SONDAJ ​E bine că se măresc alocațiile copiilor?

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 15 februarie 2019, 11:05 Economie | Media & Publicitate


Sondaj alocatii copii
Foto: Hotnews
​​Parlamentul a votat dublarea alocațiilor acordate copiilor, în cadrul dezbaterilor pe tema bugetului pe 2019. Votul pe amendamentul PNL a fost dat în condițiile în care guvernul PSD nu avusese în vedere o astfel de cheltuială și, prin urmare, nici vreo sursă pentru acoperirea ei. Discuțiile pe această temă au continuat și vineri, deși Liviu Dragnea a propus ca dublarea alocației să fie acoperită prin creșterea deficitului.

  • Sondaj HotNews.ro: E bine că se măresc, în condițiile actuale, alocațiile copiilor?









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5910 vizualizari

  • -9 (25 voturi)    
    este bineeee (Vineri, 15 februarie 2019, 11:12)

    pehash [utilizator]

    sa le face 5000 de lei! cash neaparat, ca daca oferi servicii direct copilului nu mai are familionul din ce sa-si cumpere tigari.
    • +6 (8 voturi)    
      Tigari? (Vineri, 15 februarie 2019, 12:30)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Unul din copiii mei are dioptrii mari, care i-ar creste foarte repede cu ochelari. Astfel ca am ales solutia purtarii de lentile dure pe durata noptii iar in ziua urmatoare copilul vede foarte bine, fara ochelari. Avantajul e ca dioptriile nu-i mai cresc. Dezavantajul: pretul ridicat al lentilelor, al solutiilor de intretinere si faptul ca trebuie schimbate anual.
      Avem doi copii iar de alocatia lor nu ne atingem un an intreg a.i. la final de an se strang cca 2000 lei, EXACT pretul lentilelor. Numai ca de anul acesta pretul lentilelor a crescut la 3000 lei. Asa ca din punctul notrsu de vedere, marirea e binevenita.
      In fine, ce voiam sa subliniez e ca:
      1. La noi in casa nu se fumeaza.
      2. Exista si persoane care folosesc banii de alocatii in interesul copiilor.
      PS: Nu stam in acesti bani si oricum am fi mers pe solutia aceasta, dar asa copiii stiu exact la ce sunt folositi banii pe care li-i acorda statul.
      • +1 (1 vot)    
        o picatura intr-un ocean.. (Vineri, 15 februarie 2019, 23:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        Felicitari pentru ambele decizii. Miop fiind, mi-ar fi prins bine aceste lentile in copilarie.

        Totusi, am o nedumerire. Presupunand 2 contributii CASS la salariul minim pe economie, 2x208 lei/luna - ~5000 lei/an. Oare nu ti-ai dori sa traiesti intr-un stat care iti ofera acest tratament pe baza asigurarii de sanatate obligatorii? Iti dai seama ce reducere de pret ar obtine Ministerul Sanatatii cumparand en-gros aceste lentile pentru cateva zeci sau sute de mii de copii?.. folosind astfel mai eficient taxele muncite de tine.

        Sau preferi sa iei banii si sa inchizi ochii la disfunctionalitatile societatii, pentru ca tu ai azi suficient sa-i cresti pe ai tai? Sunt convins ca realizezi ca multi alti copii nu au parte de parinti la fel de grijulii. Acesti copii vor fi colegi de generatie cu ai tai, viitorul tarii in care traiesti si tu. Crezi ca nu te va afecta? Crezi ca ratele record de abandon scolar din mediul rural, nivelul de alfabetizare de tara bananiera, nu au legatura cu faptul ca politicienii prefera sa mai dea cativa lei pe luna "pentru copii" in loc sa faca efectiv ceva sa rezolve problemele sistemice?
  • +33 (37 voturi)    
    Mai puneti si alte optiuni (Vineri, 15 februarie 2019, 11:14)

    costax [utilizator]

    Eu de exemplu nu sunt de acord cu marirea alocatiilor, ar trebui scutire de impozit fara prag, cunosc anumite familii care nu se avanta sa lucreze si traiesc din alocatii cu bere si tigari, iar copiii se joaca si traiesc din resturi.
    • 0 (8 voturi)    
      Si sanctionezi copilul? (Vineri, 15 februarie 2019, 12:18)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui costax

