​Grupul internațional care în Romania deține PRO TV, Central European Media Enterprises (CME), ar putea fi scos la vânzare, în întregime sau parțial, potrivit unui anunț făcut luni. CME anunță într-un comunicat că boardul director împreună cu managementul și cu echipe de consilieri iau în discuție 'alternative strategice' pentru creșterea valorii oferite acționarilor.

Logo CMEFoto: Hotnews

Printre acestea se numără vânzarea în întregime a companiei, vânzarea unor părți a acesteia, fuziunea cu un posibil partener strategic, o recapitalizare sau executarea în continuare a planului de afaceri al CME.

Compania nu oferă un program al discuțiilor și nici nu a stabilit un termen-limită, atrăgând atenția că nu poate oferi asigurări ca această analiză va rezulta într-o tranzacție.

Comunicatul precizează că principalul acționar al CME, AT&T, sprijină această operațiune.

Acțiunile CME au crescut cu aproape 7% după anunțul de astăzi, potrivit SeekingAlpha.com.

CME deține 30 de posturi în Republica Cehă, România, Slovacia, Bulgaria și Slovenia. Compania a anunțat anul trecut finalizarea vânzării operațiunii din Croația, iar în această iarnă a decis să renunțe la vânzarea operațiunii din Slovenia, începută odată cu cea din Croația.

Este prima dată când această companie menționează deschis opțiunea unei vânzări, în condițiile în care speculațiile și diverse informații referitoare la posibila vânzare, în întregime sau "pe bucăți", circulă de ani de zile. În 2016, principalul investitor în CME, TimeWarner, față de care compania are o datorie substanțială, a fost cumpărat de conglomeratul american de comunicații AT&T, care nu deține un interes pe piața media din Europa, unde este activ grupul CME. Achiziția a fost finalizată anul trecut.

De jumătate de an, conducerea CME declară, în comunicate, că această companie este în cea mai bună formă din ultimul deceniu, ceea ce iar a stârnit, în piața media, speculații privind posibile intenții de vânzare. Afirmația este reluată în comunicatul de azi de John Billock, președinte CME.