Ordonanța prin care guvernul român a introdus la finele anului 2018 taxe noi în mai multe sectoare "nu este o evoluție care să ajute", a spus joi unul dintre șefii grupului media internațional CME, ce operează cea mai mare companie media din România, Pro TV. El a răspuns, astfel, întrebărilor puse de investitori, preocupați de posibilele efecte ale ordonanței asupra pieței de media și de publicitate, potrivit transcrierii furnizate de Seeking Alpha.

Logo CMEFoto: Hotnews
  • Vezi în text și detalii despre veniturile Pro TV din publicitate și de la cabliști

CME și-a prezentat, miercuri dimineață, rezultatele financiare pe 2018, ce indică o creștere a veniturilor și profitului pe toate piețele unde e activă, inclusiv România.

  • Aici, Pro TV a atras, potrivit raportului detaliat, venituri din publicitate TV de 150 de milioane de dolari (în creștere de la 143,7 milioane față de 2017), iar din tarife aplicate distribuitorilor - venituri de 46,7 milioane de dolari (față de 44 milioane în 2016.
  • Mai multe rezultate - aici

În teleconferința cu investitorii, ce a urmat prezentării rezultatelor, oficialii CME, companie listată, au spus că tendința de creștere a pieței de publicitate se va menține anul acesta în toate piețele unde este prezentă compania (România, Cehia, Slovacia, Slovenia, Bulgaria). În plus, CME se așteaptă la creșterea veniturilor din reclamă având în vedere că "a mărit prețurile-listă pe toate piețele" unde e activă. Pentru anul trecut, raportul de prezentare a rezultatelor precizează că în România creșterea veniturilor din reclamă se datoarează în principal prețurilor mai mari, fiind încetinită de o scădere a numărului de puncte de audiență vândute, în special în prima parte a anului.

Deși se așteaptă la o evoluție pozitivă a pieței, conducerea companiei e precaută când vine vorba despre efectele Ordonanței 114. Potrivit transcrierii realizate de Seeking Alpha, David Sturgeon, vicepreședinte și director financiar CME, a arătat în teleconferința cu investitorii că:

  • Ordonanța prin care guvernul român a introdus la finele anului 2018 taxe noi în mai multe sectoare "nu este o evoluție care să ajute", chit că e prea devreme pentru a spune ce se va întâmpla și există posibilitatea ca ordonanța să fie retrasă, deoarece nimeni nu știe ce va face ea economiei în ansamblu..
  • Sectoarele afectate care sunt cele mai relevante pentru piața de publicitate sunt telecom și băncile și "a fost mult zgomot în privința băncilor (...) Telecom are o felie mare din piața de publicitate. Băncile mai puțin, am văzut un declin al achizițiilor de către companii de servicii financiare anul trecut, față de anii anteriori, deci impactul va fi mai redus. (...)"
  • "Pe moment, noi înșine urmărim să vedem cum evoluează lucrurile. Nu avem vreun semnal că ceva chiar se schimbă în acest moment, dar urmărim această zonă".