      Care s-a nascut de catre un parinte care nu are ce deduce intrucat nu castiga?
      Nu, eu am votat ca neparinte prima varianta!
      • +4 (4 voturi)    
        salarii, pensii, alocatii (Vineri, 15 februarie 2019, 12:33)

        ilie57 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        E bine ca se maresc.
        Poate bugetul Romaniei sa le suporte?
        Pentru cat timp?
        Care vor fi consecintele?
        Vom afla in episodul urmator.
      • +1 (1 vot)    
        cum sanctioneaza copilul? (Duminică, 17 februarie 2019, 0:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        cand el se refera clar in comentariu la familii care folosesc acesti bani pentru orice altceva decat binele copiilor?

        daca vrei ca stat sa te asiguri ca toti copiii beneficiaza de un nivel minim de atentie (mancare, haine, rechizite), le oferi in mod direct aceste lucruri celor care au nevoie de ele, eventual ceri directiilor de asistenta sociala sa mai ia din cand in cand o pauza de la posturile de secretare de partid si sa identifice copiii care au nevoie de ajutor. de ce crezi ca un parinte care nu este capabil sa produca un venit minim decent va fi capabil sa faca alegerile corecte pentru copilul sau?
    • +3 (5 voturi)    
      grozava ideea (Vineri, 15 februarie 2019, 14:26)

      naenae [utilizator] i-a raspuns lui costax

      cu eliminarea impozitului pe venit, daca ai copii. Doar ca asa ceva nu se va face niciodata, ar fi o pierdere enorma pentru buget.

      Discutam totusi de 89 lei mariti la 150... adica niste sume de NIMIC. Oamenii dau lunar de 5x-10x pe luna pe cafea si tigari, de alcool nici nu mai aduc vorba.

      Ca sunt folosite alocatiile astea de stim noi cine ca mijloc de subszistenta, in timp ce stau acasa si nu fac nimic, nu neg. Dar nu poti sa pedepsesti toti copiii pentru ca unii parinti sunt iresponsabili.

      Alocatia aceea este un drept al copilului, ca parintele isi bate joc de acel drept, este o alta discutie si ar putea fi sanctionate acele cazuri in alt mod.
      • +2 (2 voturi)    
        NU (Vineri, 15 februarie 2019, 17:09)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        "Alocatia aceea este un drept al copilului" ... NU, nu este ! Este datoria (subliniat) a parintilor sa munceasca si sa ofere copiilor ce au nevoie. Este posibil ca statul sa ajute familiile cu copii prin scutiri de taxe pt venitul parintilor, atat ! Statul este OBLIGAT sa ofere parintilor un mediu economic in asa fel incat parintii sa munceasca. Dar in Rromanistan nimeni nu vrea sa munceasca, vrea sa ii se dea degeaba mancare, haine, casa, bani ... de muncit nimeni nu vrea sa auda.

        Am doi copii si alocatiile lor se duc in FIECARE luna ca donatii catre 2 ONG-uri.

        Cum spun americanii "Goverment is not your baby daddy"!
        • +4 (4 voturi)    
          exact (Vineri, 15 februarie 2019, 21:47)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Alocatiile ar trebui desfiintate iar banii aferenti alocati catre:
          - crese si afterschool cu program prelungit la standarde ok
          - deduceri impozit venit parinti in functie de nr copii

          Poate ajung sa munceasca si aia de fac plozi pe banda ca sa adune alocatiile cu venitul minim garantat moca, rrrrecte suedezii :D Si cei wannabe romani, ca sa fim corecti.
      • +1 (1 vot)    
        proasta idee.. (Duminică, 17 februarie 2019, 0:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui naenae

        In primul rand, impozitul pe venit este proportional (doh!) cu venitul. Deci amaratul cu salariul minim pe economie va "beneficia" de o deducere fiscala de 89 de lei pe luna in timp ce un parinte cu brut de 10.000 de lei va avea o deducere de 650 de lei.
        Deci oricum nu-i ajutam pe aia amarati, ba chiar facem fix pe dos?..

