Marea Britanie: Televiziunea de propagandă a Kremlinului, RT, amendă de 200.000 lire pentru nerespectarea imparțialității

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 26 iulie 2019, 15:58 Economie | Media & Publicitate


Russia Today
Foto: Russia Today
Arbitrul britanic pentru mass-media a aplicat vineri o amendă de 200.000 de lire televiziunii rusești RT, pentru relatarea parțială a cazului otrăvirii dublului agent rus Serghei Skripal, la Salisbury, dar și a conflictului din Siria, scrie AFP.

Televiziunea, finanțată de statul rus, a calificat agenda drept "injustă" și a avertizat că are în vedere un atac în justiție.

Într-un comunicat, Ofcom a arătat că RT va trebui nu numai să achite această sumă, echivalentul a 225.000 de euro, dar și să anunțe public rezultatul anchetei arbitrului mass-media.

"Ancheta noastră a determinat că RT nu a respectat imparțialitatea necesară în șapte programe de știri difuzate între 17 martie și 26 aprilie 2018", a subliniat Ofcom.

Aceste programe vizau în special răspunsul autorităților britanice la otrăvirea fostului agent dublu Serghei Skripal și a fiicei sale Iulia cu agentul neurotoxic Noviciok.

Alte programe RT vizate de Ofcom erau legate de conflictul din Siria.

Ofcom a acuzat încă din decembrie că RT nu a respectat "imparțialitatea necesară", dar atunci nu a impus nicio sancțiune. În urma acelui prim aviz, RT a intentat o acțiune în justiție, reproșând arbitrului că a luat decizia de o manieră "contrară legii și inexactă".

Un purtător de cuvânt al RT a declarat că este "injust faptul că Ofcom a publicat o sancțiune împotriva RT pe baza unor concluzii care este obiectul unei proceduri judiciare la Înalta Curte din Londra".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














1286 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    mi se pare corect (Vineri, 26 iulie 2019, 16:20)

    tahomir [utilizator]

    Adica de ce astia de la RT nu sunt de acord cu aberatiile spuse de catre BBC in cazul lui Serghei Skripal?
    Apropo, se mai aude ceva de el si de fiica lui sau au fost facuti disparuti ca sa nu vorbeasca?
    Deasemenea Moscova nu e de acord cu furnizarea de arme extremistilor musulmani din Siria asa cum face UK si nici nu finanteaza o organizatie de tip castile albe care are drept principala preocupare simularea si organizarea de atacuri chimice impotriva populatiei civile ca sa poata da vina pe oficialitatile siriene.
    Pai daca nu ar fi nimeni care sa spuna ceva deviat de la politica BBC nimeni nu ar sti ca BBC minte.
    Drept care amenda este justa.
    Injust e sa crezi ca mai e vreo urma de rusine si de libertate in MMS occidentala.
  • -1 (3 voturi)    
    Astia sunt de-a dreptul comici (Vineri, 26 iulie 2019, 17:26)

    Setalcott [utilizator]

    BBC is Guardian de cate ori ar fi trebuit sanctioante pentru nerespectarea impartialitatii?
  • +1 (3 voturi)    
    Insuficient (Vineri, 26 iulie 2019, 19:06)

    Soljenitin [utilizator]

    Solutia optima este retragerea licentei si desfiintarea postului.
    Cata vreme deviza lor va fi cea conform careia vremea informatiilor obiective a apus, rusii nu au ce cauta in spatiul public.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca am avea (Sâmbătă, 27 iulie 2019, 1:02)

    yol [utilizator]

    si noi un CNA poate am scapa in sfarsit de rtv, a3, sputnik. Daca iti asumi ca esti canal de stiri, atunci iti asumi niste rigori pe care trebuie sa le respecti. Daca nu, nu!
    Diferenta dintre BBC si rt e de aproape 100 de ani.:). Una exista ca scop de maciuca si are durata de viata a unui ciclu politic, cealalta a supravietuit tuturor ciclurilor politice, razboielor si revolutiilor de stat, industriale si digitale.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version