Pro TV, operațiunea din România a grupului regional Central European Media Enterprises (CME), a avut în primul trimestru din acest an o scădere a veniturilor nete de 15,6%, la 38,8 milioane dolari, potrivit rezultatelor financiare neauditate. În ceea ce privește profitul operațional înainte de depreciere și amortizare, acesta s-a diminuat cu 7,2%, la la 17,5 milioane dolari.

Logo CMEFoto: Hotnews

Rezultatele pentru România se referă la PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International și PRO TV Chisinau.

Afacerile din Bulgaria ale grupului au generat venituri în scădere și 0,7%, la 19,2 milioane dolari și profit în creștere cu 105,3%, la 6,1 milioane dolari.

La nivel de grup, veniturile au scăzut cu 6,5%, la 146,5 milioane dolari, iar profitul operațional înainte de depreciere și amortizare a crescut cu 7,7%, la 38 milioane dolari.

Potrivit comunicatului, veniturile din publicitatea TV au scăzut cu 10% la rate efective și cu 2% la rate constante în acest trimestru. În primele patru luni din anul 2019, care normalizează eșalonarea cheltuielilor pentru Paște, veniturile din publicitate TV sunt estimate că au crescut la 3% la rate constante, comparativ cu aceeași perioadă din anul 2018.

Veniturile din taxele de difuzare și din abonamente au crescut cu 4% la rate efective și cu 12% la rate constante în primul trimestru. Costurile taxate pentru a ajunge la OIBDA (profitul operațional înainte de depreciere și amortizare) au scăzut cu 11% la rate efective și cu 3% la rate constante. Marja OIBDA a crescut aproximativ 360 puncte de bază, ajungând la 26%.

Numerarul generat din activități operaționale continue a crescut cu 34% la rate efective, ajungând la 96 milioane dolari.

Anul acesta a avut un început remarcabil, depășind estimările noastre anterioare într-o asemenea măsură, încât să creștem așteptările pentru anul 2019. Avem cea mai mare marjă din trimestrul 1 din ultimii zece ani, o îmbunătățire de 18% în OIBDA like-for-like și o creștere mai mare de 30% în fluxul de trezorerie neangajat, acestea sunt printre cele mai bune rezultate din trimestrul 1 din istoria companiei. De asemenea, aceste

rezultate sunt susținute de o creștere de aproximativ 20% a veniturilor din reclame TV pe cele mai mari două piețe ale noastre în luna aprilie, împingând vânzările de la începutul anului până în prezent pe un teritoriu pozitiv după ce primul trimestru a fost afectat atât de impozitele din sector din România, cât și de eșalonarea cheltuielilor legate de calendarul de Paște din acest an”, a declarat Michael Del Nin, Co-Chief Executive Officer.