        Exista in fiecare fluturas de salariu o rubrica pe care multi au uitat-o sau nu o inteleg - "deduceri personale". Acolo este solutia pentru problema impozitarii progresive la salariile mici. In loc sa creasca salariul minim pe economie, dand peste cap planurile investitorilor, un guvern de stanga ar putea creste nivelul deducerilor astfel incat parintii cu copii in intretinere si venituri mici sa plateasca taxe mai putine sau deloc.
    • +2 (2 voturi)    
      nu inseamna aceeasi suma pentru fiecare copil (Vineri, 15 februarie 2019, 18:03)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui costax

      In primul rand nu inseamna aceeasi suma pentru fiecare copil si cred ca ar fi neconstitutional.

      O solutie mai buna si mai ieftina pentru buget ar fi sa se dea de banii acestia bonuri educationale cu care se pot cumpara rechizite, carti sau plati ore de tip afterschool.
    • -2 (2 voturi)    
      Curat minune (Sâmbătă, 16 februarie 2019, 1:39)

      Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui costax

      Coane Fanica, oameni care de traiesc cu bere si tigari de 200 de lei. Cred ca se hranesc cu lumina de la soare ca plantele.
  • +24 (24 voturi)    
    E primul pas! (Vineri, 15 februarie 2019, 11:22)

    gabone [utilizator]

    Copiii au nevoie de bani, parintii au nevoie de bani. Nu doar infractorii de care are grija PSD.

    Pasul 2 este schimbarea modului in care se dau aceste sume astfel incat sa nu mai poata fi "baute/fumate" de catre parinti. trebuie gasita o cale ca aceste sume sa poata fi folosite strict in interesul copiilor (mancare, haine, rechizite, etc)
    • +10 (12 voturi)    
      Ieri un comentariu si-a luat "minusuri" (Vineri, 15 februarie 2019, 12:09)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui gabone

      Vorbesc in cunostinta de cauza, am 2 copii clasele primare. Decat bani in mana parintilor, consider ca program de scoala + semi-internat ar fi mult mai util.
      Eu si sotia stam cate 8 ore la lucru, plus 1h min dus/intors intre scoala si servici.
      Am lasat copii la program lung, platind masa (9RON/zi -caterning) si invatatoarea 10ron/copil/zi(ea cu contract cu scoala pentru inchirierea salii dupa-masa) .
      In situatia noastra au mai fost inca 9-10 copii.
      Deci, 4 ore scoala, 1 ora pauza de masa, 1-2 ore joaca in curte sau clasa, 1 ora teme pentru a doua zi.

      Decat majorarea alocatiilor as prefera invatamantul gratuit. Ganditi-va ca platesc 800RON/luna - noroc ca vreau sa si lucrez si pot si am unde. Dar cei angajati cu minim pe economie? Si nu-i tare corecta replica "sa-si caute altceva de lucru", pentru ca si munca "de jos" trebuie facuta de cineva!
      Marind alocatia nu face decat sa-i stimuleze pe cei cu salarii mici sa stea acasa si sa faca copii.
      • +3 (5 voturi)    
        asa este! (Vineri, 15 februarie 2019, 12:22)

        anonim_2017 [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        aveti un comentariu avizat, in plus mai este unul mai sus, chiar asa, vor fi foarte fericiti cei cu asistenta sociala, vor mai face cativa copii pt a avea bani de tigari si bere; ii vezi priin magazine la colt, ei isi cumpara tigari de 18 lei iar copilului pe care l are de manuta, nu-i ia nici macar o eugenie :(

        cei cu copiii mai marisori ce sa mai zica, au avut alocatia 20 de lei, si apoi 40 lei timp de 15-20 de ani, fara niciun ajutor...acum din salariile noastre se platesc si pensiile nesimtite, si salariile parlamentarilor si primarilor, etc, de cate 10.000 lei minim, cam multe cheltuieli, iar cand vom iesi la pensie, surpriza! nu vor mai fi bani!
      • +5 (5 voturi)    
        scade natalitate, scade IQ, scade tot (Vineri, 15 februarie 2019, 13:00)

