francezul cu germanul si britanicul nu isi sparg capetele pentru ce s-a intamplat in urma cu 80 ani.

        Mai mult rau mi-a facut maghiarul care ma scuipa in cap in tara mea, austriacul care a organizat cartel bancar in tara mea si ma pune sa platesc comisioane si dobanzi mai mari ca in Austria, Germania sau Franta, austriacul care a cumparat pe nimic Petromul si acum imi vinde benzina mai scump ca in Austria.
        • +31 (39 voturi)    
          Am inteles (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:57)

          Doaroparere [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Frauda de la LUKOIL de 1.5 miliarde e de uitat ...... e si asta o chestie. Chiar nu ai de ce sa ii urasti pe rusi - doar pe hotii lor - care acum formeaza nomenclatura.
          • -3 (5 voturi)    
            so? (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:45)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Doaroparere

            Ce acuza el, nu exclude ce acuzi tu. Ar trebui cumulate.

            La nomenclatura intra si aia care au pus labele pe Fondul Proprietatea?

            Nu inteleg de ce vrea lumea sa se pozitioneze intr-o "tabara", de multe ori cea care da mai bine. Ar trebui ca tabara sa fie Romania, nu sua, rusia sau altii.
          • +2 (8 voturi)    
            Comment sters de user (Marţi, 12 decembrie 2017, 21:22)

            Un Nene [anonim] i-a raspuns lui Doaroparere

          • +9 (9 voturi)    
            Sau Mehel care a distrus Laminoarele (Marţi, 12 decembrie 2017, 22:36)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Doaroparere

            Toate.
            • +4 (4 voturi)    
              URSS neaga Implicarea, este (Miercuri, 13 decembrie 2017, 9:27)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

              Formula Clasica prin care Raspune Oricarei Invinuri, NU uita de folosirea BUK impotriva unor civili nevinovati, exista imagini cu acel trailer militar care fuge inapoi in URSS..iar URSS spune ca Ucraina e de vina...de vina sunt ucrainienii ca nu i au lichidat pe loc pe acei mujici, insa Pravy Sektor a facut parca ceva treaba prin dezinfectia colonelului si familiei acestuia, acel colonel mujic care a dispus coordonarea de la sol a atacului...astia sunt mujicii !
        • +31 (41 voturi)    
          cata bezna (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:02)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          daca nu i-ai intalnit tu nu inseamna ca n-au fost. 45 de ani de comunism (plus inca 27) stau marturie in cartile de istorie, pentru cine are minte sa priceapa. ba au fost, si cred ca nici gainile n-au scapat. dupa aia au carat tot ce s-a chemat resursa materiala acasuca si ne-au facut dependenti de altii. apoi s-au carat. mergi in moldova de dincoace de prut si intreaba batrani peste 75 de ani ce-au facut rusii. si-or sa-ti spuna.
          • +10 (12 voturi)    
            Cine a trăit anii de după război (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:44)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            și după aceea știe ce înseamnă cizma rusească... Domnii ăștia care vorbesc fără să știe n-au făcut foamea pe care a făcut-o poporul român pentru că toate resursele țării se duceau la ruși, chipurile ca datorie de război... Nu i-a pus nimeni să învețe cu de-a sila limba rusă și să slăvească zi și noapte poporul sovietic eliberator și pe Stalin... Nu știu ce înseamnă să fii îmbrăcat numai în antijeg și loden luate pe bonuri, căci totul era raționalizat... Nu știu ce înseamnă să nu ai pașaport și nici să nu visezi că treci granița... Până prin 1955-56 ca să mergem vara la Constanța, la rude, aveam nevoie de un fel de permis obținut doar pentru cazuri de forță majoră (bietul bunicul meu ani la rând era vara pe moarte ca să putem să ne ducem să-l vedem)... Domnii ăștia care nu se tem de ruși habar nu au ce înseamnă să nu găsești decât literatură rusă și sovietică în librării din care aflai că pionierul care și-a denunțat părinții că au dosit grâu și nu l-au predat pe tot la colhoz (părinții au fost spânzurați) e un model demn de urmat... Și câte și mai câte, că mă îneacă revolta și nu mai continui...
            Nu neagă nimeni că cultura rusă e o cultură mare, dar nu pot să aprob faptul că TVR difuzează un film prost din 1959 și o versiune lungă și absolut anostă după marele roman care este RĂZBOI ȘI PACE...
            Dar nu mă mir... TVR este sluga mizerabilă a trădătorilor de țară de dinainte de decembrie 1989 până în zilele noastre...
          • +6 (6 voturi)    
            Da, dar pentru el austriecii e nasoi (Marţi, 12 decembrie 2017, 22:44)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            De parca au venit aici cu occupation, no, just visiting si nu pesedeii au vindut tot ce misca si restul l-au ingropat.
        • +27 (37 voturi)    
          ''nasoale in trecut'' (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:39)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          cam asta e nivelul de mahala,la care se poate ridica un troll rusnac.
          si care,iata,mai stie sa si scrie despre cultura rusa...
          care cultura fratica?aia de samagon baut cu polonicul?lasa-i dracu pe altii sa se ocupe de apropierile culturale,tu vezi-ti de rubla ta,castigata cu greu.
          su nu,pe noi nu ne leaga nimic fata de rusi.
          poate milioanele de morti,ucisi de fratii tai intru sange,ivane!!!
          care nu a fost spalat,nici mortii uitati
          intelegi,vidma?
        • +19 (27 voturi)    
          Dar stai (Marţi, 12 decembrie 2017, 17:31)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Cum de nu ai cunoscut rusi dar vorbesti romana cu accent rusesc? Chiar si jenantul de hazeta rade de o gluma atat de slaba.
        • +5 (5 voturi)    
          Nu-i nimic! (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:35)

