Pentru a combate așa-zisele "reclame obscure", precum cele prin care agenți străini sau nedeclarați au putut cumpăra reclame online care să fie livrate unor grupuri foarte bine delimitate de alegător, Google:
- va cere ca reclamele ce fac referire la un partid, un candidat sau o persoană în funcție să menționeze clar cine plătește pentru ele
- va verifica dacă un client de publicitate (cel care plătește pentru reclamă) este cine pretinde că este, nu altcineva
- va realiza o colecție de anunțuri electorale, specifică UE, pentru a oferi mai multe informații despre cine cumpără reclamă, cine e publicul-țintă al unei reclame și câți bani s-au cheltuit
Scopul declarat de Google este, conform The Guardian, să îi ajute pe alegători să înțeleagă mai bine reclamele politice pe care le văd.
Sursa citată menționează că toate rețelele sociale importante au introdus pretenții de transparență în publicitatea politică, anul acesta, în parte ca reacție la amenințarea că, în SUA, Congresul ar putea introduce obligativitatea unor astfel de prevederi, dacă nu acționează voluntar companiile.