Bugetul alocat publicității online în Statele Unite în 2019 va depăși, pentru prima dată, sumele alocate pentru celelalte formate iar tendința se va accelera în următorii ani, potrivit unui studiu publicat miercuri de firma eMarketer, citat de AFP.

Jeff Bezos, CEO AmazonFoto: Captura YouTube - SENYUM MANIS

Cheltuielile publicitare digitale ar urma să atingă 129 de miliarde de dolari, în creștere cu 19%, față de 109 miliarde pentru formatele tradiționale, în scădere cu 4%, arată estimările eMarketer, care prevăd un avans de 58% al publicității online între 2018 și 2021, față de o reducere de 4% pentru suporturile tradiționale (afișaj, print, televiziune, radio).

O altă tendință puternică: avansul Amazon în sectorul publicității, unde gigantul din Seattle nu a investit decât recent.

Amazon ar urma să revendice 8,8% din cheltuielile de publicitate pe suporturi digitale în Statele Unite în 2019, față de 1,5% în 2016.

Acest avans vine în detrimentul Google - care va pierde un punct din piață, la 37,2% -, Microsoft și Verizon (care controlează în special Yahoo).

În fața avansului Amazon, doar rețeaua socială Facebook rezistă, cu o cotă de piață estimată în creștere în 2019 (22,1% față de 21,8%), în principal grație Instagram, care difuzează acum publicitate asociată cu formatele "stories".