          mprodanus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Dormi liniștit, ca vine “țarul” Vladimir și te salvează de capitaliști.
        • +8 (10 voturi)    
          O fi (Marţi, 12 decembrie 2017, 22:43)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Eu am cunoscut, dar nu despre experientele personale e vorba, in particular, ci toate ale tarii in general. Maghiarul care scuipa in cap? O fi. Am fost in Miercurea Ciuc si Targu Mures - de mult, ce e drept - si singurii penibili si magari de acolo erau moldovenii cu care veniseram. Cind am vazut prima oara pletosi cu Pink Floyd in Sibiu i-am vazut. Austriacul n-a venit aici ca Adolf pe tanc. Noi ne-am vindut - mai exact Nastase, Iliescu, Vacaroiu, Roman si altii ca ei. Aia ce erau sa faca, sa zica nu?

          Dar ma abat de la subiect.

          Nu-mi aduc aminte sa fi incercat magazinul Moldova sa se duca in Austria sa deschida franciza si nationalistii aia de austrieci ne-au fugarit. Nu, noi am numit niste boi securisti incompetenti ca "manajeri" si directori, din aia care iau salaru-n plic, nu pe card, care vin la munca joia de la 11.30 la 12.00 si iau 10.000 de euro.
          Asta au facut condukatorii nostri pe care noi cu minutza noastra i-am ales. Ce crezi, la Bitdefender ar trebui Talpes sa-o puna pe Olguta sau pe Sevil in consiliul de administratie? Nu. De aia scoatem Box si TS alea alea - ca facem interviu si nu dam drumul la toti boii sa conduca.
          Dar tu te bocesti pe aici ca un dacopat ca austriecii asa, si nemtii pe dincolo.
          Rusii, in schimb, da. Iti repet, mi-au bagat la ocna unchi si bunici, care au murit cu totii, au murit copii de foame etc. Sa ma iertati daca MA DOARE-N CUR de cultura unui popor care isi omoara cetatenii pe strada daca scriu contra lui Putin, sint altfel decit restul lumii si nu scuipa cind se da Gayropa la televiziunea de partid si de stat.
          • -5 (5 voturi)    
            Moldova, (Miercuri, 13 decembrie 2017, 10:17)

            naftuli [utilizator] i-a raspuns lui ac

            și în special moldovenii, de mult trbuia să-i dăm rușilor, scăpam de neciopliți și inculți și rămâneam cu super cultura și bunul simț din jurul Bucureștiului.
            • +1 (1 vot)    
              Nereusita (Miercuri, 13 decembrie 2017, 15:51)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui naftuli

