​Pro TV, operațiunea din România a grupului regional Central European Media Enterprises, au avut în 2018 o creștere a veniturilor nete de 5,4%, depășind 200 milioane de dolari, potrivit rezultatelor financiare anunțate miercuri. Creșterea este, însă, mai lentă decât cea înregistrată în anul anterior, dar și decât cea raportată, pentru anul trecut, de operațiunile din celelalte țări CME - Bulgaria, România, Slovacia și Slovenia. Rezultatul OIBDA (profit operational înainte de depreciere și amortizare) pentru România a crescut cu aproape 17% față de anul anterior.

Logo CMEFoto: Hotnews

Dacă în 2017 față de 2016 veniturile nete Pro TV creșteau cu 10%, acum nivelul creșterii este de 5,4%, de la 191,2 milioane de dolari în 2017 la 201,5 milioane în 2018.

  • Comparativ, media de creștere pentru toate operațiunile grupului este de 9,5%, în condițiile în care cele din Slovenia au crescut cu aproape 16%, cele din Republica Cehă - cu aproape 12%, iar cele din Slovacia și Bulgaria - cu peste 9%.
  • La nivel de grup, veniturile nete ale CME au crescut, in 2018, la 703,9 milioane de dolari, din care 228,2 milioane au fost raportate în ultimul trimestru al anului.

Rezultatul OIBDA, la nivelul Pro TV, a fost de 85,7 milioane de dolari, creșterea în termeni reali fiind de 16,8% (73,4 milioane în 2017). Ritmul de creștere este la nivelul operațiunilor din Cehia și Slovacia, media la nivel de grup fiind săltată de Slovenia (+57,9%) și Bulgaria (+33,1%).

  • La nivel de grup, rezultatul OIBDA a crescut cu 23,9%, până la 222,6 milioane de dolari
  • Profitul operațional la nivelul întregului grup a crescut cu 27% până la 177,6 milioane de dolari

Potrivit companiei:

  • Veniturile de publicitate au crescut cu 7%
  • Veniturile din tarife aplicate operatorilor de cablu au crescut cu 19%
  • CME a plătit în 2018 datorii evaluate la aproximativ 312 milioane de dolari

Christoph Mainusch, co-CEO al CME, citat în anunțul referitor la rezultate:

  • "Piețe puternice de publicitate TV și un al doilea an de creștere de două cifre pentru veniturile din abonamente și tarife aplicate distribuitorilor au îmbunătățit atât profitabilitatea, cât și poziția noastră financiară. Producția de conținut local original rămâne un pilon-cheie al strategiei noastre. (...) Creșterea veniturilor din publicitate TV în 2019 va fi completată de o proporție mai mare de venituri din alte surse"