Fiecare telespectator britanic a vazut, in medie, 40 de spoturi publicitare in fiecare zi, pe parcursul anului trecut, o crestere considerabila fata de anii precedenti, determinata de inmultirea posturilor de televiziune digitala, potrivit The Guardian, care citeaza o cercetare a Barb, principalul for de evaluare a audientelor in Marea Britanie.

Studiul arata ca spoturile publicitare pe posturile difuzate in Marea Britanie au fost vizionate, zilnic, de 2,25 miliarde de ori pe parcursul anului trecut. Barb noteaza, de asemenea, o crestere considerabila a spoturilor publicitare vizionate de tineri cu varste intre 16-24 de ani, generatie considerata, in ultimii ani, ca fiind "pierduta" de posturile de televiziune, in favoarea Internetului.

The Guardian il citeaza pe Mike Parker, directorul de vanzari strategice si marketing la Channel 4, potrivit caruia "multi comentatori de media tot spun ca televiziunea este in pierderere, dar acest lucru nu este adevarat. Asa-numita generatie conectata la Internet se uita, totusi, la televizor".

Barb observa, insa, ca desi "generatia conectata" a vizionat mai multe clipuri publicitare in ultimul an, timpul petrecut zilnic de tineri in fata televizorului a scazut. Potrivit cercetatorului David Brennan, citat de publicatia britanica, aceste tendinte sunt cauzate de cresterea numarului de canale TV puse la dispozitia publicului larg de serviciile de televiziune digitala.