Clasamentul principalelor categorii de produse si servicii nu se va schimba substantial in 2008, comparativ cu 2007, dar sunt de asteptat ca unele industrii, precum telecomul, auto sau serviciile financiare, sa devina si mai active, sunt de acord specialistii intervievati de HotNews.ro. Datorita cresterii inregistrate de Internet in ultimul an, este de asteptat ca acest segment sa atraga mai multe investitii publicitare din partea unor industrii care l-au ocolit pana acum.

Octav Popescu - Managing Director Initiative:

Telecom-ul va ramane categoria lider, care în acest an sufera transformari semnificative prin aparitia de noi jucatori si noi servicii. Rata de crestere a consumului se va mai domoli; cred ca anul 2008 nu va fi la fel de bun ca 2007 pentru categoriile reprezentand bunuri de larg consum, dar sper sa fiu contrazis de realitate.

Razvan Dumitrescu - Deputy Managing Director Lowe & Partners:

E greu de anticipat în acest moment. In ultimii ani, categoriile de top la cheltuieli de publicitate au fost cam aceleasi, cu mici diferente. Berea, telecomunicatiile mobile, produsele de îngrijire personala si food&drinks în general si-au schimbat între ele locurile de varf. Totusi, categoria care a luat avant în 2006/ 2007 a fost cea auto, si ma astept ca în 2008 sa continue ascendent.

Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:

In ultimii ani topul celor mai mari investitori in publicitate ramane neschimbat in ceea ce priveste primele locuri. Si este de asteptat ca acesta sa nu se modifice nici in 2008.

Uitandu-ne la industriile care au ritmuri de crestere foarte dinamice, putem banui ca sistemul serviciilor financiare va fi in continuare foarte activ precum si cel al retailului iar dezvoltatorii imobiliari isi vor continua politica agresiva.

Va fi vizibila si cresterea din domeniul comunicarii politice, avand în vedere ca segmentul campaniilor politice nu este activ in perioadele din afara momentelor electorale.

Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi:

TV-ul va ramane si in acest an cel mai bun mediu de comunicare. Clientii publicitari vor incerca sa gaseasca si alte cai de comunicare, mai eficiente, pentru ca mesajul sa ajunga la consumatori. Este deja binecunoscut faptul ca multi vor alege internetul. Online-ul a inceput sa fie folosit foarte mult in 2007 si s-a dezvoltat foarte bine, insa in 2008 cresterea va fi si mai mare, iar ATL-ul se va concentra si mai mult pe online.

Serban Alexandrescu - Director de Creatie, Headvertising:

Daca nu se intampla nimic anormal, se va mari bataia de pe segmentul bancar, in care toate bancile au niste targeturi fantastice, la propriu si la figurat. Si va incepe sa intre in platou piata autoturismelor. O noua vara lichefianta ii va prinde mai bine pregatiti pe "soft-drink-ari", cu manifestari publicitare in consecinta.

Victor Dobre - Director Executiv, IAA:

Nu vor fi schimbari majore. Topul primilor 20 de spenderi va ramane aproape la fel. Mici exceptii vor exista, insa nu surprize. Toata lumea tine pasul.

Cosmin Radoi - Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest:

Nu cred ca topul categoriilor de produse si servicii se va schimba esential. Clasamentul va fi influentat punctual de evenimentele din acest an.

Ciprian Stavar - Managing Partner, New Media, parte a thegroup:

Deja din 2007 locul unu in clasamentul investitorilor in media online (detinut anterior de sectorul telecom) a fost preluat de sectorul financiar bancar. Un motiv este ar putea fi campaniile pentru pensiile private si rebrandingul a cel putin patru banci, dar consider pozitia va fi pastrata si in 2008, accentul urmand a fi pus pe campaniile de produs.

Citeste si: