Una dintre cele mai mare retele sociale online din lume, hi5, va fi reprezentata pentru vanzarea de spatiu publicitar in Romania, incepand cu 1 februarie, de ARBOinteractive, companie ce se va separa de regia ARBOmedia si se va ocupa exclusiv de publicitatea online incepand cu aceeasi data. Brett Finkelstein, director pentru parteneriate media in cadrul hi5 Networks Inc., a declarat pentru HotNews.ro ca "parteneriatul nostru cu ARBO va intra oficial in vigoare la 1 februarie 2008 si va putea fi reinnoit la 31 ianuarie 2010".

Cele doua companii vor face un anunt oficial in acest sens in cursul zilei de miercuri.

Informatia pe scurt:

    Potrivit ARBOmedia, hi5 a inregistrat in ultima luna circa doua milioane de utilizatori activi in Romania, insa numarul real al acestora ar fi si mai mare.
    Brett Finkelstein: "hi5 a fost lansat in Romania si in intreaga lume in ultima parte a anului 2003 si a devenit imediat cea mai mare retea sociala, din punct de vedere al membrilor inregistrati in Romania"
    Calin Rotarus, care din 1 februarie va fi managing director la nou-infiintata ARBOinteractive: acest contract va avea efecte pe termen lung asupra publicitatii online din Romania
    Calin Rotarus: Produsele FMCG vor fi de asemenea atrase. hi5 a vandut sau vinde deja FMCG, inclusiv in Romania, prin reclame la produse Alka Foods si Unilever.
    Calin Rotarus: Ne asteptam ca specificitatea produselor hi5 sa creasca bugetele alocate online-ului, nu sa ia din bugetele existente.

Brett Finkelstein a afirmat pentru HotNews.ro ca "in prezent lucram cu mai multi parteneri la nivel european. In Romania, prin acest acord, ARBO va reprezenta exclusiv hi5 pentru vanzarea de spatiu publicitar. Credem ca Romania este o piata-cheie pentru cresterea veniturilor din publicitate" pe care le va avea hi5.

Potrivit evaluarilor ARBOmedia, hi5 a inregistrat in ultima luna circa doua milioane de utilizatori activi in Romania, insa numarul real al acestora ar fi si mai mare. Brett Finkelstein a afirmat, in aceste conditii, ca "intelegem ca Romania inregistreaza in prezent circa cinci milioane de utilizatori de Internet si speram ca toti sa foloseasca serviciul nostru"

Finkelstein evita sa vorbeasca despre asteptarile hi5 privind vanzarile in Romania

Cu sediul la San Francisco, California, hi5 este una dintre cele mai mari retele sociale din lume, clasandu-se in primele zece cele mai vizitate site-uri din lume, conform Alexa. Serviciile hi5 sunt disponibile in 12 limbi, numar care, potrivit lui Brett Finkelstein, va creste. Reteaua are 70 de milioane de membri inregistrati in aproape toate tarile lumii. Circa 35 de milioane de utilizatori (58% cu varste sub 35 de ani) revin pe site cel putin lunar. Compania a fost fondata de Ramu Yalamanchi si Akash Garg, investitia initiala ridicandu-se la 250.000 de dolari. Serviciul a devenit profitabil inca din primul an de activitate.

Finkelstein a evitat sa ofere detalii privind planurile de vanzari pregatite pentru Romania in cadrul parteneriatului cu ARBO sau despre asteptarile hi5 Networks privind evolutia numarului de utilizatori din Romania. Din acest punct de vedere, el s-a limitat sa afirme ca "hi5 a fost lansat in Romania si in intreaga lume in ultima parte a anului 2003 si a devenit imediat cea mai mare retea sociala, din punct de vedere al membrilor inregistrati in Romania"

"Ramanem cea mai populara retea sociala din Romania, iar website-ul nostru se situeaza pe locul trei in Romania din punct de vedere al traficului, conform Alexa.com", potrivit lui Finkelstein.