        vigni [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Foarte corect ce ai spus
        - ideea cu taiere impozit la cei cu copii e iarasi buna
        - ideea cu crese, gradinite, program dupa scoala trebuie facuta
        LUATI exemplu de la unguri ce reglementari au
        - daca cei inteligenti nu fac copii ca sa nu piarda serviciul fiindca nua au crese, program dupa scola vor face copii numai cei nevoiasi, vor ajunge tot nevoiasi, va scadea IQ pe medie, pe tara, va pica in 2 generatii si cea mai ramas

        ma uit la cei cu salarii si pensii peste 10 mii ron ce sictir au in ei fata de tara asta
      • +2 (2 voturi)    
        De acord cu ideea dar.. (Vineri, 15 februarie 2019, 14:56)

        gabone [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Diferenta e uriasa intre ce se poate oferi in acest moment si ce ar fi frumos sa se ofere.
        Mai e enorm pana acolo si cu PSD nu se va intampla asta.. Nu va putea acoperi PSD invatamant de 800 ron/luna de copil.

        In loc de 800 ron si 150 sunt buni, daca sunt oferiti si utilizati cu cap! Nu ai cum sa treci de la 80 la 800 dintr-o miscare.PSD n-a fost de acord nici cu astia 150... de unde invatamant gratuit? e un nice to have pe termen lung.
      • +2 (2 voturi)    
        corect!!!! (Vineri, 15 februarie 2019, 18:05)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        De aceea inlocuirea alocatiei cu bonuri educationale cred ca ar fi o idee care ii va ajuta pe toti copiii.
  • +11 (15 voturi)    
    despre viitor (Vineri, 15 februarie 2019, 11:26)

    Gandila [utilizator]

    Consider ca asigurarea viitorului este mai importanta decat contemplarea trecutului . Prin asigurarea conditiilor de dezvolatre a copiilor nostri vom asigura in parte si viitorul nostru .
    "Toate florile de mâine sunt în seminţele de azi."
  • +9 (9 voturi)    
    Bine-nteles ca este bine. (Vineri, 15 februarie 2019, 12:04)

    Habermas [utilizator]

    Am ezitat in optiunile 1 and 3. Am considerat ca optiunea 1 este cea corecta, deoarece copii trebuie sa fie prioritatea numarul 1 a Romaniei de azi, fara sa stam pe ganduri, dar pana la urma am votat optiunea 3 pentru ca nimic nu se poate fara calcule intr-un buget.

    In orice caz, si asa sunt mici alocatiile. Iar cum parintii nu beneficiaza de alte facilitati ca si parinti, macar alocatiile sa fie un ajutor adevarat.

    Este o rusine nationala ca pensiile nesimtite au fost adoptate pe repede inainte, in timp ce pentru copii ne scarpinam in dos si suntem ingrijorati nevoie mare de majorarea deficitului. (Folosesc persoana I plural pentru ca atat timp cat il tinem pe Dragnea acolo sus, este al nostru.) Asta dupa ce Dragnea a furat bani de la copii sa sa-si plateasc slugi si apoi isi scoate matzul cu grija lui, vezi-doamne (noroc de el!) cu vitamina D. Probabil dupa ce sunt violati, batuti si jefuiti de infractorii eliberati de Dragnea din inchisori, tot ce le mai lipseste copiilor este Vitamina D.

    Dragnea si PSD-ALDE sunt o scarba. In viitor, cand vom privi inapoi la epoca PSD-ALDE, vor spune cu amar: "not our finest years".
    • -1 (5 voturi)    
      nu mai fii orb omule si rau degeaba (Vineri, 15 februarie 2019, 13:05)

      vigni [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      pensiile speciale majoritatea sunt facute sub Basescu, sub PDL PNL iar PSD nu le taie sa nu supere sa iasa iar lumea in strada, cine? aia cu bani care #rezista fiindca cel sarac nu poate lipsi de la servici ca sa vina le meeting

      salriile taiate cu 25-40% sub BOC au luat 4-5 ani sa fie refacute ! sigur ca au mai plecat 4-500 de mii afara
      VEDETI tot gunoiul politic de macar 15 ani in urma
  • +3 (3 voturi)    
    Copii vor plăti datoriile ce le fac azi PSD-ALDE. (Vineri, 15 februarie 2019, 13:07)

    asavreau [utilizator]