              Partea a doua merge ca ironie. Prima parte, in schimb, nu.
        • +1 (1 vot)    
          pai si (Miercuri, 13 decembrie 2017, 12:36)

          chillbill [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          ai cunoscut vreun austriac, francez sau german? crezi ca ei personal te fura? sau cumva poate pentru ca niste frati romani verzi de-ai tai le-au dat si banci si paduri si petrom si tot pe degeaba ca sa se imbogateasca ei? vad ca nici maghiari nu prea cunosti, ca daca i-ai cunoastei, ai stii ca si ei sufera ca si tine in urma coruptiei si mizeriilor promovate de fratii tai romani verzi si fratii lor rusi.
          Cultura e alta poveste, nu te opreste nimeni sa asculti Tchaikovski sau sa citesti Dostoievschi.
      • +10 (10 voturi)    
        televiziunea lui Dragnea ce te asteptai sa faca? (Marţi, 12 decembrie 2017, 18:02)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui ac

        .
        • +1 (1 vot)    
          Televiziunea lui Gheorghiu Dej, (Miercuri, 13 decembrie 2017, 11:18)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui ty

          puțină ce-i drept că pe atunci era în floare radioul unde a fost doliu național 5 săptămâni la moartea lui Stalin, a lui Ceaușescu, a lui Iliescu și, în sfârșit, a lui Dragnea... TVR este sluga trădătoare de neam a ticăloșilor care distrug România de mai bine de șaptezeci de ani...
          Mă întreb de ce puținii profesioniști din această instituție tac din gură și acceptă acest joc murdar... Mă îneacă revolta, oameni buni!
    • +53 (61 voturi)    
      AI dreptate (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:02)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Si ar trebui prezentata in intregul ei, cu bune si cu rele.
      De exemplu ar trebui prezentata istoria ei zbuciumata,
      cum au fost alesi conducatorii lor care rand pe rand au devenit dictatori, cum majoritatea populatiei traiseste in conditii mizerabile sau cum mafia organizata isi face de cap.
      Sa prezinte si istoria recenta si ascentiunea ultimului tar, Putin. O televiziune echidistanta asta ar face.
      Nu vorbim aici de TVR.
      • 0 (0 voturi)    
        Și să vorbească o televiziune (Miercuri, 13 decembrie 2017, 11:22)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        corectă și neatârnată politic despre politica de expansiune imperialistă a Rusiei care e băgată în orice conflict de război în oricare dintre colțurile lumii.
        Dar aveți dreptate, nu e vorba despre TVR...
    • +39 (43 voturi)    
      ce romantic (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:02)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      aproape am plans. ti-as spune eu ce ne leaga de rusi dar mi-e rusine.
      • +24 (24 voturi)    
        Vars si eu lacrima..:) (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:58)

        Doaroparere [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Si mortii aia de la Fantana Alba varsa si ei o lacrima .... tot pt. RUSIA bineinteles.
    • +40 (56 voturi)    
      Tocmai, ca lumea nu ignora Rusia (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:06)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      O trateaza exact cum merita sa fie tratata: drept inamicul #1 al lumii dezvoltate la ora actuala.
    • +26 (32 voturi)    
      rusia nu a venit în România prin cultura ei (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:20)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      vezi foștii deținuți politici și pe basarabenii noștri omorâți și deportați. Pentru noi nu există - dovadă și infimul schimb economic cu ei.
      Au tupeul să facă imperialiști pe alții când ei au inconjurat China de au ajuns vecini cu Japonia și Coreea de nord.

      ..dar cultura rusă.. etc
      nație câh
    • +31 (35 voturi)    
      TVR si (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:28)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Radio Romania doua cuiburi rossnace ! Inconstienti !
      • +4 (4 voturi)    
        Și (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:47)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Dimijoarei_Obt

        trădători de neam... Mă întreb de ce tac profesioniștii adevărați din aceste medii și acceptă să cauționeze cu numele și producțiile lor aceste mizerii...
    • +26 (30 voturi)    
      categoric... (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      ne leaga foarte multe....
      1 - aurul furat de rusi in WW2
      2 - femeile violate de rusi tot in WW2 (cand eram aliati)
      3 - petrolul furat de rusi
      4 - faptul ca dupa WW2 am fost sub influenta lor si ne-am duc pe copca spre comunism
      5 - faptul ca ne-au luat Moldova

      suntem practic ca fratii!
      • +4 (4 voturi)    
        baionetele isi aveau teaca (Miercuri, 13 decembrie 2017, 4:23)

        Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        in femeile gravide...cam asta e adevarul....acum pupatii pe frunte si pe iliescu in fund.
    • -12 (24 voturi)    
      minusuri multe (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:40)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      dar tind a fi de acord cu tine.
      De existat exista si sunt aproape. Si nici inamici nu am fost intotdeauna. Iar inamicii trebuie studiati, intelesi si respectati, nu ignorati.
      Poate sunt documentare despre Lacul Baikal sau fauna Uralilor...
    • +19 (21 voturi)    
      Pai cine spune ca sa (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:51)

      Cristica987 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      ii tratam ca si cand nu ar exista? Ii tratam cum merita, adica ca pe niste "talhari care-ti iau vita din batatura".
      Iar referitor la cultura rusa, era inevitabil ca la un popor de asemenea dimensiune sa nu apara si cativa mai "rasariti"- deh, "nicio padure fara üscaturi"
    • +9 (9 voturi)    
      Nu ne leaga nimic de rusi! (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:44)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Cultura rusa n-a creat nimic dupa 1917 pentru ca au avut grija bolsevicii si idiotii sa-i omoare pe oameni de cultura. Alexandr Soljenitin a fost expulzat de mujici mitocani si opincari betivi in occident ca altfel il lichidati si pe el. Nici armamentul, nici standardele de viata, nici speranta in ceva frumos nu exista in Rusia. Ortodoxia kgb n-are legatura cu ce predica Sf. Andrei la Gurile Dunarii.
      Comunismul a omorat miliarde de oameni pe planeta asa cum nicio calamitate naturala n-a reusit, fiind o ideologie de sorginte satanista, urmarind dictatura, cleptocratia, omuciderea, genocidul.
      Rusii sunt inamicul nr. 1, ne-au luat teritoriul de peste Prut, ne-au luat tezaurul, ne-au distrus ca tara. De ce-as avea admiratie pt. niste vodkari?
    • +6 (6 voturi)    
      Exact, nu trebuie ignorati (Marţi, 12 decembrie 2017, 22:35)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Trebuie sa stii exact unde e si ce face mujicil si sa stai cat mai departe de el. Btw, ai habar cat rau au facut astia Romaniei, inca din vremurile Imperiului Tarist???
    • +6 (6 voturi)    
      corect ...sa returneze tezaurul (Miercuri, 13 decembrie 2017, 4:19)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      si mai vedem.....pina una alta imi amintesc donatia de 100 lei pe care au facut-o...ptr obiectele de cultura indigene.
  • +43 (49 voturi)    
    Lukoil Evazionistii (Marţi, 12 decembrie 2017, 14:56)

    DragneaBarosanu [utilizator]

    Si Lukoil? astia nu sunt aia care nu dau bonuri in benzinarii? mereu ma intreaba un sclav de-ala : mai vreti bon?

    Ce s-a zbatut Ponta pt Lukoil si evziunea fiscala. Jos labele de pe Lukoil! Nici pe masa nu ar fi aparat-o asa curajos!

    Or fi luat si nomenclaturistii aia din TVR vreun bon de-ala, combustibil gratis pe 5 ani la Lukoil. Poate fac si un documentar despre Coreea de Nord. Cum au invins raul american :))
  • +17 (29 voturi)    
    La romani nu prinde (Marţi, 12 decembrie 2017, 14:57)

    valll [utilizator]

    Dar gestul conteaza.
  • +41 (43 voturi)    
    tvr... (Marţi, 12 decembrie 2017, 14:57)

    liviu_ [utilizator]

    se transforma incet incet in a3 2 ...
    ma uitam la o "Dezbatere" la tvr cu legile justitiei
    pro vs contra...

    1 - aia pro (adica psd) erau 4, ceilalti erau 3
    2 - pesedeii intrerupeau discursu celorlalti si "jurnalistul" care modera ii certa tot pe cei din opozitie...

    deci e clar... f curand o sa fie romtv, a3 si tvr... practic cele mai accesibile tembeliziuni sunt in mana hotilor si vor manipula cum vor!
  • -20 (36 voturi)    
    Ce-i drept ... (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:00)

    Marionette [utilizator]

