Canalele de socializare online sunt accesate de 53% dintre românii din mediul urban imediat după ce aceștia se trezesc, potrivit unui sondaj realizat de compania iSense Solutions și prezentat, joi, la Digital Marketing Forum.

Retele de socializare folosite de romaniFoto: iSense Solutions
  • Studiul "Digital Marketing Report" se bazează pe o cercetare online realizată pe un eșantion de 1040 de persoane, declarată a fi reprezentativă pentru mediul urban, cu o eroare de +/-3,1%. Datele au fost culese luna aceasta

Ce spune raportul, între altele:

  • Facebook rămâne cea mai populară rețea de socializare printre români: 94% dintre orășeni au un cont pe această rețea de socializare.
  • Următoarele rețele de socializare, din punct de vedere al popularității, sunt YouTube (unde au cont 63% dintre românii care utilizează internetul), respectiv Instagram (55%).
  • Instagram a înregistrat o creștere importantă în ultima perioadă: dacă în 2016, 35% dintre utilizatorii de internet aveau cont, în 2019 procentul a ajuns la 55%.
  • Procentul celor care nominalizează Facebook ca fiind rețeaua lor preferată de socializare este de 79% în 2019. Totuși, în rândul tinerilor între 18 și 25 de ani, preferința pentru Facebook a scăzut de la 82% în 2018 la 48% în 2019.
  • În rândul tinerilor de 18-25 de ani a câștigat în popularitate Instagram, care a crescut de la 7% în 2016, la 42% la începutul lui 2019.
  • 84% dintre cei peste 45 de ani declară că Facebook este rețeaua lor preferată de socializare.
  • 9 din 10 români sunt influențați de social media în ceea ce privește încrederea în branduri. Spun că îi influențează: recenziile recente bune și conținutul de calitate (54%), conținutul interesant (39%), faptul că brandul răspunde pe rețelele de socializare (38%), recenziile date de prieteni (36%).