Publicitatea online din Polonia a reprezentat, anul trecut, 115 milioane de euro, in crestere cu peste 50% fata de 2006, scrie Iann pe blogul sau, citand date ale filialei locale a IAB. Motoarele de cautare (search advertising) au atras 27% din valoarea totala, respectiv 30,5 milioane de euro, diferenta de 84,5 milioane euro revenind celorlaltor tipuri de publicitate.

Publicitatea difuzata pe internet a reprezentat 5% din totalul bugetelor de publicitate, fiind suportul media cu cea mai mare crestere procentuala.

In 2006, valoarea investitiilor in publicitatea pe web a fost estimata la 76 milioane euro, din care 16,6 milioane de euro au fost atrasi de motoarele de cautare.

In perioada 2001-2006, piata de e-commerce din Polonia a crescut cu peste 4500%. Rata cea mai mare de crestere a avut loc intre 2000-2004 cand vanzarile din retail-ul online din Polonia au crescut cu 200% pe an.

Valoarea pietei in 2006 a fost estimata 1,39 miliarde de euro, iar cele mai recente estimari arata ca magazinele online din Polonia si platformele de licitatii au rulat 2,22 miliarde de euro in 2007, ceea ce face ca piata poloneza de e-commerce sa le depaseasca pe cele irlandeza, portugheza si greaca.