    Valorile culturale ale Rusiei sunt de necontrazis. O antipropaganda nu se face demonizand cultura. Propaganda facuta de rusi este atat de eficienta si pentru ca este extrem de inteligenta. Nu comportandu-ne animalic fata de cultura rusa, stiinta rusa vom invinge in acest razboi incontestabil, cu tot cu inteligenta.
    1. De eliminat de pe FB fake news care exploateaza nu cultura occidentala ci incultura.
    2. De eliminat de pe FB (si alte retele de socializare si comentarii) non argumentele si opiniile contrare nesustinute logic. Adica o parte din comentariile HN de exemplu. Vine cu un argument inteligent, poate deschide o discutie reala, este publicat comentariul, apeleaza la incultura, este scris in bataie de joc, nu trece mai departe. La fel pe FB, se fac butoane se alerteaza.
    3. Se trece la contraargumentare cu argumente valide. Nu "rusii sunt betivi". Se arata punctele slabe: lipsa democratiei, lipsa opozitiei, viata proasta a multora si buna a oligarhilor, sistemul mafiot, se evidentiaza cazurile de injustitie alimentata de stat, de coruptie. Se arata cum coruptia ucide si in Rusia si usor, usor, Rusia va fi infranta de propriile arme.

    Daca doar cateva fraze din documentare puncteaza cum coruptia amaraste viata artisitilor in Moscova, atunci isi face treaba TVR. In rest sa promoveze cultura rusa ca , Slava Domnului, are ce.

    Reactiile de acum ale noastre de exemplu sunt prea nord coreeene.
    • -14 (20 voturi)    
      too much (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:17)

      Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      ..common sense detected :)
    • +6 (6 voturi)    
      plictisesti (Marţi, 12 decembrie 2017, 18:08)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      am citit un rand si jumatete . . .
    • +6 (6 voturi)    
      valorile culturale ale Rusiei au fost rezultatul (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:41)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      unei europenizari fortate de sus in jos in secolele 17-19.
      Cine stie, daca nu intervenea nenorocirea numita revolutie bolsevica poate rusii chiar ar fi reusit sa devina un popor european.
      Aici nu vorbim de cultura ci de propaganda. Ce ar fi ca TVR sa faca un drum la New York sa ne spuna un pic despre Edgar Allan Poe, sunt sigur ca multi romani ar vrea sa stie mai multe despre el si nu despre Tolstoi.
  • +21 (23 voturi)    
    "Flori de ie"?!? (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:03)

    MG [utilizator]

    "Flori de ie"?!?
    lucrează la rădăcină rusul, ca de obicei..
    • +3 (3 voturi)    
      Nu te-ai prins (Marţi, 12 decembrie 2017, 22:46)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Flori de IE inseamna butoane de Internet Explorer.
  • -15 (33 voturi)    
    caraghios (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:06)

    ananstef [utilizator]

    Iar tot pe prima pagina, Hotnews promoveaza cartea Romanovii.
    Amuzant.
    • +5 (9 voturi)    
      Trebuie sa stim istoria adevarata! (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:21)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      Istoria este foarte importanta pentru ce se petrece in zilele de azi si sa invatam ceva din ea ca sa ne ferim de cei rai si fara caracter.
      • +4 (6 voturi)    
        ti se pare ca romanii au invatat ceva din recenta (Marţi, 12 decembrie 2017, 18:11)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui fit

        lor istorie din moment ce au votat iar PSD-ul si partidul lui Tariceanu?
  • -6 (26 voturi)    
    Vizitati Rusia (Marţi, 12 decembrie 2017, 15:51)

    nano2k [utilizator]

    Vizitati Rusia inainte ca Rusia sa va viziteze.
    • +6 (8 voturi)    
      "Vizitati Rusia" este adresata unor civili (Marţi, 12 decembrie 2017, 18:16)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      "inainte ca Rusia sa va viziteze" se refera la statul rus.
      Este o amenintare?
      • +4 (4 voturi)    
        Nu e amenintare (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:34)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Se pare ca am fost inteles gresit, judecand dupa voturi...
  • +13 (19 voturi)    
    Tradatorii (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:01)

    ouyang [utilizator]

    .
  • +15 (17 voturi)    
    ce nu va este clar...? din moment ce (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:35)

    mar-vas [utilizator]

    Europa si NATO este impotriva hotilor , iar Rusia promoveaza la greu controlul asupra politicului pe care a avut grija sa-l corupa pentru a-l santaja si controla ulterior? este cumva mass media romaneasca independenta si necontrolata?!
    cine nu stie si nu vrea sa-si invete istoria este condamnat sa om repete, popor vegetal!
  • +17 (25 voturi)    
    care cultura ruseasca ? (Marţi, 12 decembrie 2017, 16:45)

