Două reclame ale unor instituții media au făcut notă discordantă într-o ediție a Super Bowl marcată de reclame mai degrabă cuminți. Una este cea a Washington Post, primul spot al ziarului la o finală a campionatului de fotbal american. A doua este o reclamă Bud Light, deturnată de HBO și transformată într-o reclamă pentru sezonul final al Game of Thrones.

Secventa din spotul Washington PostFoto: Captura YouTube

Super Bowl este unul dintre cele mai importante momente ale publicității TV, la nivel internațional, pauzele de publicitate, pentru care clienții plătesc chiar și peste 5 milioane de dolari pentru 30 de secunde, fiind un spectacol în sine. Multe reclame sunt difuzate în premieră la Super Bowl, altele sunt concepute exclusiv pentru această ocazie.

Anul acesta, două companii media au venit cu două spoturi aparte.

  • The Washington Post, ziar deținut de Jeff Bezos, fondatorul Amazon (unul dintre cei mai mari clienți de reclamă la Super Bowl), a difuzat primul său spot la finala campionatului de fotbal. Spotul, narat de Tom Hanks, prezintă ziariști în acțiune și ziariști care și-au pierdut viața, inclusiv sauditul Jamal Khashoggi, care scria pentru ziar înainte să fie ucis anul trecut. Reclama se încheie cu motto-ul publicației, "Democrația moare în întuneric" ("Democracy Dies in Darkness").

  • Budweiser și HBO au colaborat pentru o reclamă la brandul Bud Light - promovat în ultima vreme printr-o campanie ce folosește elemente de inspirație medievală - deturnată într-o reclamă la ultimul sezon Game of Thrones, ce urmează să înceapă în primăvară. În spot, cavalerul Bud Light este ucis de Muntele, înainte ca unul dintre dragonii serialului HBO să apară și să dea foc întregului regat.