O ordonanță a guvernului care decide că, în premieră, în campania pentru alegerile prezidențiale vor fi bani pentru televiziuni, a fost însușită de CNA în propria decizie pe această temă, deși documentul este plin de neclarități, potrivit Paginademedia.ro. Proiectul noii decizii CNA pe tema campaniei TV este supus dezbaterii publice o săptămână.

Noua prevedere in decizia CNAFoto: Captura CNA.ro

Potrivit ordonanței guvernamentale discutate marți la CNA, televiziunile private vor primi bani pentru campanie, lucru care nu s-a mai petrecut în cazul alegerilor prezidențiale. Dar, pe lângă această prevedere, ordonanța are foarte multe lacune. Paginademedia.ro notează că "membrii CNA nu au înțeles, dar, până la urmă, au aprobat actul. Un singur om din cei opt prezenți, Gabriel Tufeanu, s-a opus".

Unde sunt posibilele probleme, potrivit sursei citate:

  • Nu precizează ce se întâmplă în cazul candidaților independenți - documentul spune că partidele plătesc spațiul pentru candidați, dar nu spune nimic despre candidații fără partid în spate
  • Candidații vor fi prezenți și gratuit, în temeiul timpilor de antenă dați de posturile TV, dar și contra cost, iar ordonanța nu spune cât spațiu gratuit trebuie să ofere televiziunile.
  • Astfel poate apărea un dezechilibru între candidații cu mai puțini bani și independenții care vor apărea doar în spațiu gratuit și cei susținuți de partidele mari

Răsvan Popescu, membru CNA, a concluzionat: „Au găsit o formulă legală să dea niște bani la posturi."

CNA adoptase deja, la începutul lunii, o decizie privind desfășurarea campaniei pentru prezidențiale în audiovizual. Dar forul a trebuit să integreze în acea decizie prevederile ordonanței Guvernului de modificare a Legii privind alegerea Președintelui, ordonanță apărută săptămâna trecută.

Noul proiect de decizie a fost publicat pe site-ul CNA pentru dezbatere publică, observațiile putând fi trimise până vineri.