    Ingwar [utilizator]

    nu poate avea "o tara" o cultura buna daca secole la rind populatia traeste in mizerie, duce razboaie la nesfirsit cu toti vecinii, razboaie care adesea se initiaza pentru ca "vecinul sa nu traiasca mai bine ca mine", razboaie in care soldatii participa numai pentru a aduce acasa trofee de tip ceasuri/biciclete cum a fost in WW2 sau sa aduca acasa televizor color cum e cazul razboiului din Georgia 2008.
    in timpul comunismului in urss erau 2 curente culturale: comunismul si curentul criminal, dupa prabusirea urss a ramas doar criminalul, putin este un golan clasic care daca nu-i dai peste bot nu se opreste deoarece obraznicia este calitatea definitorie bolsevicilor/golanilor. in SUA populatia deja cere venirea unui nou Ronald Reagan. cum a spus Iohannis trebue sa fim pregatiti si sa investim in aparare. iar derbedeii de la TVR trebue trasi la raspundere deoarece ataca securitatea informationala, fac subversii in favoarea dusmanului
  • -15 (25 voturi)    
    . (Marţi, 12 decembrie 2017, 17:21)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    Este o diferenta uriasa intre informare si propaganda.
    Propaganda anti-rusa purtata ( 'anihilare fizica,impaiem,phutin,pufoaika,krakanat') are un efect contrar .
    Este cel putin hilar sa negi existenta,amploarea , valoarea culturii ruse.
    Mult mai de efect ar fi prezentarea realitatii zilnice,nivelul de trai ,saracia,coruptia ( nota pentru resposabilii cu propaganda , free tip).
    • +7 (11 voturi)    
      Ultimile urme de cultura rusa is tariste (Marţi, 12 decembrie 2017, 22:41)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

      De 100 de ani cultura lor inseamna doar pufaika si jaf, golaneala si nesimtire.
  • +11 (13 voturi)    
    mai are cineva vreo indoiala? (Marţi, 12 decembrie 2017, 18:13)

    Itsoc [utilizator]

    patriarhul s-a intalnit cu putin, tvr promoveaza rusia.
    mai e cineva in dubii ca romania a reintrat oficial sub sfera de influenta ruseasca?
    uitati de invatat franceza si engleza, viitorul e rusa. ocin harashov, tovars!
    • +4 (4 voturi)    
      . (Marţi, 12 decembrie 2017, 19:42)

      Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      pai sunt on Ro 2 grupari mcriminale organizate, se numesc parlament si BOR, astia sapa sub temelie in timp ce altii cladesc in sus
  • +6 (8 voturi)    
    TVR, pe cand niste reportaje (Marţi, 12 decembrie 2017, 20:14)

    canavaro [utilizator]

    despre propaganda Rusiei, despre razboiul asimetric, despre armatele de trolli, despre omuletii verzi, despre santajul cu gaze, despre sponsorizarile partidelor extremiste ?
  • +3 (7 voturi)    
    Uf (Marţi, 12 decembrie 2017, 22:36)

    europeanul2 [utilizator]

    Oameni buni, viitorul nu suna bine!
  • +4 (8 voturi)    
    ...din pacate... (Miercuri, 13 decembrie 2017, 0:08)

    Observatory [utilizator]

    ...foarte multi dintre cei ce comenteaza aici, nu stiu adevarata istorie, ci doar cea invatata la scolile comuniste ale lui Ceausescu....serios....
    'Cati romani civili au murit in tara noastra sub ocupatia Uniuni Sovietice...
    "Davai ceas , davai palton ...sau iti tragea un glonte in cap daca refuza-i,,,,,
    La scoala erai obligat sa investi limba rusa, cel putin generatiile mele...

    Vrajeala cu " cultura rusa" pica,
    Ne_a furat , ne-a jefuit ca in codru cu acordul Clasei Muncitoare Comuniste... si noi ai multumeam Tatucului Stalin si Brejnev...

    Glumiti mai copii!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Cum se face ca (Miercuri, 13 decembrie 2017, 9:02)

    un_carnat [utilizator]

    TVR si Radio Romania sunt singurele canale de media care inca mai trag spre Rusia? Cum se face ca televiziunea si radioul de stat inca n-au iesit din comunism?!
    Pentru asta, nu le putem multumi decat celor de la ciuma rosie.
  • +2 (2 voturi)    
    Trebuie (Miercuri, 13 decembrie 2017, 9:46)

    naftuli [utilizator]

    schimbat directorul general și consiliul de administrație ai TVR; nu se poate așa ceva.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version