Atmosfera de pe Calea Victoriei din Capitală a fost animată marți dimineață de o apariție inedită - statuia unei capre. Nu este vorba despre alți bani împușcați de Primăria Capitalei, nici un semn secret al statului paralel sau un mesaj pentru Rise Project, care are redacția în zonă. Colegii de la PressOne ne-au făcut statuie în cadrul unei campanii anti-invidie, intitulată ”Trăiască capra vecinului”. HotNews.ro a fost recompensată pentru că de 19 ani aduce „cel mai rapid știri verificate”.

Capra primita de HotNews.roFoto: Hotnews

Scopul campaniei este să ne lăsăm inspirați de reușitele altora iar când ne uităm prin alte curți să putem spune ”Trăiască capra vecinului”.

„E o campanie legată și de Centenar, încercăm să răsturnăm povestea cu „să moară capra vecinului”. Vrem, începând cu presa pentru că facem presă, să-i convingem pe oameni să iasă public și să spună care le sunt rivalii, competitorii, dar că datorită lor au progresat, că sunt mai buni datorită celor pe care la un moment dat i-au invidiat. Mărturisesc că HotNews este propunerea mea și vreau să vă spun că eu stau zilnic, de cel puțin 10 ani, pe HotNews cu reload-ul apăsat. De la voi aflu absolut tot ce se întâmplă”, a explicat Mihnea Măruță, fondator PressOne.

După experiența cu statuia lui Traian de pe treptele Muzeului Național de Istorie a României, trecătorii au privit cu curiozitate și amuzament obiectul apărut în spațiul public.

”Nu știu cine putea să o pună aici. Poate cei cu magazinul. Este frumoasă, foarte frumoasă”, spune o trecătoare.

”Nu este urâtă cum a fost statuia de la Muzeul de Istorie. Probabil Primăria”, spune un alt trecător.

”Arată excelent. Cred că este a Primăriei. Doamna Firea se ocupă cu de astea”, mai spune un domn amuzat.

80% dintre români sunt invidioși cu precădere în situații profesionale, peste 50% avându-i ca țintă pe cei care muncesc mai puțin și câștigă mai mult, relevă datele unui studiu GfK, la cererea PressOne, care a urmărit măsurarea comportamentelor și emoțiilor românilor care-i împiedică să formeze ușor comunități.

76% dintre români pot invidia stilul de viață al celorlalți. Aproximativ jumătate (46%) admit că sunt invidioși pe vacanțele cunoscuților pe care ei nu și le pot permite. Posesiunile materiale îl fac invidios pe unul din doi români, vestimentația fiind cea care declanșează cel mai des sentimentul de invidie (în cazul a 21% dintre cei chestionați). Aceasta este urmată de mașină și apartament (cu câte 14% fiecare) și telefon (11%).

O pondere de peste două ori mai mare de femei decât de bărbați sunt invidioase cu privire la hainele pe care și le permit cunoscuții. Bărbații sunt mai invidioși decât femeile cu privire la deținerea unei mașini.Nici reușitele copiilor cunoscuților nu sunt neglijate, 16% dintre respondenți admițând că au un sentiment de disconfort atunci când află de realizările copiilor altora.