    Merită copii să primească ceva din împrumuturile făcute,nu numai cei care vor mici și bere să voteze PSD-ALDE.Dacă banii ar fi fost folosiți pentru investiții,da,puteam spune,copii vor folosi aceste investiții,le vor prinde bine și nu mărești alocațiile.De ce să ne împrumutăm pentru a da la niște bețivi și trântori bani ca să voteze PSD-ALDE și datoriile făcute să le plătească copii care nu beneficiază de nimic?
  • +2 (2 voturi)    
    Stat social?! (Vineri, 15 februarie 2019, 15:02)

    Dromikete [utilizator]

    Intr-un stat care este condus, culmea, de un partid socialist, nu este o prioritate pentru copii, cei care reprezinta viitorul acestei tari. Bine ca partidul socialist vor sa le fie bine doar pensionarilor, votantii lor. Degeaba ii plangem pe parintii nostri ca au pensii mici(majoritatea dintre ei) care culmea ne mai si ajuta, cand copii nu sunt o prioritate pentru noi ca natie si aici ma refer inclusiv la cei care nu-si asuma o responsabilitate in a ingriji si creste un copil mai ales din cei care pot si oferi un trai decent unui copil dar ne lamentam de cei care fac copii si nu au cu ce sa-i creasca!
    Daca majoritatea statelor occidentale ofera acesta asistenta sociala copiilor de ce trebuie noi sa fim cei care oferim cel mai putin pentru acest lucru? Chiar si cu acesta alocatie marita 'dintr-un accident' tot in urma celorlalte state europene suntem. Sunt curios daca i-am ajuns pe bulgari! Pacat ca nu avem o prioritate nationala la nivel de stat in educatia si cresterea frumoasa a copiilor nostri. Noi parintii facem ce ne sta in putinta sa-i crestem bine dupa nivelul de intelegere si cunoastere al fiecaruia dar as fi preferat si eu sa pot tine cei 3 copii la gradinita cu program prelungim si afterschool fara sa platesc decat sa ne arunce niste firmituri de alocatii. Oare cand 'om reusi sa ne trezim?! Chiar trebuie sa trecem printr-o nenorocire!
  • +2 (4 voturi)    
    Calcul impact (Vineri, 15 februarie 2019, 15:09)

    Manu89 [utilizator]

    Eu nu imi dau seama exact cum s-a calculat acest impact? Dupa un scurt calcul mie imi da un impact de aprox:150-84 = 66 lei, si 66 lei x ~3 700 000 (nr aprox. de copii intre 2 si 18 ani) = 244 200 000 lei si 100 lei x ~390 000 (nr. aprox. de copii intre 0 si 2 ani) = 39 000 000 lei. De aici rezulta un impact de pana in 300 mil (283 200 000) de lei.

    Sunt curios unde se duce diferenta pana la 2 miliarde de lei???
    • +2 (2 voturi)    
      pai tu ai calculat doar pentru o luna.. (Vineri, 15 februarie 2019, 17:19)

      gabone [utilizator] i-a raspuns lui Manu89

      66 ron in plus.. da.. lunar. deci aia 244 mil sunt platiti lunar. 244 x 10 luni ramase = peste 2 miliarde pe 2019
  • 0 (2 voturi)    
    Disonanta cognitiva (Vineri, 15 februarie 2019, 17:36)

    Fides [utilizator]

    Vad ca peste 60% sunt de acord cu aceasta masura, indiferent de impact. Deci fara o analiza/studiu etc. Prin urmare ma intreb de ar fi avut OUG 114 (dar si alte legi, OUG) nevoie de o analiza de impact?
    In alta ordine de idei, pana si 150 de lei este putin, mai ales ca vorbim de viitor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by