ARBOmedia a precizat, de asemenea, pentru HotNews.ro ca primele contacte cu hi5 au avut loc in iunie anul trecut, iar negocierea contractului a inceput in decembrie 2007, cu implicarea presedintelui si fondatorului hi5, Ramu Yalamanchi.

Calin Rotarus: Vanzari la pachet

La randul sau, Calin Rotarus, care din 1 februarie va fi managing director la nou-infiintata ARBOinteractive, a apreciat pentru HotNews.ro ca acest contract va avea efecte pe termen lung asupra publicitatii online din Romania, din punct de vedere al categoriilor de publicitate online, al volumului si valorii publicitatii pe Internet, precum si al tipurilor de oferte.

Reporter: Cum i-ai descrie pe utilizatorii romani ai retelei hi5?

Calin Rotarus: Utilizatorul de hi5, ca orice utilizator de net, este un om ca toti oamenii, iar caracteristicile lui sunt tot mai apropiate de medie, in Romania, din punct de vedere al consumatorului. Dar cei pe care ii gasim pe net au o atitudine aparte - mai deschisi la nou, permeabili la idei si produse noi, dar in acelasi timp mai grabiti si mai selectivi in ce priveste receptionarea mesajelor publicitare. Utilizatorii de h5 au, in plus, o deschidere mai mare spre astfel de mesaje, avand in vedere conditiile de destindere in care se afla, de obicei, in momentul receptionarii mesajului.

Rep.: hi5 este cea mai mare retea de social networking ce incheie, in Romania, un parteneriat de acest fel pentru vanzari de publicitate. Exista vreo concurenta, din acest punct de vedere, pe piata din Romania?

C.R.: Nu se pune problema de concurenta. hi5 este de departe cea mai mare retea sociala si, ca atare, publicitatea se face in alt mod, vanzarile fiind facute mare parte in pachete, dupa parametri foarte precisi inclusi in codul de banner al utilizatorilor inscrisi in retea. Aceasta pentru ca hi5 are un numar foarte mare de page views pe luna, iar pachetele sunt mult mai convenabile decat vanzarea la numar de afisari.

Cea mai mare parte a utilizatorilor au varste intre 18 si 34 de ani, ceea ce din punct de vedere al advertiserilor prezinta doua targeturi foarte interesante. Pe de o parte sunt cei tineri, activi, angajati, iar pe de alta parte sunt cei cu varste de 18-24 de ani, oameni care isi incep viata de adult, aflati la primele lor contracte pentru casa, masina, telefon...

Asteptari mari privind intrarea FMCG pe Internet

Rep.: Ce categorii de publicitate crezi ca vor fi atrase pe hi5, avand in vedere specificul retelei si al membrilor ei?

C.R.: Produsele FMCG (produse de larg consum de tip bere, cosmetice etc. - n.r.) vor fi in mod special atrase. hi5 a vandut sau vinde deja FMCG, inclusiv in Romania, prin reclame la produse Alka Foods si Unilever. FMCG vor intra, in primul rand, din cauza reach-ului foarte mare in anumite segmente de varsta, in combinatie cu preturile foarte bune per mia de utilizatori, preturi obtinute prin pachetele speciale. Al doilea motiv pentru care FMCG vor intra este dat de faptul ca in momentul comunicarii in retea utilizatorii sunt deschisi si relaxati, sunt inconjurati de prieteni.

Vor fi foarte interesati si cei din telecom, calculatoare si comunicatii, din zona leisure-entertainment, gadgets. Sunt, de asemenea, categoria bancilor cu produse pentru tineri, categoria masini, cea a turismului

Rep.: Care va fi impactul acestui parteneriat asupra pietei de publicitate online din Romania, din punct de vedere al volumului si valorii publicitatii?

C.R.: Important pentru primul an nu este targetul de bani, ci impactul acestor produse specifice pe piata romaneasca. Ne asteptam ca specificitatea acestor produse sa creasca bugetele alocate online-ului, nu sa ia din bugetele existente. Dupa primul an de asteptam ca hi5 sa-si ocupe share-ul menit pe piata, piata care ne asteptam sa aiba in orice caz doua cifre.